My photo
Malaysia
Having a great name is wonderful feelings i ever had. Nurul Emildza Binti Jaya. Born on May 1991. Live at Kuching Sarawak. Borneo blood. Mix bidayuh malay. Having a suck life but still make it wonderful. No one knows what she's feelings until they know her. If they know. If only the knew the truth. But not inside. the best word for describe her " AKU TABAH BERJALAN SEMBUNYIKAN HARAPAN..." - xoxo

06 July 2012

♥ mami bagi dengar lagu ♥

Thanks my mom! :')
Bagi Emel dengar lagu Stacy dan Akim ni KEMBALI.
Very meaningful! Memang bermakna.

Tak tau apa napa mami bagi Emel dengar lagu ni.
Tadi masa segmen Akim akustik tu.
Dia bagi Emel dengar and hayati lagu tu.

Mami salu ask something yang mengejut.
Sebab dia tengok Emel nampak tabah je kot lepas apa terjadi.
Emel still gak act nothing happen.

Tapi kan, pernah sekali tu Emel nangis depan mami.
Mami bagi sapu tangan dia, and soh lapkan cepat untuk bagi dia tak nampak Emel menangis.
Mami, first time Emel menangis depan keluarga sendiri melainkan kawan-kawan.
Sakitkan mi? Mami tau semua.

Pernah dia tegur, kenapa Emel tabah sangat?
Mami, kalau Emel tak tabah, Emel jatuh.
Tipu kalau Emel cakap Emel tak lemah.

Depan orang Emel kuat, tapi Emel lah orang paling lemah sekali!
Kalau ada yang faham dia tau macam mana Emel.
Mungkin disebabkan Emel buat terbaik depan dorang.
And Emel nampak dorang happy, Emel jadi semangat.

Semangat Emel letak pada senyuman je. 
Tak pada hati.

Someone ask me, OMAIGAD! 
Napa tanya soalan panas ni? (tak sedar airmata menaglir masa tu)
Emel tak mampu nak jawab soalan dia.
Emel mampu explen je apa yang patut.
Harap faham lah yee.

Emel hilang segalanya. :')
Tapi Emel tau, pasti ada juga nanti.
InshaAllah.




Emel pakai mask buat masa sekarang. 
Taknak kasi orang tengok wajah Emel sebetul nya. :')
Kebahagiaan dulu takkan ada lagi kan?
Emel tunggu. :')

Btw, lagu yang tengah berkumandang kat blog ni la mami bagi dengar. For us dear. :* Peace all!



♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥