My photo
Malaysia
Having a great name is wonderful feelings i ever had. Nurul Emildza Binti Jaya. Born on May 1991. Live at Kuching Sarawak. Borneo blood. Mix bidayuh malay. Having a suck life but still make it wonderful. No one knows what she's feelings until they know her. If they know. If only the knew the truth. But not inside. the best word for describe her " AKU TABAH BERJALAN SEMBUNYIKAN HARAPAN..." - xoxo

05 May 2013

♥ aku terima surat cinta ♥


Assalamualaikum dan hallo everyone everytwo everythree.
Sorryla, dah lama tak update.
Lappy rosak lerr kengkawan.
So buat entri sekarang ni pun pakai komputer diruma ni. *kesiankan
Btw, entri kali ni semacam panas tak?
Surat cintaaa youuuu! *hehehee

Kemarin, aku terima surat cinta laa.
Surat cinta dari pihak POLITEKNIK KUCHING SARAWAK!! *suspen sikit
Aku ingatkan surat apa, rupanyer surat jemputan ke majlis konvokesyen kami nanti.
Adehh, lewat nyerr, dah setahun dah aku habis study baru nak konvo?


 Terus terang aku cakap, aku mati-mati ingat kan konvo ni time bulan puasa!
Rupanyer 1 dan 2 Julai ni.
So time aku bukak tu surat, aku bacalah satu persatu yang dorang poli ni gtaw.
Kena bukak laman web POLIKU pulak.
Siap kena isi borang hadir atau tidak hadir.
Adehhh!! Hancuss! Memang betul-betul blur aku baca syarat-syarat untuk konvo ni.
Ada peraturan untuk pakai baju apa la konvo nanti.
Tapi yang paling best, ada MALAM UNTUK GRADUASI!
Wowww! SUPERRBBB!
Macam rugi je kan kalau tak pergi.
Aku ni depand laa, pergi ke tak tu sama je.
Kat Kuching jugak.
Nak singgah pun boleiii maaaa!


Ni bentuk rupa surat tu. HEHEHEHE

Yang paling buat aku gelak habis laa, bila dorang soh buat KAJIAN PENGESAHAN GRADUAN!
Adeh, zaman buat benda ni dah berlalu laaaa.
Apasal la kena buat pulak?
Bila aku bukak lampiran tu, memang maw tergelaklaa.
Kena soal selidik bagai.
Tapi oke jugak la dorang buat begitu.
Pelik tapi benar.
Menyusahkan sangat, tapi aku ni, ikut je laaa.
Gpun, aku belum faham betul lagi apa dorang pihak poli kami ni nak. HAHAHAA *ketawa jahat



Bingung dan blur jugak la aku baca setiap arahan yang perlu dibuat.
Lepas aku baca semua yang ada di laman web poli ni kemarin.
Aku terus geleng kepala dan X kan laman web POLIKU tu.
Serius! Aku tak faham langsung!
Ada sesiapa yang boleh tolong jelaskan kat aku tak?
Apa dorang nak sebenar-benar-benar nyaa???
Kalau takde nak gtaw, takpelah, nanti aku faham sendiri lagilaa. *merajuk
Buat masa ni aku malas nak fikir dulu laaa. 

Btw, semalam ada makan arwah mak sebelah mami.
Ramai la manusia-manusia yang hadir, sampai aku tak cukup tangan nak salam. *cewah!
Nasib baik gak dorang buat catering!
Kalau tak, aku la si tukang cuci pinggan mangkuk periuk belanga kat belakang! HAHA *buat-buat happy
So aku nak pose kan satu pict dari kami.


Btw, kami semua pakai serba hitam last nite.
Mami punya plan. HAHAHAHA *ketawa jahat lagi
Macam kartun pulak aku tengok pict ni! *huwarrgggg

P/S : Tak semua benda kita buat boleh membahagiakan kita. So dalam hidup, seimbangkan apa yang perlu. Kadang-kadang disaat kita ketawa gembira bahagia tu boleh menjadi saat kesedihan yang teramat perit buat kita. Macam aku, bila aku bahagia mawpun gembira, aku tak lupa untuk saat sedih aku. Sebab aku takut bila hati mulai gembira dan bahagia, kita lupa ada yang masih bersedih dan tak happy. Dan boleh kemungkinan kita lah insan yang amat sedih itu.
PEACE ............ :'))

* pahitpun itu ku tersenyum............


♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

9 comments:

Hashidah Zulkefli said...

congratz :D

Nana Liena said...

tahniah ya..nanti update story pasal konvo.. :)

Emildza Jayy ♥ said...

oke, thankss nana. Lama lagi tu konvo. Bulan 7 nanti, inShaAllah. :D

Emildza Jayy ♥ said...

Thanks.. =))

AiSyA LiEzA said...

tahniahhhh :D smga terus bjya ngn jayanya :DD

Nies alhaQ said...

Congrattttttts dear!

Moga terus maju jayaaaaaaa =)

Nurhanim Ehier said...

Congrats sis! Btw done follow =)

mama said...

assalam..congrats.. :)

ZassDhiey said...

assalam,,.tahniah,.tak sabar nak konvo jugak,.:P *baru tahun p'tama kot,.HeHe