My photo
Some days are just bad days, that's all. It's sad to know I'm done. Tears come from the heart and not from the brain. The good times of today, are the sad thoughts of tomorrow. Let my soul smile through my heart and my heart smile through my eyes, that I may scatter rich smiles in sad hearts.... - emildzajayy

11 January 2013

♥ rintang dihidupmu beban dilangkahmu ♥





bukan salahmu..mencintaiku
bukan maksudku..meninggalkanmu
tapi apakah salah jika
kita tak mesti bersamaaku akan setia menunggumu 
hingga kau kembali padaku



reff;
tak ingin menjadi..rintang di hidupmu...
tetaplah engkau jalani apa yang kau mau
tak ingin menjadi..beban di langkahmu..
tetaplah engkau jalani apa yang kau mau

ku kan selalu menunggu..
aku akan selalu setia menunggu
hingga kau kembali
disisiku lagi.

LAGU DIWAKTU PAGI. Pagi tadi. Boring lerr. Terbangun awal! Hehehehe apakobondenyeeerr!!


* hari ni pagi dimulai dengan solat subuh dan di akhiri tidur kembali. Macam malas dah nak ke ofis. PAPAI jak kat ofis. Takde guna dah. WAH! Apapun, moga hari ini lebih berseri daripada sebelumnya. Hidup tak selalu indah. Kalau sentiasa ukirkan senyuman mungkin akan lebih ceria. Ceria apa? Kalau sorang je kat ofis. Tak pe la ho. Novel Kau Pemilik Hati siap dah dibaca. Yeaa! :D Memang betul-betul tragislah. Ada satu ayat tu aku suka, tapi ni part akhir bab dah dalam novel tu.




Mar atau nama sebenar Marina, seorang gadis yang pernah terlanjur dengan teman lelaki nya Zaidi dan disahkan mengandung selepas menerima khabar bahawa dia keguguran. Marina malu akan Qarissa, sepupu yang dianggap musuh selama ni. Akhirnya, Zaidi menerima nya semula kerana terlalu mencintai dan bersimpati dengan atas apa yang pernah terjadi. Akhirnya mereka bahagia dunia akhirat! Amin! 

Tapi dorang dua Marina dan Zaidi ni bukanlah ADAM DAN HAWA (hero dan heroin) dalam novel aku baca "Kau Pemilik Hati". 
Novel ni mengisahkan Qarissa Puteri budak "liar" ya, itu la gelaran yang pernah dipanggil oleh EX nya dulu Ikhwan. Sehingga Qarissa Puteri di pertemukan dengan Adam Zafril dan Ikhwan telah membongkarkan segalanya. Adam Zafril menerima Qarissa Puteri seadanya, sehingga dapat tahu dia pernah terlanjur bersama bekas teman lelakinya Ikhwan. Betapa bencinya Zafril terhadap Qarissa. Tapi akhirnya, dilihatnya ketulusan hati Qarissa dan perubahan Qarissa. Sehingga Qarissa menghilang diri dan pergi terus dari hidup. Zafril berubah rentak dan mula mencari Qarissa sehingga menerimanya kembali sepenuh hati sepertimana dia pernah menerima Qarissa di awal perkahwinan mereka dulu. Best kan? "Everyone deserve a second chance!" Cerita ni macam aku tengok cerita "Setia Hujung Nyawa" kat TV3 Jam 7 malam. Besttttt!!! Weeeee................... Tapi Setia Hujung Nyawa ni suami dia masih tak percaya dan terima hakikat. Hehehe =))



And Novel akan DATANG!! Novel HATIMU MILIKKU Tunggu ya. Sinopsis dia best gak! :D Novel lah peneman hidup sepanjang waktu bila sorang sorang kat ofis. =)



Haha bersebelahan je laaa novel aku! :D Kebetulan ke Takdir ni? :'D BELI!! Order dah. Yess! Boleh order kat KAKINOVEL . =))
Assalamulaikum.


♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

No comments: