My photo
Malaysia
Having a great name is wonderful feelings i ever had. Nurul Emildza Binti Jaya. Born on May 1991. Live at Kuching Sarawak. Borneo blood. Mix bidayuh malay. Having a suck life but still make it wonderful. No one knows what she's feelings until they know her. If they know. If only the knew the truth. But not inside. the best word for describe her " AKU TABAH BERJALAN SEMBUNYIKAN HARAPAN..." - xoxo

29 July 2011

Nera AF9 - Hatimu Milikku




HATIMU MILIKKU - NERA

Pernahkah engkau hargai
Cintaku yang sejati
Pernahkah engkau mengerti
Akan diriku ini

Betapa hebatnya cintamu
Memberiku sejuta pilu
Betapa agungnya asmaramu
Membuatku terpaku

Di sisimu aku terdiam seribu bahasa
Di hatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan
Ku cinta padamu

Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa batas degupan jantungku
Mungkinkah hatimu milikku jua
Ku sayang padamu

Kan kuabadikan dikau
Suatu kenangan yang manis
Yang tak mungkin aku lupa
Untuk selamanya

Kan kucoretkan kenanganmu
Dalam sanubariku ini
Dapat jadi yang terindah
Di dalam hidupku ini


Bagai bahtera yang dilanda badai
Gelora cintamu
Mengoncang jiwaku
Berombak mencari
Daratan yang damai
Ohhh cintaku


Aku coretkan kenanganmu
Dalam sanubariku ini
Agar jadi yang terindah
Dalam hidupku ini

* lagu ni kan.. :'( mendalam sangat.... aku bagi kat dia je lah... lagu ni je ku boleh luah semua.. I MISS HIM YOU SO MUCH B... :') *
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

10 July 2011

Stacy - Kisah Dongeng





Kisah Dongeng - Stacy

Ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka
Yang jauh lebih megah dari diri ini

Apa yang mampu ku berhias
Hanyalah hati yang ikhlas
Terpendam simpan untuk dia yang sudi

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

Belum pernah ku merasakan
Dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh ini

Sanubariku memerlukan
Kehadiran seorang teman
Tulus mencurah kasih sepenuh hati

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

bila aku dgr lagi ni, aku tersentuh... aku mencari insan yang boleh menerima aku seperti amna lagu ini merintih.. dengan nasibnya... lagu ni amat bermakna untuk ku.. setiap bibit lagu2 ni aku dengar satu persatu.. aku hayati satu persatu.. amat terkilan.. aku menanti insan yan g bisa menerima ku dengan seadanya... aku mohon, ku berdoa, aku ditemu kan dengan dia.. si dia yang bisa menerima ku.. :')

* aku terluka di saat ini, aku menangis disaat ini.. aku pendam apa yang aku rasakan.. aku merintih kesedihan di dalam kegelapan. tiada siapa mengerti.. dia tidak mengerti.. aku mengeluh dengan apa yang terjadi.. aku bersabar dengan apa yang terjadi.. aku tau, dengan kesabaran aku ni, pasti ada kebehagiaan nanti.. andai lah ENGKAU merasa apaa yang aku rasa.. menjadi diriku yang tak sesempurna ALLAH ciptakan.. hanya kesediahan yang menyebulugi hari2 mu... keceriaan di mata?? tidak ada guna nya... aku merintih kesedihan keseorangan.. :'( *
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

02 July 2011

nikita willy-kutetap menanti[HD]videoclip





Nikita Willy Kutetap Menanti Lyrics

Meski dirimu bukan milikku
Namun hatiku tetap untukmu
Berjuta pilihan disisiku
Takkan bisa mengantikanmu

Walau badai menerpa
Cintaku takkan ku lepas
Berikan kesempatan untuk membuktikan
Ku mampu menjadi yang terbaik
Dan masih menjadi yang terbaik

Ku akan menanti
Meski harus penantian panjang
Ku akan tetap setia menunggumu
Ku tahu kau hanya untukku

Biarkan waktuku
Habis oleh penantian ini
Hingga kau percaya betapa besar
Cintaku padamu ku tetap menanti

Walau badai menerpa
Cintaku takkan ku lepas
Berikan kesempatan untuk membuktikan
Ku mampu jadi yang terbaik
Dan masih jadi yang terbaik

Ku akan menanti
Meski harus penantian panjang
Ku akan tetap setia menunggumu
Ku tahu kau hanya untukku

Biarkan waktuku
Habis oleh penantian ini
Hingga kau percaya betapa besar
Cintaku padamu ku tetap menanti

Penantian panjang

Ku akan menanti
Meski harus penantian panjang
Ku akan tetap setia menunggumu
Ku tahu kau hanya hanya untukku

Biarkan waktuku
Habis oleh penantian ini
Hingga kau percaya betapa besar
Cintaku padamu ku tetap menanti

Cintaku padamu..
Ku tetap menanti

Meski dirimu bukan milikku
Namun hatiku tetap untukmu

* seriously!! lepas je ku dgr lagu ni, aku terharu sgt dengar lirik dia... memang menyentuh perasaan... ya! aku akui, dulu aku masih menanti seseorang.. seseorang yang begitu bermakna dalam hidup 7 tahun dulu... tapi cinta aku tak pernah di balas!!! sampai terjadi satu pergaduhan yang memang aku tak tau sapa yang mulakan dulu... alahai si KHOCEZKHO!!! hati aku bukan untuk mu lagi... hati ku sudah dimiliki.. aku bersyukur sangat2.. even aku tau, satu hari nanti dia yang aku cinta, aku sayang akan tinggalkan aku.. KHOCEZKHO?? satu nama yang jarang orang guna.. seacrh je FB tau jmpa.. hahaha!! wah!! jual FB orang nampaknya... ala, santai2 baaa.. jgn risau, aku tak ganggu hidup kau lagi.. minta kau muncul dlm hidup aku lagi aku dah tak nak!!! yela, kita tengok dan tunggu.. apa akan jadi nanti.... peaceee!!! =)
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

Cara mudah muhasabah diri



Untuk itu sebaiknya kita tahu bagaimana kita mahu muhasabah diri. Mulakannya dengan cara yang lebih mudah supaya sedikit demi sedikit diri kita lebih menyayangi Allah, Nabi Muhammad SAW, kitab al-quran dan agama kita.

Ingat Allah

Perkara pertama yang kita wajib buat sebagai orang islam selepas mengangkat tauhid kita dalam ucapan syahadah dalam rukun islam dan yang pertama dalam ketertiban rukun iman.

Perbanyakkan zikir sama ada zikir lisan mahu pun zikir hati – tasbih, tahmid, tahlil dan takbir.

Aku akui sejak mengamalkannya dan memakai, segala urusan harian menjadi semakin mudah mahu pun didalam perniagaan aku. Yang paling mudah untuk aku amalkan ialah sentiasa melakukan zikir hati.

Lakukannya dalam melakukan apa sekali pun. Boleh lakukan ketika bersembang, boleh lakukan ketika mandi dan juga boleh lakukan ketika masak daging kebab.

Solat

Sesiapa sahaja yang mengaku umat islam boleh melakukan solat tetapi adakah solat kita dapat menghalang kejadian keji dan mungkar?

Sabda Rasulullah SAW bermaksud,

Solat itu adalah tiang agama. Maka sesiapa yang mendirikannya, sesungguhnya ia menegakkan agamanya dan sesiapa yang meninggalkannya ia telah merobohkan agamanya.

Renungkan sabda tersebut dan bandingkan apa yang berlaku disekeliling kita pada hari ini. Bukankah apa yang berlaku pada masa ini ada sangkut paut dengan apa yang kita lakukan setiap hari? Tepuk dada tanya iman.

Dan dirikanlah solat untuk menyebut dan mengingati-Ku – Thoha: 14.

Solat juga merupakan titik tolak atau penanda aras sama ada kita mengingati Allah atau tidak. Solat 5 waktu adalah wajib jika kita melakukan banyak solat-solat sunat, maka kita semakin mengingati Allah.

Insya allah, kita semakin dekat dengan Allah sehingga apabila ada yang menyebut perkataan Allah atau mendengarnya sudah meremang satu badan!

Selawat

Sesiapa yang rajin berselawat ke atas Nabi Muhammad SAW, dia dianggap kekasih kepada kekasih Allah.

Menurut petua mencuci hati dari Datuk Dr Haji Fadzillah Kamsah,

Selawatlah ke atas nabi sekurang-kurangnya 100 kali sebelum tidur. Ia merupakan pelaburan yang mudah dan murah. Disamping dosa-dosa diampunkan, otak tenang, murah rezeki dan orang akan sayangkan kita.

Tip mudah yang aku tulis disini adalah dari rujukan pembacaan buku-buku ilmiah dan dari pengalaman diri ketika mengamalkannya. Bergantung kepada setiap hati masing-masing.

Tarikat Allah ada banyak, jika dapat salah satu jalannya sudah cukup untuk memahami antara pro dan kontra ilmu ketuhanan. Tapi dalam masa yang sama jangan menidakkan ilmu-ilmu sedia ada selagi ia tidak lari dari landasannya yakni dari rujukan al-quran dan sunnah nabi.

Amalkan ilmu tersebut supaya mendapat hidayah seterusnya yang lebih seronok untuk kita jelajahi. Semakin kita ingat Allah, semakin banyak rahsia Allah yang kita ketahui. Insya allah, aku akan kongsikan ilmu-ilmu berguna untuk kita amalkan demi kebaikan menuju ke jalan Allah pada masa akan datang.

Bagaimana cara kamu bermuhasabah diri?
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥