My photo
Malaysia
Having a great name is wonderful feelings i ever had. Nurul Emildza Binti Jaya. Born on May 1991. Live at Kuching Sarawak. Borneo blood. Mix bidayuh malay. Having a suck life but still make it wonderful. No one knows what she's feelings until they know her. If they know. If only the knew the truth. But not inside. the best word for describe her " AKU TABAH BERJALAN SEMBUNYIKAN HARAPAN..." - xoxo

27 April 2013

♥ aku tersenyum bila kawan bahagia ♥



Hai, assalamualakaikum kat korang.
Actually, aku malas nak buat entri for this week.
Tapi memandangkan aku terbaca satu post budak.
Yang buat aku terkilan dan sedih serta sentap.
Ya kawan, maaflah kalau terstalker ko lah ye.
Tak terniat dan tak terfikir pun.
Ni gara-gara aku tertengok ko punya picture jee.
Dah alang2 menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan.
Btw, im happy for you now.
Ternyata ko tak sia-siakan zaman muda ko sekarang.
And now, aku tengok, ko try untuk bahagia dan tersenyum.
Aku happy bila tengok ko dah jumpa pengganti untuk yang lama ko.
At least, tak la ko sedih sangat dengan atas yang pernah terjadi kat diri ko. KAN!

Yela, nak aku mention kat sini nanti, kang kena sepuk pulak!
So aku biarkan ini suatu rahsia yang takde satu pun taw.
Ala, aku cerita kat sini pun, takde lah yang taw sapa aku ceritakan.
Apapun, aku betul-betul happy kat ko sangat-sangat.
Ko dah try untuk happy, bahagia, and i hope, yang future husband ni,
boleh buat ko bahagia dan rasa sentiasa dihargai. IN SHAA ALLAH!
Lagipun, dah macam-macam cara gak la aku tengok ko untuk cuba bahagia.
Btw, hensem plak mamat yang ko pilih ni kan.
Hensem CANGATTTT-CANGATTT!!!!!
Bertuah lah badan, yela, ko pun apa kurangnya.
CANTEK, LAWA, MANIS, serta CUTE LAGI!
Petik jari pun boleh dapat.
So aku happy sangat-sangat.
Ada gak la hati aku nak try contact kawan aku yang sorang ni.
Tahlaa, masa tak mengizinkan kot.
Dan bagi member2 ku yang lain :
Minta maaf dan ampun, aku takde pun korang still happy gak aku tengok.
Aku happy untuk korang semua.
Banyak pulak plan korang ek? *KANTOI STALKER hahaha

Berbalik ke cerita asal.
Yela kawan, ko happy sekarang ek? *sambung lagi
Baguslaaa, jangan sedih-sedih lagi taw.
Aku salah seorang punca ko bersedih sangat suatu masa dulu.
Sekarang, ko dah jumpa kebahagiaan dan kegembiraan kau.
Hope ko bahagia dunia dan akhirat.
Jangan merasa dikecewakan lagi.
Mana taw MAMAT yang ko pilih ni memang FUTURE HUSBAND ko sendiri.
Kadang-kadang aku rindu korang.
Tapi nak buat cam mana kan.
Ini je termampu aku buat untuk tutup semua luka dan sedih.
Tak yah lah cari facebook aku lagi.
Dah delete habis dah akaun aku semuaaaa. SEMUANYAAA!!
Kesemua akaun FB aku yang pernah wujud tu semua aku DELETE.
Accept MELLDZA INCHIHA.
Tah cam mana masih wujud FB lama ku tu.
Aku lupa lerr, apa email dan pasword dia.
Nasib baik FB tu deactived sekarang.
Btw, nak ke laman web utk FB DELETE?
Kalau nak, aku bagi.
Tapi fikir dua tiga empat kali lah yek.
Takut nanti menyesal kemudian hari.
Yang nak tekad betul2 je ni boleh delete akaun FB Sendiri.
Okey, kalau nak delete jugak, KLIK SINI

Lastly, daripada aku. Dan ucapan yang mungkin ko tak taw kewujudan nya.
Semoga ko bahagia dan sentisa tersenyum macam yang ko harapkan.
Ko nak sangat bahagia macam yang lain.
And i now, ko kuat.
Mungkin dengan bukak buku baru ni, ko lebih rasa bahagia.
Kita tak taw kan.
Lagipun, memang ko dah jumpa jawapan nya sekarang.
So tak yah nak berdalih lagi laaa.
Berpantun-pantun pulookkkk doh!
Tapi aku akan sentiasa dan selalu mendoakan kebahagiaan kawan-kawan aku semua.
Tak kisah la kalau aku belum kecapi kebahagiaan aku sekarang.
As long as, korang tersenyum dah cukup bagi aku.
Bahagia korang, bahagia aku jugak.

So, aku hanya mampu tersenyum.
Dan akan sentiasa tersenyum.
Dan anggap ini satu ujian buat aku.
Aku kena tabah dan redha even perlu pasrah.
Orang tak berada di tempat aku.
So don't judge a book by its cover.
Eh betul ke tu?
Tapi cukuplah untuk aku mendoakan dorang.
Ameen.............


YAA!! SAYA HAPPY SEKARANG!
SAYA HAPPY SANGAT-SANGAT SEBAB KAWAN-KAWAN SAYA BAHAGIA.
BILA LAGI TURN SAYA YE?
Best pulak tengok orang happy dan bahagia sekarang!
Saya pun nak jugaaaaakkkkkk!
Tapi takpelah, saya masih menghargai detik2 yang lama buat masa ni.
Saya senang begini. Sendiri Sepi Diam Sebab mengajar saya untuk terus tabah!
Dan macam mana nak tersenyum dalam kelukaan dan penantian.
Dan sampai satu saat saya betul2 dapat jawapan dan kepastianNya. In shaa Allah.
PEACEEEE............ :'D *wajah gembira ni

P/S : Kawan perempuan yang jauh dimata sekarang. Aku cerita pasal dia la. Happy untuk awak!



♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

10 comments:

miss fifi said...

ow nape dok delete fb? kan los contact dengan the world? :3

S.K.A said...

in.shaa.ALLAH :) bykkn bersabar n plih kwan yg baek2..

Emildza Jayy ♥ said...

saya bukan sahabat yang baik, so saya taknak cari kawan lagi. =)

Emildza Jayy ♥ said...

Its okey, berbaloi bagi saya kalau takde FB. =)

Hafizah Alsa said...

nak bahagia juga.

nas nasriyah said...

lukisan tu awak lukis sendiri???

Emildza Jayy ♥ said...

YUP! Lukisan sendiri. Takde ciplak copy mana2.

nas nasriyah said...

owh lukis sendri..saya suka..ade jiwa..walaupun lukisan awak nampak kasar bentuknya..tapi ada kecantikan di situ..maaf komen mcm panjang..heheh..

Hanny Abdullah said...

Bagus...sifat terpuji mendoakan org sekeliling bahagia, mudah2an yg mendoakan itu men dapat lebih kebahagiaan..

Faeytynn Zayn said...

jgnlh berduka lara,hadiah tuk akak di bloglist sye :)