My photo
Malaysia
Having a great name is wonderful feelings i ever had. Nurul Emildza Binti Jaya. Born on May 1991. Live at Kuching Sarawak. Borneo blood. Mix bidayuh malay. Having a suck life but still make it wonderful. No one knows what she's feelings until they know her. If they know. If only the knew the truth. But not inside. the best word for describe her " AKU TABAH BERJALAN SEMBUNYIKAN HARAPAN..." - xoxo

18 April 2013

♥ kisah hantu II ♥


Hai hai hai haiii ahli blogger dan pembaca serta stalkerrr sekalian!
Assalamualaikummmm...
Siapa jawab comel, siapa tak jawab tak comel! *tanak kawan aahhh

Btw, entri aku kali ni kisah hantu BAHAGIAN II !!
Sebelum ni, korang dah baca kan BAHAGIAN I aku?
Kalau belum, nahhh KLIK SINI.
So kali ni, aku tetap dengan dua kisah hantu aku ni.
Satu kisah yang aku alami sendiri.
Dan satu kisah lagi dari member-member aku atau dengan kata lain, aku yang dengar dorang bercerita.
So nak dimulakan cerita, aku ada pesanan sikit !!!

AMARAN KERAS : Ibu mengandung tidak dibenarkan membaca dikuatiri anak akan menyerupai apa yang aku ceritakan ni. Dan kanak-kanak yang berumur 7 hingga 12 tahun tidak digalakkan. Takut dikuatiri, terikut-ikut perangai hantu yang akan aku ceritakan ni. (aku rasa takde kena mengena )

 * cantek pulak baju ni. Mana tempah?

Pengalaman 1 :

Mengikut pengalaman satu ni, melalui pengalaman aku sendiri. So nak di jadikan cerita seram untuk malam jumaat keliwon ni, aku nak hangatkan lagi suasana. Kalau boleh, tolong tutup lampu! Baru serammm nak cerita kann. Btw, ada SATU SOALAN UNTUK KORANG.

Korang pernah tak tinggal sorang-sorang dalam bilik asrama ?

Bagi sesiapa yang tengah dok asrama tu, hati-hati lah yek. TOLONG TUTUP PINTU BILIK ASRAMA KORANG KALAU TIME MACAM NI! Tak mustahel ada "manusia" menyamar menjadi member korang atau orang lain! Aku pernah kena sekali dulu! Time tu JAM 11 ker tak silap aku laaa. Aku pun bukak la besar giler pintu bilik asrama. Tengah aku dok layan mesej pa suma sambil online kann, and the same time gak, aku tunggu member aku dtg laaa. TIBA-TIBA TUUU!!!!! Ada satu budak tu, masuk tak bagi salam pun. Dan tanya........

Budak A :  "KAK, ADA JUMPA KAWAN SAYA TAK?" 

Aku pun terkejut gila babi laaaa. Aku toleh, tak jelas sangat la wajah dia. Sebab masa tu, rambut dia, mak aih. Kalah plak dengan rambut den. Aku jawabla.

Aku:  "KAWAN ADEK BADGE BERAPA? DAN KOS APA? ADEK PLAK? ARAS MANA BILIK ADEK?" 

Tiba-tiba pulak tu dia angkat tangan, aku ingat kan apa dia angkat tangan! Rupanya nak tunjuk bilik dia jee. Time dia tunjuk tu, memang aku gerun laa. KAKU SEMACAM BANGGG!!! Aku pun tengok lah arah dia tunjuk. ARAS SATUUU!! HUJUNG LAGI TU. BELAKANG PULAK HUTAN! WARRRRRGGGG!!! Aku pun tanya lah.

Aku : " ADEK TAK TANYA KER TEMAN SEBELAH BILIK ADEK?" 

Sebab, yang aku mushkil sangat, kenapa bilik aku dia pegi? Sedangkan bilik aku masa tu ARAS 4 BEB! So aku pun pelik la semacam. Last-last dia pun cakap. 

Budak A : "TAKPE LA KAK. BALIK DULU." 

Aku pun jawab. 

Aku : "OKE". 

Blah je dia, member aku pulak masuk. Member aku tegur laa. Noy, ex roomate ku dulu.

Noy : "APASAL PINTU BIARKAN TERBUKAK MALAM MACAM NI?"

Aku pun jawabla dan tanya.

Aku :  "TUNGGU KO LAH TADI. NOY, KO ADA JUMPA BUDAK LALU TAK TADI?" 
Noy : BUDAK MANA PULAK MALAM-MALAM MACAM NI MEL? JANGAN NAK PSIKO BOLEH TAK?" 

Aku pun BLURRRLAH! Aku ceritalah semuanya kat Noy. Noy pun was-was jugak. Sebab memang dia tak jumpa siapa-siapa. Apalagi, aku pegi lah ajak Noy ke bilik budak tu tunjuk tadi. Sampai je aras satu. Aku ketukla, takde jawapan pulak. Bila tengok, lampu terbukak. Last2, budak bilik sebelah kuar dari bilik. Aku tanya lah dia, siapa punya bilik ni. Pada masa yang sama, tuan punya bilik pun tengah study group kat bilik sebelah tu. Dia pun kuar. Tunjuk diri dia. Aku pun blur, sebab bukan budak ni yang jumpa aku. Aku tanyalah dia. 

Aku : "DEK, ROOMATE ADEK MANA?"
Budak B : "ROOMATE SAYA BALIK RUMAH KAK. KENAPA EK?"

Masa tu, aku dengan Noy berpandangan. Terus kitaorang mintak diri. Jiwa kacau jugak laa aku masa tu. Yela, suspen beb! Korang dapat imejin tak? Siapa budak yang tegur aku tengah2 malam macam tu? So, dengarlah NASIHAT KU INI :

JANGAN BIARKAN PINTU BILIK ASRAMA ANDA TERBUKA DI TENGAH MALAM. TIME TU APA-APA BOLEH JADI MAAAA............................

Pengalaman 2 :

Ni kisah tentang member aku laaa. Tak taw laa seram ke tidak. KISAH PASAL ASRAMA JUGAK NI! Kebanyakkan nya aku tengok laa, kisah hantu ni banyak terjadi di kawasan asrama je kan. Mungkin laa ada yang tak pernah mengalami. Tapi bagi yang pernah mengalami tu, memang akan mempercayai jugala WUJUDNYA MAKHLUK LAIN NI. Nak dijadikan cerita. Actually, ni cerita member kepada member aku. Member aku yang cerita ni nama dia BED. Dan member dia punya pengalaman ni, tak taw la pulak namanyaa. Takpelaa, tu tak jadi hall.

Cuti mid-sem bermulaaa. Member Bed yang dikenali Al ( bukan nama sebenar ) tak balik cuti mid-sem. Yela, ruma jauh kan. Dia pulak study kat ****** di semenanjung sana. Keluarga dia agak tak berapa kaya. Budak Sarawak. So cuti tu, dia tak la balek. Seminggu je, so tak yah la balek. Dia pun buat rancangan untuk stay di asrama sampai habis cuti. 

Malam tu, jeng jeng jenggg. Jam 12 macam tu laa. Dia tengah dok online sambil dengar lagu. Mula-mula tu dia tak la perasan sangat bunyi yang dia dengar. Yela, kalau dah alunan muzik terpasang, confirm korang ingat bunyi tu datang dari muzik kan. Padahal..................... eeee aku pulak meremang bulu roma bila ingat balik kisah tu. Siapa berani nak menyanyi lirik macam entah papee je tu. Bunyik dia macam ni :

" Uleekkk mayat bergoleekkk..............................." @#$%&!! ( lagu ulik mayang)

Korang pernah dengar ker lagu tu? Atau korang pernah dengar cerita ni jugak? Time tu, memang heboh laa pasal orang menyanyi lirik segitu. Memang tak sangka laa, si AL ni yang terkena. Time dia dengar tu, tiba-tiba je meremang satu badan. Dia intai laa bawah katil................................ Nak taw tak apa jadi? 

TIBA-TIBA JE MAYAT BERGOLEK BAWAH KATIL !!!!

Apalagi, Al pun pengsan laaa. Dia ditemui pengsan pun kat bilik dia sendiri, selepas member dia pergi bilik dia keesokkan harinyaa. Dorang tanya lah dia apasal pengsan, Al pun cerita la apa yang jadi dan start dari tu lah, si Al tak berani sangat nak stay asrama sorang-sorang. Termasuk dengan member-member dia yang lainnn. Hehehehe 

SERAM KERR APA AKU CERITA NI? J
ANGAN CAKAP TAK EH. NANTI KENA BATANG HIDUNG SENDIRI.
 BARU TAWW LANGIT TU TINGGI KER RENDAH! 

So tunggu lagi lah yek kisah hantu yang selanjutnya nanti. 
HOPE KORANG ENJOYYY!!!! :D BTW........



* aku tak taw, kenapa aku buat lukisan ni tadi tiba-tiba. SMILEEE :'D



♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

12 comments:

Mugmerah said...

uih.. xberani nak baca.. seram.. hihihi

cheeda lala said...

Oit..masuk dan follow malam malam.. 12.47am au skunk.. follow komen keluar..esok dtg balik ea..takut!

Emildza Jayy ♥ said...

haha baca je laa. :D

Emildza Jayy ♥ said...

haha takde nye seram tuu. :D

zeeQa said...

jom join 2nd giveaway by zeeqa

http://koala-zeeqa.blogspot.com/2013/04/2nd-giveaway-by-zeeqa.html

izan mama mia said...

hai..akak kalau kisah seram..mmg xbaca... hihihiih....tq sudi singgah blog akak tau..

Aida Ismail said...

Serammm nihhh!

sobri yaacob said...

.. melawat sini..
good story..
crita betul ke.. pnglaman sndiri ??

Condoriano said...

Siang nanti aku baca, slack pula kalau baca malam-malam ni x)

LeO said...

hi,
student JP ke? hee drop by ur blog n saw this amazing story..pengalaman erk sepanjang tingal hostel?? teringat pula dulu slalu tingal hostel d poliku sorang2..sometime ade la juga dengar2..spooky block indeed..

LeO said...

hi,
student JP ke? hee drop by ur blog n saw this amazing story..pengalaman erk sepanjang tingal hostel?? teringat pula dulu slalu tingal hostel d poliku sorang2..sometime ade la juga dengar2..spooky block indeed..

izzamri said...

hoo,paling tak suka tengok filem hantu ke,dengar cerita hantu,gosip pasal hantu.eh.gosip?heee..
btw,love your blog.i'll be reading the rest of your entry. =)