My photo
Some days are just bad days, that's all. It's sad to know I'm done. Tears come from the heart and not from the brain. The good times of today, are the sad thoughts of tomorrow. Let my soul smile through my heart and my heart smile through my eyes, that I may scatter rich smiles in sad hearts.... - emildzajayy

29 July 2012

♥ aku sedih begini ♥

Assalamualaikum. Salam 9 ramadhan kat ahli blogger.
Nak buat entri pasal diri dan kelemahan diri.
Kenapa kita marah tak boleh kawal?
Ada je benda kita nak marah2 kan.
Sampai orang sekeliling tak suka dengan cara kita?

Emel tak tau la, kenapa macam ni.
Emel susah nak control marah.
Emel mudah stress.
Fikir benda tak sepatutnya itulah sakit.
Susah.
Sepanjang masa Emel berdoa, kenapa sering kali di timpa musibah?
Tapi Emel tau, Allah uji sebab sayang.
Emel terima. Tapi cam mana nak kawal marah tu?
Sungguh aku RAPUH.

Orang mula cakap belakang.
Orang mula cakap itu ini.
As long as Emel tak pernah nak bunyi itu ini.
Korang benci, korang mengumpat pasal Emel, Pernah ker Emel ambik tau?
Takkan? Sebab Emel tau, Allah ada untuk balas balek.

Siapa gak nak dengar kisah hidup Emel ni?
Harapkan duduk sorang2 kat uma, takde teman nak borak.
So tak payah lah risau, takde nyer Emel nak burukkan sapa2.
Tapi TOLONG! Jangan lah burukkan Emel.
Kenapa mesti burukkan?
Pernah ker korang kenal Emel lebih?
ADIK Emel LAGI TAK PERNAH AMBIK TAU PASAL EMEL!
Ini kan korang?



"Meski ku rapuh dalam langkah. Kadang tak setia kepadaMu. Namun cinta dalam jiwa. Hanyalah padaMu. 
Maafkanlah bila hati. Tak sempurna mencintaiMu. Dalam dada ku harap hanya. Dirimu yang bertakhta.."


Emel sedar, Emel jahil tentang agama dan semua. Emel buat apa Emel suka. Sampai Emel tak sedar cara Emel ni membuatkan orang sakit hati. Dari permulaan kenal, Emel akan sentiasa NILAI SETIAP PERBUATAN orang macam mana. Sebab tu Emel tak suka ambik tau hal orang sangat. Hanya orang tertentu yang kenal siapa Emel ni. Adik angkat, dan seseorang yg pernah hadir. Keluarga belum tentu dapat nilai siapa kita. Orang salu cakap, Emel diam terus, menghilang, lupa kawan, tak de kawan itu ini, pernah terfikir ker? Kenapa Emel buat macam tu? Di setiap perkenalan tu lah Emel menilai seseorang itu macam mana. Ada masa kita boleh percaya. Ada masa tak. Emel tak sebaik mana. Tapi Emel cuba nak ubah, tolonglah. Setiap apa orang buat pasti ada sebab. Emel taknak luah apa Emel rasa selama ni. Bukan Emel seorang je ada masalah. Ramai lagi. So biarlah Emel tau sendiri. Biarlah Emel pendam sendiri, luah pada yang Esa. Dengan segala post2 tu. Cara terbaik untuk Emel LUAH apa yang Emel sedihkan sehingga tak mampu nak luah dengan kata-kata. Tak payah nampak buruk Emel. Anggap je Emel teman sementara yang pernah hadir di setiap episod masing-masing. Untuk yang call tu, Emel tak kisah ko nak marah ker apa. Tapi TOLONG! Jangan pernah ungkit masa lalu Emel. Pantang! Tu hidup Emel. Emel takkan berdendam or apa. Anggap ni, ko tak pernah suka aku. Terima kasih, bahagia bila orang buat macam ni kat Emel. Terima kasih. Minta maaf, takde kena mengena dengan sesapa. Ini apa Emel rasa. Untuk kawan-kawan. Untuk sahabat-sahabat. Termasuk keluargaa. Emel tau apa Emel buat selama ni. Orang takkan faham dengan situasi kita.

Emel akan ingat semua yang baik sangat kat Emel. Kalau Emel boleh bagitau semua? Tapi Emel taknak. Tak elok burukkan perangai orang. Sebab perangai sendiri sama je. Emel tak pernah buka kebajikan orang, sebab Emel tau sahabat itu apa. Emel masih seorang sahabat, cuma tugas Emel sebagai sahabat masih belum sempurna. Minta maaf. Cukuplah setakat ni. Salam. Peace



♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥