My photo
Malaysia
Having a great name is wonderful feelings i ever had. Nurul Emildza Binti Jaya. Born on May 1991. Live at Kuching Sarawak. Borneo blood. Mix bidayuh malay. Having a suck life but still make it wonderful. No one knows what she's feelings until they know her. If they know. If only the knew the truth. But not inside. the best word for describe her " AKU TABAH BERJALAN SEMBUNYIKAN HARAPAN..." - xoxo

26 January 2012

Aku dan kehidupan.

Saya hidup kerana Allah.
Saya mati kerana Allah.
Saya bercinta kerana Allah.
Semua kerana Allah.
Kerana Allah lah yang memberi saya semua ini untuk saya jalani dalam kehidupan yang hina ini.

Saya tak cakap saya baik.
Saya tak cakap saya jahat.
Setiap manusia memang selalu buat salah.
Tapi pernah tak terfikir napa dorang buat begitu?
Korang asyik nak menyalahkan jee.. MACAM LAH PERFECT SANGAT?

Hidup ni macam roda.
Bulat dan tiada penghujungnya.
Kalau ia bujur, pelik lah rupa nya.

Kadang2 saya bahagia sangat2.
Kadang2 saya rasa perit sangat.
Kadang2 saya rasa suka sangat.
Kadang2 saya rasa benci sangat.
Tapi tu semua perasaan dari diri sendiri.
Kalau pandai mengimbangi nya, hanya KESABARAN DAN KETABAHAN je yang perlu ada.

Allah sentiasa disisi kita.
Baik kau tu jahat ker, baik ker DIA tetap ada untuk umat2-Nya.
Jadi, buat apa tangisi hidup ini?
Menangis boleh, tapi menangis lah kerana Allah.
Dia memberi air mata, Dia juga yang memberi duka.
Untuk kita sentiasa ingat pada-Nya.

Dalam kehidupanku, penuh dengan hal2 yang hanya AKU DAN ALLAH s.w.t je tau.
Kalau lah aku diberi pilihan untuk melupankan semua, aku relaaaa.
Bukan aku tak sanggup untuk menanggung, tapi aku tak sanggup melihat air mata ku, hati ku, menjadi sakit teramat sangat. Di akhirat nanti, mereka lah saksi ku.
Allah menguji ku. Aku insan yang AMAT BERDOSA!!
TERAMAT BERDOSA!!
ALLAHUAKBAR!

Aku lakukan kesilapan lagi lagi lagi dan lagi.
Tapi aku sentiasa ingat pada-Nya.
Inilah ujian yang harus aku terima.
Dia memberiku BAHAGIA, dan Dia juga memberi ku DERITA.
Kalau ada yang jadi diriku, entah kau akan bertahan ke tak.

:') love peace happiness


♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

01 January 2012

HAPPY NEW YEAR~~


happy new year kepada semua warga blogger!harap azam baru korang tahun ni tercapai.berazam elok2 yaaa....!!!!hahahahahahah~~~

Apa2 pun, taun ni aku new year tak sorang2!even new year taun ni dorang family semua sibuk hal masing2.tapi aku tak keseorangan okey.ada jugak teman aku nihaa..~thanks ya syg..akan saya ingat semua ni.taun last kita bersama, nanti da balik, jarang suda mau jumpa2 daaa..hanya hp jadi penghubung kita and kalau ada jodoh, inshaallah, adalah kad jemputan.wah!!!!azam kaa???hahahhaa

btw, ni taun kedua aku jadi ahli blogger.hahahha!! peace all~~~ =D
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥