My photo
Malaysia
Having a great name is wonderful feelings i ever had. Nurul Emildza Binti Jaya. Born on May 1991. Live at Kuching Sarawak. Borneo blood. Mix bidayuh malay. Having a suck life but still make it wonderful. No one knows what she's feelings until they know her. If they know. If only the knew the truth. But not inside. the best word for describe her " AKU TABAH BERJALAN SEMBUNYIKAN HARAPAN..." - xoxo

07 January 2013

♥ terukir di bintang ♥


TERUKIR DI BINTANG JUARA LAGU UNTUK TAHUN 2012.
Bila je aku dengar tajuk lagu tu diumum kan.
Terus berdiri buat tarian poco poco!
Sebab tak disangka boleh menang.
Tapi kan best kalau YUNA sendiri yang nyanyikan.
Confirm smart!
Aku suka sangat konsep lagu yang dorang THE PAHLAWAN alunkan.
Ala-ala zaman dulu kala hiba je.
Lagu yang dulunya ini menjadi kebanggaan dua hati. DULU LAA. Haha
Tapi LIRIK dia tetap terukir. 
" TERUKIR DI BINTANG TAK MUNGKIN HILANG CINTAKU PADAMU."
Bole ba kalau kau! :D

PELANGI SENJA pun superb gak tadi.
Sedih plak sebab tak dikategorikan apa-apa.
4 Tahun berturut2 dah. Mungkin rezeki takde kot!
Sabarlah STACY ye.
Konsep Stacy bawak tu memang BEST!
Remind me at you! (Cewah!) 
Tapi satu kurenggg dia. Teruknya part yang ada tu mamat main gitar, apa ek? Org panggil? Terus tak KAW lagu tu dan bahagian muzik yang sememangnya menjadi kegemaran aku! Wargghh! Memang aku komplen habis laaa! Tapi takpela, Stacy tetap TEMBAM! :D

Rugi lak OMBAK RINDU tak menang!
Lagu tu first perform tadi. 
Aku dengar, aku hayati MAK AIH! (tangkap lentok jugak ler)
Sampai meremang segala bolu bolu.
Tapi apa boleh buat kan. :D
" Tuhan tolong lembutkan hati diaaaaaa " ~~~~ Hahahaha =P

MOJO lak, apasal lah bole out kat hujung tu??
Suara kuat sangat melalak kot!
Tu la jadinyaa.
Apapun, AWEERA ko memang MAT JAMBU LER!
Angkat kening aku tengok kau punya wajah! Hahaha
Lagu kau tetap menjadi PUJAAN HATIKU! :D

JIMMY PALIKAT! Kau memang ANAK KAMPUNGLA!
Aku suka tarian sumazau tu semua. Haha
Bab aku pernah menari tarian tu dulu.
Sambil main kayu kayu yang dorang dok buat gak tadi.
Hahaha Tapi takde rezeki Jimmy kan.
Konsep memang dah smart, tapi latar belakang?
Kenapa tak pakai latar belakang SABAH?
Macam bukan je tadi ku tengok. :D

" Jika dapat ku mengulangi, perjalanan cinta ku bersamamu lagi. Akan ku jaga. Sebaik baik cinta ini. "
Wasehh! Lirik lagu dia memang betul-betul bermakna.
Tahniah gak kat HAFIZ! 
Dua kategori terus dia dapat.
Alhamdulillah!
Kamek BANGGA JADI ANAK SERAWAK!
Hahahahhaha

BEDROOM SENCUARY? LAGU? NO KOMEN!
Apa aku tengok, dorang pakai VANS OFF THE WALL! Hahahaha
Sebab memang brand tu yang sponsor dorang.
Susah nak komen lagu ni.
Sebab lagu ni untuk orang couple kan?
Macam aku? Mana ada. Takde yang sudi dulu.
So takdela " hariku, harus dipenuhi dengan kemanjaamu. "
So Sorri la ek. TIBA TIBA TAK MINAT LAK!
Dulu kemain lagi suka dengar.
Jadi HAK MILIK ORANG LAIN KOT!
Malaslaaa................  :D

Last SEKALI! 
Lagenda ROCK MASA DOLU DOLU!
Betul-betul menggamit nostalgia la kan.
Semua lagu dorang aku HAFAL HABIS!
Siap dapat teka lagi lagu apa Rahmat bawa, Aris, Joe And papa Rock kita, RAMLI SARIP!
AKU BANGGA JADI PECINTA MUJIKKK!
Bangga JUGA AKU JADI MUSLIMAH ALLAH!
AJL- ALLAH JANGAN LUPA! :D

Yang lain tak tersenarai, sory la ek.
Aku tak taw nak komen apa2. Hahaha
AJL TAHUN NI MEMANG MANTAP HABIS!
Idea yang bernas dan betul-betul KREATIF! :D

I can't DRAW. SO I Sing. :D Peace
NAK PROMOTE SIKIT! LAMA DAH TAK PROMOTE KAN. :D
Lupak pulak. Tadi jalan-jalan.
Aku sempat beli satu NOVEL.


Kau Pemilik Hati (nice! Macam PEMILIK HATI ARMADA)
" Biar berkali-kali hati ini diketuk, tak mungkin kumenyahut, kerana hanya kaulah pemiliknya yang azali.."

And for the FIRST TIME, aku tunjuk wajah aku buat kesekelian kalinya.
Sebab lama dah tak tunjuk wajah dengan manusia lain kat luar nun haa. Hahaha

It's me NURUL EMILDZA BINTI JAYA.


And lastly, thanks for the "person" yang bagi baju VANS ni ek plus belt VANS gak. Saya hargai itu. Thanks SO MUCH! :D Sorry leerr, Wajah mcm Sembam sikit. :D

Assalamulaikum. Peace (-,-Y



♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

4 comments:

Markisha Lissa said...

Best pulak bila dengar lagu yuna menang.. Minat ker?? =)

Shahril Yusuf said...

Terbaik Aizat! Dia yang bawa... :D

Emildza Jay ♥ said...

YUP! Betul :D

Emildza Jay ♥ said...

Minat laa. Lagu kenangan lalu. Hehe =)