My photo
Some days are just bad days, that's all. It's sad to know I'm done. Tears come from the heart and not from the brain. The good times of today, are the sad thoughts of tomorrow. Let my soul smile through my heart and my heart smile through my eyes, that I may scatter rich smiles in sad hearts.... - emildzajayy

09 January 2010

Mencantikkan scroll bar


Hai, dan assalamualaikum semua.
Tutorial kali ni nak cantik kan scroll bar.
Macam scroll bar aku kat kanan tu, cantek tak??
So ni lah cara-cara dia :

1. Design > Edit HTML

2. Cari kod dibawah. Untuk memudahkan pencarian, tekan CTRL F



3. Bila dah jumpa kod diatas tadi, copy kod dibawah ni nanti, dan pastekan sebelum / diatas kod diatas tadi.

::-webkit-scrollbar {
height:12px;
width: 12px;
background: #FF1493;
}
::-webkit-scrollbar-thumb {
background-color: #BA55D3;
-moz-border-radius: 10px;
border-radius: 10px;
}

Sekarang boleh tukar warna scroll apa korang nak.
Kalau nak pilih warna, klik ni. SINI

Warna background scroll bar : #FF1493
Warna scroll bar : #BA55D3

Lepas siap semua. SAVE!!

SELAMAT MENCUBA YA!!



♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

No comments: