My photo
Some days are just bad days, that's all. It's sad to know I'm done. Tears come from the heart and not from the brain. The good times of today, are the sad thoughts of tomorrow. Let my soul smile through my heart and my heart smile through my eyes, that I may scatter rich smiles in sad hearts.... - emildzajayy

19 June 2013

♥ bila ku tersedar ♥


Assalamualaikum.



" butterfly terbanglah tinggi, setinggi anganku untuk meraihmu, memeluk batinmu, yang sempat kacau, kerna merindu butterfly melly 

Wanita dan rama-rama. 
Sama-sama cantek dan sama-sama menarik.
Bermulanya rama-rama dengan hodoh.
Terpaksa berjuang untuk memulakan hidup.
Susahnya menjadi rama-rama.
Apabila hodoh, dikutuk dikeji.
Apabila cantek, dipuja diminati.
Tapi sayang, sekali dipegang, turunlah nilainya.
Lantas wanita juga begitu.
Harga diri ini begitu mahal.
Usah mudah lupa diri.
Semakin mahal, semakin tinggi nilai di sisi lelaki.
Semakin mahal, semakin akan lebih dihormati.
Wahai wanita.
Jadilah rama-rama yang terbang tinggi.
Yang mengendahkan alam ini.

Tapi sayang, aku bukan rama-rama yang cantek itu.
Cukuplah untuk ku jadi kepompom.
Diam bersendirian di dalam kelongsong.
Mengharap keajaiban.
Untuk diri sendiri.
Mengharap sesuatu yang selama ini diharapkan.
Menanti rama-rama yang sanggup menerimaku seadanya.
Dan sanggup menerima ku kembali untuk dimiliki lagi.
Mungkin itu hanya mimpi. Hanya mimpi......................




" biarkan rama-rama kita tu terbang tinggi, pergi jauh dari hidup kita. Dan biarkan dia menikmati kehidupan ini. Sebab mungkin, suatu hari nanti, bila rama-rama kita tu dah penat, dia pasti cari tempat teduha nya dan perlindungannya. Dan aku berharap, aku lah tempat teduhan dan perlindungnya itu... "



I'm strong enough. INSHALLAH. 

Persahabatan tu indah. Tapi perasaan memang sukar nak tipu. Tapi itulah hakikatnya. Aku setia berada disisi. Jika itu diingini. Inilah kehidupanku. Inilah apa yang kurasa. 

P/S : Sahabat aku pesan, jangan gila dulu. Nanti-nanti gila tu. Rugi hidup ni kalau fikir benda tak sepatutnya. Jawabku, belum terfikir lagi untuk gila. Iman masih kuat, jadi aku masih pandang dihadapan. Kesedihan tu memang sukar untuk dibendung, dikala kita bersendirian. Tambahan lagi, bila kita takde teman nak luah segalanya terutama sekali bila sentuh bab perasaan. Btw, terima kasih ya buatmu. Sanggup mendengar bila aku bersedih. Teman ketawa memang ramai. Tapi teman sedih? Siapa yang sanggup mendengar? Takde kan? Jadi aku anggap, teman ku itu adalah bayang-bayang ku sendiri. :')

Peace...................................



♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

6 comments:

AiSyA LiEzA said...

hehee... tu r pasal.. jarang girl n boy leh jadi kawan 'baik' xD

Apa2 un kalau kita ikhlas insyaAllah org lain un akn ikhlas ngn kita ^^

Aida Ismail said...

Best kan kalau ada kawan yang boleh kita kongsi semua benda? :) Unfortunately, I can't find one until now.

S.K.A said...

be strong :) kwn2 ni mmg mcm2 rgam..kalau dpt yg btol2 mmhami kta lg best..

Mizz Aiza said...

harap adik terus tabah ya.. teman ketawa senang dicari.. tapi teman menangis satu dalam sejuta..

P#eoniX said...

mengharap pungguk rindukan bulan...mengharap yang cantik pasti x kesampaian....mengharap teman tika bersendirian...mengharap bahagia x berpanjangan....jadi,jangan mengharap...hanya terima seadanya dengan redha dan sabar....n'way thanx singgah blog sy...slm perkenalan...nggeeee!!!!

Emildza Jayy ♥ said...

Aisya : Betul ni, hati maw ikhlas.

Aida : Haha inshallah, pasti ada tu nanti. =)

SKA : Yup, betul. Actually yang memahami tu ramai. Hehe

Aiza : Saya tabah kak. :D

peonix : Hahaha berharap tu membuat kita selalu kuat. :D