My photo
Malaysia
Having a great name is wonderful feelings i ever had. Nurul Emildza Binti Jaya. Born on May 1991. Live at Kuching Sarawak. Borneo blood. Mix bidayuh malay. Having a suck life but still make it wonderful. No one knows what she's feelings until they know her. If they know. If only the knew the truth. But not inside. the best word for describe her " AKU TABAH BERJALAN SEMBUNYIKAN HARAPAN..." - xoxo

27 October 2012

♥ di sudut kamar hatiku ♥



DI SUDUT KAMAR HATIKU = JAMAL ABDILLAH

Resah  hatiku  merindui
Terbayang-bayang  anggun
Senyum  dan  tawamu
Baru  semalam  rasanya  bagai  setahun
Pemergianmu  tak  tertanggung

Indah  suasana  tika  bersama
Siang  dan  malam  seolah  Di  alam  syurga
Cintamu  itu  cinta  yang  setulus  jiwa
Dimana  ku  cari  gantinya

Telah  kulupa  detik  hitam  selamanya
Yang  menodai  cinta  kita
Tidak  terdaya  menahan  takDirnya
Engkau  abaDi  Di  dalam  dada

Korus
Sepi  dunia  Didalam  riuh  rendahnya
PeDih  jiwaku  tanggung  derita
Patah  hatiku  kesalan  tiada  terhingga
Kau  satu  dalam  berjuta

Kepada  tuhan  tempatku  taruh  harapan
Engkau  selamanya  dalam  bahagia
Cintamu  itu  biar  kukenanginya
Di  Sudut  kamar  hatiku

Sekadar  coretan  buat  kenangan
Cerita  kita  Di  sini  kuabaDikan
Tinggi  harapan  semoga  Diketemukan
Di  alam  impian  syurga  idaman
Tinggi  harapan  semoga  Diketemukan
Di  alam  impian  syurga  idaman.

* dah lama cari lagu ni. At last, baru tau ni tajuk dia. Haha enjoy this song. Lirik dia penuh makna. :')
Assalamualaikum sayang semua.




♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

24 October 2012

♥ saat cinta dikhianati ♥



Assalamualaikum sayang semua. Salam ukhuwah fillah! :D


Entri kali ni pasal jodoh. Tak semestinya saya cakap pasal jodoh terus nak kawen kan? Haha taklah. Cuma ingin kongsi sesuatu yang menarik. Tentang kehidupan ini. DI harap sudi2 jugalah membaca. Sudi2lah komen gak. Peringatan! Tidak ada kena mengena dengan diri ini. Ini hanyalah perkongsian pengetahuan untuk semua. :')



"Saat aku mulai mencintai seseorang, aku ditinggalkan…
Saat aku sangat mengharapkannya, dia menghilang…
Ketika aku mulai merasakan bahagia, aku dicampakkan…

Ketika aku sangat memerlukannya, dia memilih yang lain…"

Aku bertanya pada Tuhan:
“Ya Tuhan.. Kenapa semua yang aku inginkan tidak aku miliki??”

Tuhan Menjawab:
“… kerana kamu tidak pernah merasa yakin memilikinya.”

Aku Kembali Bertanya:
“.. tapi mengapa pada saat aku bahagia dia meninggalkanku?”

Jawab Tuhan:
"kerana kamu tidak pernah memahami apakah dia bahagia bersamamu.”
"Aku tidak akan memberikan pasangan yang baik untukmu, jika kamu masih kasar.”
“Aku tidak akan memberikan pasangan yang setia untukmu, di saat kamu selalu mencari yang terbaik.”
“Aku tidak akan menganugerahkan seseorang yang sabar bagimu sedangkan kamu masih ego.”
“Aku akan memberikan pasangan yang sesuai untukmu, maka perbaikilah dirimu sesuai dengan apa yang kamu inginkan dari pasangan hidupmu.”




“ Sesungguhnya wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah untuk wanita-wanita yg keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yg baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula). Mereka (yang dituduh) itu bersih dari apa yang dituduhkan oleh mereka (yang menuduh itu). Bagi mereka ampunan dan rezeki yang mulia (Syurga) ” - (QS. An-Nur [24]:26)

Untuk diri :

- Aku tidak pernah mengimpikan seseorang yang terbaik, alim, dan baik perilakunya. Cuma cukuplah mampu menjadi iman di dalam hidupku dan sama-sama membimbing ke jalan yang benar serta tahu islam itu benar!
- Andai tiada cinta di hati atau tiada yang memiliki diri ini, biarlah aku bersandar hanya kepada cinta yang hakiki.
- Aku sedar aku masih bukan yang terbaik untuk mencari yang terbaik dihidup ini.
- Bukan jodoh ku butuhkan selama ini tapi bila kematian ku akan tiba. Kerana aku tau, jodoh ku mungkin sukar untuk menerima siapa aku. Wallahualam  :') 

Wasalam.


♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

19 October 2012

♥ KISAH AISHAH ♥


Siapa yang dah pernah dengar cite ni bole diam. Anyway ni kisah benar. Aishah (bukan nama sebenar). Dia pergi KL untuk cari kerja. Sekitar tahun 1984. Aisyah ni ada penyakit dimana mata dia tak boleh kena cahaya. Dia sensitif kepada flash camera. Nanti dia migrain teruk. Al kisahnya. 

Kilang tempat kerja Aishah buat jamunan tahunan. Nak dipendekkan cerita, ada satu photographer Terambek gambar Aishah. Aishah migrain teruk sampai berbuih mulut dia. 3 hari dia duduk kat hosp. Photographer tu pun dtg melawat dia mintak maaf. Then Aishah ni nak balik kampung. 

Masa otw pergi bus stop, dia kena culik 4 lelaki. Aishah dibawa ke satu rumah kosong dan diikat pada tiang lalu dibogelkan. Dan dia dirogol secara bergilir-gilir oleh 4 orang lelaki ni.Si setan gondol 4 ekor ni pulak nak amek gambar aksi durjana dorang tu. Jadi mereka pun amek la gambar Aishah sedang dirogol.

Snap pertama, migrain Aishah datang balik. Aishah merayu2 sambil menerangkan penyakit yang dia alami tapi setan gondol ni tak hiraukan.Setiap kali lampu flash menyala, kepala Aishah rasa macam dihiris-hiris. Sampai mata, hidung dan mulut dia keluar darah. Bayangkan lah, dah la migrain lepastu sambil kena rogol pulak. 

Then..... Setelah diperkosa selama 4 jam, setan gondol 4 ekor ni bawa Aishah ke atas sebuah jambatan. Dorang nak campak Aishah yang tak bermaya ni. 

Sebelum dorang campak Aishah ada cakap, ''Sesiapa yang melihat gambarku yang diambil tanpa rela..... Aku akan seksa mereka di dalam mimpi dengan kesakitan yang sama yang aku alami.......... Aku sumpah. Dalam matiku sekalipun, celakalah mereka yang melihat gambarku!" 

Esok harinya 4 setan gondol ni pergi kedai gambar nak cuci gambar2 yang mereka amek. Dia rasuah tokei kedai tu jangan bagitau sesape. Mereka ketawa terbahak-bahak melihat gambar Aishah yang tidak berdaya dalam keadaan bogel yang sgt memalukan tu. 

Otw balik, tiba2 kereta mereka yang naik tu terlanggar pokok yang jatuh kat atas jalan.Dahan pokok tu tembus ke kereta mereka dan tembus ke kepala setan gondol pertama. Esok harinya, setan gondol kedua mati akibat pendarahan.Setan gondol ketiga selamat. Tetapi esoknya dia tersadung dan terjatuh dalam longkang yang besar. Kakinya patah dan... Dia tak sempat naik atas dan mati lemas. Sebab masa tu tengah hujan lebat. 

Setan gondol yang keempat pulak... Dia terselamat. Dia balik rumah dan malam tu Aishah datang dalam mimpi dia dan pukul kepala dia dgn kayu. Bila dia bangun, kepala dia sakit. Bila tak tahan sangat dengan sakit kepala dia, dia pun toreh kepala dia dengan garfu. Dia menyesal & rasa macam dah terkena sumpahan Aishah. Lalu dia pun menyerah diri kat balai polis & dia pun serah gambar2 Aishah. 

Akhirnya dia mati di dalam lokap, sebab dia hentak kepala kat dinding sbb sakit yang amat sangat. Beberapa hari kemudian. Mayat Aishah ditemui terapung. Dia dibawa ke hosp utk bedah siasat. 

Polis ada amek gambar Aishah. Bila flash menyala jantung Aishah berdegup. Berdegup seketika dan polis dengar mayat Aishah menghembuskan nafas terakhir. Polis agak kompius la. Selepas gambar mayat dicuci, doktor yang tengok gambar Aishah ditemui mati kerana overdose makan ubat penahan sakit. 

Gmbr Aishah yang ada pada polis dimusnahkan kerana dikatakan sape yang tengok gmbr Aishah akan kena sakit kepala kronik. Tapi kini gambar tersebut telah tersebar kembali.... Sape yg tgk gambar ni, malam nanti Aishah akan datang di dalam mimpi dan... Apabila anda terjaga anda akan mengalami sakit kepala yang kronik. 

# nak tunjuk gambar dia, tapi t korang pening plak. Sebab sekarang aku pening dah. Akibat tak tidur lagi. Hahahaah memang menyeramkan lah. Tapi aku tak lah percaya sangat. Untuk hiburan kot. Tapi ada yang bagitau kisah benar. Jadi seram pulak! JANGAN SAMPAI DIA DATANG DALAM MIMPI. TENGOK BETOL2 GAMBAR DIA. PASTI ADA SESUATU YANG ANEH. ------> KLIK INI dan KLIK SINI JUGA untuk lebih lanjut. HIHIHI PEACE! :D



♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

15 October 2012

♥ kisah kami ♥



Adik aku yang paling sporting.
Even sometime buat aku marah dan benci.
Sebab perangai dia.
Tapi kalau takde dia, aku plak yg sunyi.
Dia lah tempat aku mengadu.
Dia lah tempat aku meluah.
Dan dia lah tempat aku bergosip.
BEST SANGAT !!
Air dicincang takkan putus kan. :D

Walau kami ni sederhana, tapi kami sedar kami ni siapa.
Kadang2, kami perlu jaga hati di sekeliling kami.
Kami buat yang terbaik even benda tu orang tengok macam takde pa2.
Tak semua orang kita boleh puas kan.
Kami takla sempurna untuk menjadi sempurna.
Tapi kami masih punya hati untuk saling mengasihi walau perlu benci.

Hidup ni, kami hargai.
Memang kami nakal dulu, tapi setiap orang perlu peluang keduakan untuk berubah?
Dan perlu peluang kedua untuk kecapi lagi kan kebahagiaan?
Itulah Farah selalu cakap kat aku.
Dia matang dah sekarang, walau umur masih 19 tahun.
Alhamdulillah.
Dia sedih, dia menangis, dia gembira, semua dia luah kat aku.
Aku jarang tunjuk air mata kat dia.
Tapi dia?
Walaupun nampak kuat, hanya aku yang faham.
Tapi orang tak faham.

Thanks god, walau hidup ini tak sempurna dan tak indah, terima kasih, dia masih ada untuk aku.
Sebab aku sayang mereka lah..................kebahagiaan aku.......................? :')
Dia tengking aku, dia marah aku, dia herdik aku,
Aku tetap sayang. 
Sebab dia adek aku.
Kawan datang dan pergi.
Keluarga?
Sejahat mana pun mereka, mereka tetap keluarga.
Dan aku sayang mereka.

Dihina, dicaci, dibenci.
Tak pernah kami nak balas balik.
Allah ada. Dan sentiasa ada.
Betapa Allah uji kami seberat ini. :')
Tapi tetap tersenyum. =)

" Ya Allah, berilah kami kesempatan lagi untuk bersama dan merasa kebahagiaan ini lagi. Dan merasa ciuman rindu buat yang tersayang di sana. Al- Fatihah. I miss you my mom. Dayang bt Shamsudin. :') "





♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

07 October 2012

amalia alias - takut





Tajuk Lagu: Takut
Artis: Amalia Alias

Mungkin ku tak bisa menyatakan
Apa yang terintas di benakku
Bukan kerana ku tak mencinta
Cuma kerana ku tak mampu menatap matamu
Tapi bukankah semua rasaku
Sedia kau tahu tanpa ku perlu
Menggapai pena dan menulis
Apa yang ada di hatiku

Kerna dalam hatiku
Selalu ada kamu
Tuhan tolonglahku
Kerna aku takut kehilangan dia
Kerna aku takut dia kan pergi
Meninggalkan ku sendiri di sini

Tuhan tunjukkanlah
Apa yang terukir dalam hatinya
Jalan mana yang harusku datangi
Agar terlerai kusut ini

Tapi bukankah semua rasaku
Sedia kau tahu tanpa ku perlu
Menggapai pena dan menulis
Apa yang ada di hatiku
Kerna dalam hatiku
Selalu ada kamu
Tuhan tolonglahku
Kerna aku takut kehilangan dia
Kerna aku takut dia kan pergi
Meninggalkan ku sendiri di sini
Tuhan tunjukkanlah
Apa yang terukir dalam hatinya
Jalan mana yang harusku datangi
Agar terlerai kusut ini


# Farah adik aku, ingat aku yang bawak lagu ni. Haha Tengok2 si AMALIA ALIAS. Tak kenal dia kan? Okey korang tengok sendiri la BLOG dia ni. COmel orang nya. Lagu dia la kat BLOG AKU ni :D



Jika kita marahkan dia jangan sampai tak nampak lagi kebaikannya. Jika kita menyukai dia jangan sampai tak nampak lagi keburukannya.. - Ustaz Azhar Idrus. " Peace. :'D


♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

04 October 2012

sepi sekuntum mawar merah


ELLA
SEPI SEKUNTUM MAWAR MERAH

 Berulang Kali Kumencuba
memujuk Hati
lupakan Semua
kenangan...

namun Mimpi Bertemu Lagi
di Saat Engkau
tiada Di Sisi...

ku Berpegang Pada Janji
tercipta ... Antara Kita Dulu
hilangmu Tiada Berganti
biarlah ... Begini

ku Belayar Di Lautan
tidak Bertepian
sesekali Disedarkan
ombak Yang Mendatang
aku Seperti Hilang
punca Arah Dan ... Tujuan

aku Puisikan Namamu
bersama Rindu
di Dalam Sendu ...

Kalau la mak tau yang anaknya ini masih menyayangi si dia. Kerana itula anaknya ini masih bersendiri dan menyepi sehingga sekarang. #AdamHawa

♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥