My photo
Malaysia
Having a great name is wonderful feelings i ever had. Nurul Emildza Binti Jaya. Born on May 1991. Live at Kuching Sarawak. Borneo blood. Mix bidayuh malay. Having a suck life but still make it wonderful. No one knows what she's feelings until they know her. If they know. If only the knew the truth. But not inside. the best word for describe her " AKU TABAH BERJALAN SEMBUNYIKAN HARAPAN..." - xoxo

09 January 2010

Mencantikkan scroll bar


Hai, dan assalamualaikum semua.
Tutorial kali ni nak cantik kan scroll bar.
Macam scroll bar aku kat kanan tu, cantek tak??
So ni lah cara-cara dia :

1. Design > Edit HTML

2. Cari kod dibawah. Untuk memudahkan pencarian, tekan CTRL F



3. Bila dah jumpa kod diatas tadi, copy kod dibawah ni nanti, dan pastekan sebelum / diatas kod diatas tadi.

::-webkit-scrollbar {
height:12px;
width: 12px;
background: #FF1493;
}
::-webkit-scrollbar-thumb {
background-color: #BA55D3;
-moz-border-radius: 10px;
border-radius: 10px;
}

Sekarang boleh tukar warna scroll apa korang nak.
Kalau nak pilih warna, klik ni. SINI

Warna background scroll bar : #FF1493
Warna scroll bar : #BA55D3

Lepas siap semua. SAVE!!

SELAMAT MENCUBA YA!!



♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

No comments: