My photo
Malaysia
Having a great name is wonderful feelings i ever had. Nurul Emildza Binti Jaya. Born on May 1991. Live at Kuching Sarawak. Borneo blood. Mix bidayuh malay. Having a suck life but still make it wonderful. No one knows what she's feelings until they know her. If they know. If only the knew the truth. But not inside. the best word for describe her " AKU TABAH BERJALAN SEMBUNYIKAN HARAPAN..." - xoxo

18 June 2011

luahan hati seseorang pencinta...

saya bersalah. saya mencari masalah. awak tau tak, saya rindu awak.. kenapa mesti awak hadir dalam hidup saya dengan tiba2?? kenapa mesti saya sayang awak? kenapa saya mesti merindui awak? sedang kan awak?? keadaan kita saya tengok dah semakin rumit.. mungkin kerana sikap saya.. saya takut nanti saya pulak yang terlebih-lebih kan..?

saya masih ingat lagi saat awak lafaz ayat tuu.. saya tau awak memaksudkannya sehingga hati saya tau AWAK MILIK SAYA NANTI... tapi kerana keadaan yang tidak mengizinkan kita bersama, saya menunggu awak kepulangan awak nanti untuk kita berbicara tentang hal ini.. tapi sekarang?? awak macam berubah hati.. saya menjadi ragu-ragu.. tapi saya tabahkan diri saya sehingga satu hari tu awak mula berubah tak macam dulu. bukan saya merungut, tapi saya hairan..

kita berdiam diri selama ni.. saya diam, awak diam.. saya tau ex awak masih tunggu kan dan berharap awak kembali kepadanya... disebabkan kata2 awak itulah saya mula rasa perlu jauhkan diri sekarang. hati saya dah macam kena robek!! ALLAH je tau!

saya sedih sekarang. saya rasa terpukul. saya dengar nyanyian gitar awak. membuat saya makin menangis. saya tak tau nak cakap apa dah kat awak!! saya takut saya makan hati nanti. awak tau kan perasaan saya macam mana?? dari dulu lagikan.. awak tau! tapi awak buat tak tau!! awak buat saya rasa bodoh!!

kita dah tak seindah dulu. mungkin kerana belum ada ikatan lagi. andai kata awak memang milik saya, saya takkan buat awak macam ni! saya jaga awak seumur hidup saya. saya akan buat awak bahagia.. awak faham tak? saya akan buat awak bahagia!! bahagia yang pernah kita kecapi suatu masa dulu!! saya rasa nak balik lagi masa tu! tapi tak mungkin kan..?? sebab saya mengalah masa ni, saya nak bagi peluang untuk awak dengan dia bersatu.. saya rela kebahagiaan yang kita pernah rasa dulu terbuang begitu jee..

saya ikhlas, saya redha jika ini ketentuan ILAHI.. saya harap dapat jumpa seseorang yang persis macam awak..




" b, ayg rindu.. ayg syg b.. ayg nak pertahankan hubungan persahabatan kita, tapi?? ayg tak boleh tipu hati ayg lagi.. ayg akan pergi.. sebab dia, masih perlukan b.. "

p/s : luahan hati seorang sahabat kepada saya.. saya tersentuh mendengarnya.. kalau saya jadi dia, saya pun rela melepaskan lelaki tu untuk pulang ke pangkuan bekas teman wanita nya. itu adalah mulia bagi seorang wanita.. WALLAHUALAM.. tapi saya tau, pasti ada jodoh juga.. selama 5bulan dia bertahan besabar dengan segala dugaan yang pernah dia harungu dengan lelaki ini. tohmahan dari ex gf dia, macam-macam.. tapi dia tetap sabar. menjalani hubungan dengan ikhlas hati.. tapi sekarang? keihlasan hati nya tidak ada guna nya lagi.. :')
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

3 comments:

shahiochae cheekhoodook said...

sabar je la kak...
adek hilang bersebab...bkn saje2 nak hilang...n pasni adek kna mintak tlg kakak.. =)

nurul emildza bt jaya said...

akak salu teringat kat adik. napa tiba2 je menghilang.. mintak tlg? ok, akak bantu inshALLAH.. =)

shahiochae cheekhoodook said...

akak apprve adek kat fb k... =)