My photo
Malaysia
Having a great name is wonderful feelings i ever had. Nurul Emildza Binti Jaya. Born on May 1991. Live at Kuching Sarawak. Borneo blood. Mix bidayuh malay. Having a suck life but still make it wonderful. No one knows what she's feelings until they know her. If they know. If only the knew the truth. But not inside. the best word for describe her " AKU TABAH BERJALAN SEMBUNYIKAN HARAPAN..." - xoxo

03 March 2013

♥ kecewa dalam hidup ♥



Assalamulaikum sahabat sekalian.
Aku takde mood nak blogging.
Atas sebab hati ni tengah sedih dan kecewa.
Aku blogging gak.
Untuk buang masa sekejap. Takut terlelap petang-petang begini.
Aku ni baru je balek dari buat kerja terus g shopping jap.
Tu gambar atas sebelum nak terjun ke pasar la tadi.
Tunjuk wajah yang lesu jap!
Taw tak korang? Aku nak cerita sikit!
Aku ingatkan tadi, dapat beli barang yang memang dari dulu aku idamkan.
Aleh-aleh takde! Sebab size aku takde plak.
Sapa tak sedih?
Nangis dalam hati je la kan.
Buat-buat tersenyum, padahal dalam hati ni Tuhan je taw.
Aku taw la benda tu takla penting sangat.
Tapi benda tu dari dulu aku nak.
Sapa tak kecewa?
Hati dah gumbira je tadi nak g beli.
Last-last? Takde plak.
Sedih teramat amat amat amat sedih!
Balek dari shopping tadi, aku terus masuk bilik.
Nak nangis, tapi tak tekuar pulak air mata ni.
Menangis dalam hati la tu! Hehehe
Sabar je la kann. Apala daya ku.
Dahla takde keja! Takde duit je lagi! Barang tak dapat plak tu!
Dugaan sungguh dalam hidup aku kan.
Gara-gara barang je aku boleh down.
Aku sakit otak sikit. Hahaha

Apala malang nasib aku ho.
Takpe, aku kan kuat!
Aku kan tabah!
Jadi aku kena terima semua ni.
Aku kena terima apa jua keadaan sekarang.
Walau apapun terjadi.
Aku mesti senyum!
Pahitpun itu ku tersenyum! SENYUMM!!
Senyum sampai satu tahap aku tak leh nak senyum lagi.
Aku kena sabar! Kena tabah!
Mesti kuat! Tak maw sedih-sedih laaa!!
Sakit! Benci! Dan jadi dendam nanti.
Taknak! Taknak tu semuaa! TAKNAKKKK!!!!
Korang tak rasa ker, macam ada je cerita disebalik ayat aku suma kat atas ni kan?
Takpelaa. Biarlah rahsiaa........... :")
Aku tak leh paksa diri aku ni untuk jadi seorang yang lemah!
Aku kena buang sikap lembut aku ni!
Arggghhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aku pondan kee?

Tadi kan, tengah aku baring-baring sorang-sorang dalam bilik. 
Sempat gak aku lukis satu gambar dalam diari aku.
See? Perasaan aku ketika ni. :')


Tak sangka pulak boleh jadi lukisan. Ingatkan nak luah rasa jee.
Aleh-aleh ni jadi. Kesiann. =)

Apapun, dalam hidup ni walau pahit mana sekalipun, kena tabah!
Ingat Allah selalu. Dia yang bagi dugaan ni kat kita.
Mungkin ada hikmah disebalik apa yang terjadi.
Yang penting kuat! Even ko pelu pendam semua ko rasa semenjak dua menjak ni.
Sabar je k Emel. Ko kan HEBAT!
Tak salah bagi semangat untuk diri sendiri.
Kalau tak kita sendiri, siapa lagi?
Lepaskan semua kat Allah.
Dia maha mendengar dan sentiasa mendengar.
Peaceee................

P/S : Harap di bahagian Semporan dan Lahat Datu semua nya baik-baik saja. Ada satu hati aku tertinggal kat sana. Harap takde apa yang terjadi lagi macam semalam. Sampai kan roh aku entah kemana jasad aku kemana sebab tak sedap hati. Dan semua nya dalam keadaan terkawal. Ingatlah, Allah sentiasa beri kesusahan mawpun kesenangan. Untuk apa? Untuk kita sentiasa ingat Dia. Amin. In shaa allah. PrayForThem. :')



♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

8 comments:

Dieba Adieba said...

Setiap orang ada kisahnya tersendiri.. kisah sedih pasti ada dalam hidup semua orang.. apa yang dieba faham akan entry ini.. awak bukan sahaja sedih pasal tak dapat barang yg awk idam2 kan.. tetapi ia nya ada sebab yang lain bukan.. sabarlah awk.. dieba pasti awk akan kuatkan hadapinya..

Cik Mun said...

kuatkan hati ye..

Emildza Jayy ♥ said...

In shaa Allah. Sentiasa kuat. :D

Emildza Jayy ♥ said...

Dieba, awak betul. Kenyataan awak kat saya memang betul. Tahlaa. Saya mampu tersenyum je sekarang dan hadapi segalanya dengan hati yang tenang dan terbuka. Andai itu takdirnya kan. :')) Thanks sbb faham. :D

Syahidah Fadilah said...

suke sgt lagu kat blog ni :)

Emildza Jayy ♥ said...

Hehe lagu laluna tajuk dia. Lara hati. Cos lagu laluna band suma nya best. =)

elyna mirsada said...

nice drawing,he2

Emildza Jayy ♥ said...

Thankss. :D