My photo
Malaysia
Having a great name is wonderful feelings i ever had. Nurul Emildza Binti Jaya. Born on May 1991. Live at Kuching Sarawak. Borneo blood. Mix bidayuh malay. Having a suck life but still make it wonderful. No one knows what she's feelings until they know her. If they know. If only the knew the truth. But not inside. the best word for describe her " AKU TABAH BERJALAN SEMBUNYIKAN HARAPAN..." - xoxo

11 May 2013

♥ 11 things about me ♥


Assalamualaikum ya habibi ya maulana.
Hari ini, ana ditag oleh dua insan blogger yang ana suka terjahi.
Guess whoooo???
Of course la laling Nies Alhaq and my cutie Faeyteen
Thanks sangat-sangat sebab ingat saya yee.
nak taw sangat ker 11 perkara tentang saya ni?
Hehehe kalau nak taw, let's check it ouuuttt! :D

Kita start permainan ni.
Sebab aku tak pernah join main permaianan cenggini.
Cam best pulakk. :D

Few rules need to be followed :

1. Post this rules.

2. Write 11 things about yourself.

3. Answers the questions the tagger set for you.

4. Create 11 new questions for those you want to tag.
5. Choose 11 bloggers to be tagged and link them to the post.
6. You are not allowed to tag back.




11 things about me :

1. Suka gelak bercakap tak henti-henti tapi hakikatnya kaki menangis.
2. Nasi ayam tu memang tetap No 1 dihati.
3. Suka something yang pelik dan unik dan tak pernah orang lalui atau memakai. *apa-apa je
4. Layan lagu yang perrggghhh JIWANG GILER SAKAN! Especially MCR! Wakakkaak *suspen!
5. Bagi gitar je aku taw main. HAHAHAHA *ketawa jahat
6. Saya masih SAYANG SANGAT-SANGAT dgn TTUUUUTTT DAN BANTAL DOREAMON!!
7. Seorang yang bertudung tapi "brutal" dan suka novel. *romatis rupanya aku ni. =P
8. Suka pendam apa yang dirasa. *pandai menangis sendiri je pun
9. Kiranya friendly gak la aku ni, itupun kalau sekepala laaa.
10. Jangan tegur aku kalau mood aku tak oke! Tapi boleh handle lagi. HIHIIII
11. Jangan marah aku kalau aku buat sesuatu yang tak masuk akal! HAHAHAHA *ketawa jahat lagi



11 Soalan DARI BLOGGER NIES ALHAQ
Dan JAWAPAN SAYA PULAK!


1. Berapa ramai orang yang tahu nama penuh awak?
+ Rakan POLIKU, sekolah menengah dan family.

2. Bagaimana hati awak kebelakangan ini, sihat?
+ Sihat tapi selalu demam laa sebab merindu. HAHAAH *ketawa jahat

3. Ada orang buat awak marah tak hari ni?
+ Ada! Dorang pegawai imegresen! HAHAHA

4. Adakah awak seorang yang kaki jeles?
+ Ermm tak taw laa, kadang-kadang kot. Tapi tak nak show, sebab jaga hati yang tersayang.
Ala benda macam tu, kena bertempat la kalau nak cemburu. Kannn.
Matured dalam hubungan tu penting. :D

5. Adakah terdetik rasa malu pada masa silam awak?
+ Ermm, adalah jugaa. -,-

6. Adakah awak percaya pada orang sekeliling awak?
+ Saya ni memang mudah percayakan orang, tapi kena ambil masa laaa.
Tak la percaya dengan cepat kan.

7. Lagu terakhir yang awak nyanyi?
+ Hahahaha baru jap tadi. Lagu dalam blog awak! :D

8. Nama cikgu tadika awak, kalau ingat, siapa nama?
+ Cikgu Zaiton! Selalu gak jumpa dia. Sebab anak dia, kawan saya.

9. Awak masih single ker?
+ Soalan PANAS! Baru je setahun menyingle ni. Ada calon untuk saya tak?
Kalau ada, saya taknak! Saya masih sayang yang lama. Hahahahaha *ketawa jahat

10. Adakah awak pakai name tag kat sekolah atau kerja?
+ Kat sekolah memang selalu, kalau kerja, takdee. Sebab saya tanam anggur sekarang!

11. Suka saya tak? Kenapa?
+ Mestilah!! Sebab awak suka terjah blog saya dan komen-komen!
Lagipun umur kita sama dan awak comel sangat-sangat! :DDD



11 soalan DARI BLOGGER FAEYTEEN
Dan JAWAPAN SAYA PULAK!


1. Apa yang kamu suka pada dunia blogging?
+ Saya suka baca entri budak yang boleh memikat jiwa.
Then saya suka luah apa yang saya nak luah, saya suka share something yang saya rasa nak share,
and ini je platform saya untuk kawan-kawan yang taw blog saya dan ingin taw keadaaan saya sekarang.
Sebab saya takde FB, TWITTER, WASSUP, INTAGRAM and SO ON!!! :D

2. Apakah perkara terburuk yang pernah kamu lakukan?
+ HAHAHAHAH BIARLAH RAHSIAAAA. Saya pernah marah bapa. Teruk kan saya. :'D

3. Apakah perkara terbaik yang pernah kamu lakukan?
+ Ermmm, kitaorang menang RANCANGAN PROJEK SEMESTER 3.
SEBAB SAYA LEADER MASA TU. :D
Thanks kat member-member yang banyak tolong bagi idea masa tu.
(Emma, Netty, Fiza Dan Bayani)

4. Jika kamu diberi peluang melancong secara percuma, kemanakah yang kamu ingin pergi?
+ Ermm kalau boleh luar malaysia laaa. MEKAH! Dengan parents dan tersayang. Kan best kan kan kan! :D

5. Jika kamu diberi peluang kembali ke masa lalu, apa yang kamu ingin lakukan?
+ Tanak lepaskan orang yang disayang dan buat sehabis terbaik masa tu untuk sesuatu hubungan.
Tapi Sayangkan, takkan terjadi lagi masa tu. :'(
Takpela, kena percaya qada' dan qadar.

6. Bilakah waktu/kali terakhir kamu menangis?
+ Hari-hari saya menangis.
So last nite yang terakhir. Malam ni tak taw la, mungkin tidur terus.
Penat lerrr satu hari ni. Hahahahahah * ketawa jahat lagi

7. Apakah perkara yang kamu ingin lakukan di dunia ini, tapi tak kesampaian?
+ Nak buat hati dia gembirang dan sentiasa rasa bahgaia, tapi semua tu?
Kini hanya tinggal kenangan, hanya waktu menentukan kita kan bersama. *nyanyi pulakk! :D

8. Pernahkan anda berjumpa hantu atau bermimpi hantu?
+ Actually jumpa tu tak la, tapi terkena tu pernah laa. Dalam mimpi? Pernah! Hahaha 

9. Apakah hulu tuju kamu didunia ini?
+ Untuk bahagiakan keluarga dan bagi duit kat bapak!! Hahahahhaa

10. Antara menonoton televisyen dengan melayari internet, mana kamu paling suka?
+ Televisyen! Boleh gelak-gelak tengok Karoot Komedia. Hihihihi

11. Apakah barang yang paling berharga pernah kamu beri kepada ibu kamu?
+ Kad buatan sendiri! :D


So kali ni, 11 soalan untuk korang pulak!

Aku nak korang jawab dengan sehabis baik seolah-olah dalam bilik peperiksaan! 
HAHAHAHAHAHHAHA

1. Apa nama panggilan korang kat rumah?
2. Suka buat apa time tengah malam-malam?
3. Kat dunia ni, apa yang paling awak nak sangat?
4. Cuba hitung berapa abjad nama korang?
5. Suka cokelat tak?
6. Apa favourite movie korang yang tak pernah jemu-jemu korang tengok?
7. Korang pernah terasa disisihkan oleh kawan ker, keluarga ke? Siapa2 lah.
8. Pernah tak korang terfikir untuk membuat orang yang korang sayang sangat tu bahagia? *ibubapa oke!
9. Lagu terakhir yang korang pernah bagi kat Ex BF?
10. Pernah terkencing atas tilam? HAHAHHAHA
11. Aku nak taw, apa korang rasa sekarang? Dan betul ker semua soalan - soalan aku bagi ni? Dan memuaskan hati ker tak? *JUJUR!

So aku harap nama yang di tag ni, jawab yeee. 
Jangan tak jawab pulakkk. 
Aku mohon. HAHAHAHA

BLOGGER YANG DITAG. 


Harap bagi respon yang baik yeee.
Terima kasih kerana menjenguk dan sporting untuk bermain permainan ini. :D
PEACEEE...........

Muka baik untuk korang! HAHHAHA







♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

10 comments:

Mizz Aiza said...

best main game nikan.. :D

cik yaya said...

nasib baik baru je jawab, sempat la yaya edit lagi http://misteriomuchacha.blogspot.com/2013/05/11-things-about-me.html

Dianaa said...

hoho! kena tag lah pulak. hehe insyaAllah ada masa nanti FD jawab ea. thanks tag :D

Hafizah Alsa said...

dah reply ur tag. haha. selamat menggila

Faeytynn Zayn said...

bahahha best best yg last tu pict tu sye suke,kelaka je

Shazwani Othman said...

oh oh oh.. segala persoalan sudah dijawab.. ahaks :P

Mirah Graphic said...

thanks tag :)

Nies alhaQ said...

Hehehehe.
Ohhsemm gilaa sy baca jawapan awakk!
Hikks.
Nywayy, thankss dear sudiii joiinnn.
Hehehehe <3

Dianaa said...

dah jawab :D
http://www.fatindiana.com/2013/05/11-things-about-me.html

S.K.A said...

jalan2 komen..best gak lagu blog ni..hu3 unik betol jwapan :)