My photo
Malaysia
Having a great name is wonderful feelings i ever had. Nurul Emildza Binti Jaya. Born on May 1991. Live at Kuching Sarawak. Borneo blood. Mix bidayuh malay. Having a suck life but still make it wonderful. No one knows what she's feelings until they know her. If they know. If only the knew the truth. But not inside. the best word for describe her " AKU TABAH BERJALAN SEMBUNYIKAN HARAPAN..." - xoxo

15 October 2012

♥ kisah kami ♥



Adik aku yang paling sporting.
Even sometime buat aku marah dan benci.
Sebab perangai dia.
Tapi kalau takde dia, aku plak yg sunyi.
Dia lah tempat aku mengadu.
Dia lah tempat aku meluah.
Dan dia lah tempat aku bergosip.
BEST SANGAT !!
Air dicincang takkan putus kan. :D

Walau kami ni sederhana, tapi kami sedar kami ni siapa.
Kadang2, kami perlu jaga hati di sekeliling kami.
Kami buat yang terbaik even benda tu orang tengok macam takde pa2.
Tak semua orang kita boleh puas kan.
Kami takla sempurna untuk menjadi sempurna.
Tapi kami masih punya hati untuk saling mengasihi walau perlu benci.

Hidup ni, kami hargai.
Memang kami nakal dulu, tapi setiap orang perlu peluang keduakan untuk berubah?
Dan perlu peluang kedua untuk kecapi lagi kan kebahagiaan?
Itulah Farah selalu cakap kat aku.
Dia matang dah sekarang, walau umur masih 19 tahun.
Alhamdulillah.
Dia sedih, dia menangis, dia gembira, semua dia luah kat aku.
Aku jarang tunjuk air mata kat dia.
Tapi dia?
Walaupun nampak kuat, hanya aku yang faham.
Tapi orang tak faham.

Thanks god, walau hidup ini tak sempurna dan tak indah, terima kasih, dia masih ada untuk aku.
Sebab aku sayang mereka lah..................kebahagiaan aku.......................? :')
Dia tengking aku, dia marah aku, dia herdik aku,
Aku tetap sayang. 
Sebab dia adek aku.
Kawan datang dan pergi.
Keluarga?
Sejahat mana pun mereka, mereka tetap keluarga.
Dan aku sayang mereka.

Dihina, dicaci, dibenci.
Tak pernah kami nak balas balik.
Allah ada. Dan sentiasa ada.
Betapa Allah uji kami seberat ini. :')
Tapi tetap tersenyum. =)

" Ya Allah, berilah kami kesempatan lagi untuk bersama dan merasa kebahagiaan ini lagi. Dan merasa ciuman rindu buat yang tersayang di sana. Al- Fatihah. I miss you my mom. Dayang bt Shamsudin. :') "





♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

4 comments:

MéuzAngelo™ XXIII said...

kirim salam kat adik :p [jom join segmen gulai tempoyak ikan patin. senang giler!]

Chah Abbas said...

Salam...best entry...saya suka adik beradik yang rapat...mcm sy & arwah abang saya...:) hargai & sayangilah orang2 yang tersayang selagi kita masih bernyawa....

Emildza Jay ♥ said...

Nanti bagitau dia k. :D

Emildza Jay ♥ said...

Wasalam, inshallah. Yela takde dia, sunyi sgt. :D Oh yeker? Innalillah. Takziah. :)