My photo
Malaysia
Having a great name is wonderful feelings i ever had. Nurul Emildza Binti Jaya. Born on May 1991. Live at Kuching Sarawak. Borneo blood. Mix bidayuh malay. Having a suck life but still make it wonderful. No one knows what she's feelings until they know her. If they know. If only the knew the truth. But not inside. the best word for describe her " AKU TABAH BERJALAN SEMBUNYIKAN HARAPAN..." - xoxo

24 June 2012

Kucing buat Emel popular dan diusik! :D

Emel ada cerita baru laa. Kali ni kisah kucing plak. Yela, kucing kat kawasan belakang rumah Emel "ramai" sangat! Tapi kucing JIRAN SEBELAH lah ye. Emel tak pandai jaga kucing. Tapi suka kucing. Lebih2 lagi kucing yang berbulu lebat. Aik? "lebat"? (jangan kolot la)

Ermm sebut pasal kucing ni, pernah satu hari tu. Tak silap bulan lepas laa kisah ni. Uih, lambat betul Emel nak kisahkan ye? Bukan apa, tiba2 teringat pulak. tu nak buat entri. Bagi korang baca. BESSTT nii! :D

Malam tu, habis je makan malam, Emel tolong laa bawakan segala2 piring mangkuk untuk diletakkan kat sinki belakang ruma. Emel punya tampat basuh pinggang mangkuk memang kat belakang rumah. senang sikit. Tak mengganggu bahagia tempat makan dan tempat memasak. Kuar je dari  ruang memasak, aleh2 kucing perliharaan JIRAN SEBELAH dah siap mendongak tengok Emel bawakan pinggang mangkuk yang memang masih ada sisa2 makanan. Kesian pulak tengok kucing2 ni  semua. Macam lapar.

Dah macam artis pulak kucing2 ni jalan2 tepi Emel. Suka pulak tengok. Nak tak nak, Emel ambik sisa2 makanan lepas makan, letak dalam plastik dan letak kat hujung laman belakang rumah. Bagi kucing2 tu makan. (baik jugak Emel ni kan) 

Tapi terus terang la, Emel memang tak pandai jaga kucing. Nak tengok tak kucing yang salu dorang KAK WAWA dan KAK LALA usikkan kat Emel kalau di kampus? Ni dia! Si MBOK dorang panggil. Hahaha


Sedap betul dia tidur. Ni kat kantin kampus kitaorang. Tangah2 dok sibuk makan, dia datang pulak singgah. tapi terbaik la ni kucing. Dia tak kacau kami yang tengah makan-makan dan borak-borak.

Ada kisah gak di sebalik kucing ni sampaikan dorang member usik Emel dengan kucing ni yang diberi nama "mbok". Emel baru je tidur semalam kat hostel, kucing ni jalan-jalan la kawasan blok Emel sampai je dia depan bilik Emel, tiba2 je kucing ni masuk. Cute pulak, apa lagi, Emel dukung dia. Bulu dia bersih. Rasanya kucing ni kucing yang dijaga. Dan ada tuannya. Betul2 bersih bulu dia. Sebab tu Emel tak kisah nak pegang or sentuh. 

So Emel lepaskan dia depan bilik Emel. Aleh2 dia masih gak nak masuk. Aik? Takkan nak jadikan Emel ni tuan dia. TAKNAK LAA! Emel tak pandai jaga kucing. Makan minum, mandi semua, Emel mengaku, tak pandai nak jaga sangat. So nak taknak, Emel lepaskan dia jauh dari bilik Emel. Dalam 15minit gitu, Emel jalan2 nak menuju ke almari. Tiba2 tak sengaja, Emel tertoleh almari roomate. Masa tu Almari roomate pun terbukak. Atas beg bagasi roomate, ternampak kucing ni tengah lena tidur!! Mana tak tergelak habis kami.

Sejak hari tu la, Emel diusik. Sampai member panggil tu anak Emel la apala. Hahaha! Takpe, tu gurau senda kawan2. Takde dorang Emel SUNYI tau. So now, Emel takde ROOMATE daa. Roomate Emel da balik. Bercuti. Rindu awak la NORHAYATI BT MUSAhttp://www.facebook.com/noyanne Ni FB dia. :D

Okeylaa, Sampai sini jee. Apa2 pun, wish me luck. Untuk last sem ni okey! Hujung bulan 6 ni Emel dah merdeka! Segulung DIPLOMA untuk BAPA DAN MAMI. Tunggu YE! :D Inshallah, akalau umur panjang, Emel sambung DEGREE. Kat semenanjung kot. INSHALLAH. Peace ye kawan2. :D


♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥