My photo
Malaysia
Having a great name is wonderful feelings i ever had. Nurul Emildza Binti Jaya. Born on May 1991. Live at Kuching Sarawak. Borneo blood. Mix bidayuh malay. Having a suck life but still make it wonderful. No one knows what she's feelings until they know her. If they know. If only the knew the truth. But not inside. the best word for describe her " AKU TABAH BERJALAN SEMBUNYIKAN HARAPAN..." - xoxo

25 March 2011

menerima kau pergi


Menerima Kau Pergi
Acha Septriasa/Irwansyah



Ku punya rasa tak terungkapkan
Hanya dalam memori hati dan benak ku simpan
Berat menerima kau pergi
Tanpa alasan juga kau buat aku.. bertanya…

Beribu senandung yang ku nyanyikan
Pelipur lara basuhkan dahaganya sukaku
Kata termanis hanya untuk dia kekasih sepanjang hidup
Ku masih merindukannya.. haa aa…

Apakah ku amat berarti di mata engkau
Telah ku ukir wajahmu lama dalam hati aku
Namun kau hilang dan takkan kembali juga
Ku merasa sepi, ku sendiri…

Beribu senandung yang ku nyanyikan
Pelipur lara basuhkan dahaga sukaku
Kata termanis hanya untuk kekasihku
Ku masih merindukannya.. haa aa…

Apakah ku amat berarti di mata engkau
Telah ku ukir wajahmu lama dalam hati aku
Namun kau hilang dan takkan kembali juga
Ku merasa sepi, ku sendiri…

Namun kau hilang dan takkan kembali juga
Ku merasa sepi, ku sendiri…
tak dapat bertemu dengan dirimu
bila mau mu begitu
ku akan pergi meninggalkan kamu

begitu caramu menyakiti aku
kau biarkan aku dengan kesedihan



* memang sakit bila kita kehilangan seseorang.. belajar dari pengalaman.. kehilangan dia amat beerti dlm hidup saya.. pergi tanpa berita.. tiba2 menghilang... dah tak beerti lagi ke saya di mata awak?? saya sedar saya buat awak terluka. cinta awak saya tolak. tapi tak bermaksud saya benci awak. dan awak terus menghilang tanpa berita.. setiap masa dan waktu, bila saya lapang, saya buka page awak.. saya rindu awak. saya nak mesej, tapi saya takut. saya tak de hak dtg balek dlm hidup awak. MAAF.. awak beerti dlm hidup saya... saya RINDU AWAK! =( *
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

24 March 2011

lee taemin BUAH HATIKUUUU YANG BARU!! hahaha

Name: Lee Taemin (이태민)
LEE TAEMIN !!!




Member of: SHINee

Nickname: Handy Boy Taemin, Maknae
DOB: July 18th, 1993 (14 int'l ; 16 krn)
Hometown: Dongbong-gu, Seoul
Height: 175cm
Weight: 50kg
Bloodtype: B
Family: Parents, older brother
Education Graduated middle school
Hobby/Interest: Listening to Music, Popping (dance), Piano, Mandarin
Facts: He's considered the best dancer out of the group despite being the youngest. He studied Chinese in Beijing in 2007.
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

23 March 2011

OST Adamaya - Yang Terindah (Dengan Lirik)




yang terindah-dakmie

semenjak kau hadir dalam hidupku
tiada lagi keresahan
kau yang mengetuk pintu hatiku
tanpa sedar hingga ku izinkan

kau yang bernama cinta
kau yang memberi rasa
kau yang ilhamkan bahagia
hingga aku terasa indah

maaf jika ku tidak sempurna
tika bahagia mula menjelma
bila keyakinan datang merasa
kasih disaluti dengan kejujuran

mencintai dirimu
merindui dirimu
memiliki dirimu
hingga akhir hayat bersama kamu

* ........................................................................................................................................... untukmu *





♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

19 March 2011

TATAPAN PARA MUSLIMIN DAN MUSLIMAH


1. Berpegang Kepada Agama

Wanita yang berpegang kepada agama mempunyai keperibadian yang unggul. Batas-batas syariat yang dipegang dan terpelihara dalam hidupnya mengangkat martabat dirinya sebagai seorang yang layak dikagumi oleh lelaki. Dia tidak akan melakukan sesuatu yang bertentangan dengan syariah Islam. Memang beruntung mana-mana lelaki yang beristeri dengan wanita sebegini.

2. Kecantikan Dalaman

Wanita yang tulen adalah lemah lembut dalam perwatakannya tetapi mempunyai prinsip dalam hidup. Inilah kecantikan dalaman yang dicari oleh ramai lelaki. Kalau cantik, tu dikira sebagai BONUS.

Wanita yang mempunyai kecantikan dalaman tidak akan sesekali menjual maruah dirinya hanya untuk mencari nama dan wang. Mereka tidak akan sesekali tunduk pada nafsu atau berbuat sesuatu semata-mata kerana mahukan harta dan kekayaan.



3. Manja

Lelaki suka wanita yang keanak-anakan atau yang ada sifat manja, supaya lelaki boleh memainkan peranan sebagai pelindung. Namun begitu, sifat manja dan keanak-anakan yang melampau tidak sesuai kerana ia akan menampakkan wanita itu seperti kurang matang.



4. Pandai Menjaga Kecantikan

Lelaki menginginkan wanita yang pandai menjaga kecantikan dirinya. Wanita dan kecantikan memang susah nak dipisahkan. Mereka akan kelihatan bertambah cantik jika bijak menguruskan penampilan diri. Lelaki secara fitrahnya memang mahukan wanita yang pandai menjaga kecantikan, kerana ia akan membuat mereka bangga.



5. Berakhlaq Mulia

Wanita yang berakhlaq mulia dikenali juga sebagai wanita solehah. Wanita adalah hiasan dunia, tetapi seindah hiasan adalah wanita solehah. Merekalah ibu, isteri, kekasih dan merupakan tunjang kejayaan suami.



6. Tidak Mempamer Keseksian

Lelaki suka menjamu mata dengan melihat aurat wanita, namun tidak suka menjadikanya isteri kerana keindahan diri wanita tu seolah-olah menjadi barang pameran untuk mata semua lelaki.



7. Tidak Cerewet

Lelaki suka pada wanita yang tidak cerewet. Mengapa pula? Sebab wanita yang cerewet boleh merimaskan dan mudah menyebabkan lelaki merasa jemu dengannya. Biasanya, wanita yang cerewet suka mengkritik apa saja yang tidak disenanginya walaupun perkara itu hanyalah perkara kecil.



8. Memahami Lelaki

Wanita yang memahami hati lelaki biasanya mempunyai intuisi yang cukup kuat. Lelaki mengimpikan wanita yang mampu memahami situasinya dalam keadaan suka dan duka. Pendek kata, tanpa perlu bersuara, dia itu sudah dapat membaca riak wajah suaminya. Lantas, bertindak menghiburkan atau memberi kekuatan.



9. Sejuk Mata Memandang

Wanita yang manis wajahnya dan sejuk dipandang mata akan mendamaikan perasaan seorang lelaki. Ciri-ciri Wanita Sejuk Mata Memandang seperti di bawa ini:

.:: - Bersopan satun

.:: - Senantiasa memaniskan wajah

.:: - Senantiasa memberikan senyuman ikhlas

.:: - Menutup aurat

.:: - Ramah dan mesra

.:: - Tidak terlalu cemburu

.:: – Menghormati orang lain




Baiklah saudari dan saudara,

Inilah 9 ciri-ciri wanita yang menjadi idaman lelaki. Semoga apa yang telah dikongsikan dapat memberi manfaat kepada diri anda dan menjadi kayu pengukur dalam keperibadian akhlaq diri saya dan juga anda serta pasangan.

Jadikan tips yang terakhir ini sebagai rutin harian dalam hidup. Sebelum tidur, cuba menilai atau memuhasabah diri kita kembali. Cuba lihat di mana kelebihan dan kekurangan diri kita serta apa yang telah kita capai pada hari ini. Andai kita mampu mengatasi kelemahan diri sendiri, teruskan memperbaikinya dengan secara beransuran dan fahami bahawa kelemahan itu wujud supaya kita tahu apa kekuatan diri kita. Sepertimana Dr Fadhillah Kamsah mendidik jiwa kita agar senantiasa mengamalkan sifat saling memaafi antara satu sama lain pada setiap malam sebelum melelapkan mata dan menikmati alam keindahan bermimpi.

Lantas, gunakan kelebihan dan kekuatan yang ada untuk mencipta kecemerlangan dalam diri untuk kebaikan bersama. Ingatlah bahawa setiap keindahan dan kesempurnaan itu hanya milik sang penakluk jiwa para hamba-hamba-NYA, yakni sang KHALIQ yang Maha Pencipta. Manakala pada kecacatan, keburukan dan kelemahan adalah ciptaan manusia itu sendiri termasuk diri saya yang dhoif di hadapan ALLAH Az Wajalla jua. Wallahu ‘alam.


♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

12 March 2011

Jepun ranap dibadai tsunami, gempa bumi

Jepun hari ini dilanda gempa bumi berukuran 8.9 magnitud di timur laut negara itu dan menyebabkan tsunami setinggi empat meter yang menghanyutkan kereta dan meruntuhkan bangunan di sepanjang perairan dekat pusat gempa.

NONELaporan menyebut, malapetaka itu disahkan mengorbankan sekurang-kurangnya 88 nyawa.
Polis menyatakan antara 200 hingga 300 mayat telah dijumpai di bandar Sendai yang terletak di bahagian timur laut Jepun.
Kawasan dalam negeri Miyagi itu terletak paling hampir dengan pusat gempa.
Selain itu, seramai 349 orang lagi dilaporkan hilang akibat bencana tersebut.
NONE
Jumlah berkenaan dijangka akan terus meningkat berdasarkan skala gempa dan tsunami yang terbentuk kali ini.
Bencana berkenaan merupakan yang paling buruk melanda Jepun dalam tempoh lebih 100 tahun.
Jumlah kerosakan sedang dinilai dan tiada maklumat lengkap mengenai kecederaan dan kematian yang diperolehi setakat ini.
Gempa bumi itu dilaporkan berlaku pada jam 2.46 petang dan diikuti siri gegaran kuat termasuk 7.4 magnitud kira-kira 30 minit selepas itu.
Susulan itu, satu amaran tsunami dikeluarkan.
Menurut Tinjauan Geologi Amerika Syarikat (USGS), gegaran itu berlaku kira-kira 130 kilometer di timur Sendai, Honshu pada kedalaman 24 kilometer.
Dilaporkan, sekurang-kurangnya 50 gempa susulan turut berlaku dalam tempoh beberapa jam selepas itu.

Televisyen NHK dan saksi melaporkan, gempa bumi kuat itu turut mengakibatkan kecederaan dan menyebabkan sekurang-kurangnya satu kebakaran serta tsunami setinggi empat meter.
Banyak tempat putus hubungan
Laporan televisyen hari ini menunjukkan kerosakan teruk akibat tsunami, dengan ratusan kereta, bot dan bangunan dihanyutkan air di beberapa tempat sepanjang perairan Jepun.
Antara visual dahsyat yang ditunjukkan melibatkan sebuah kapal besar dihanyutkan tsunami ke arah tembok penampan di bandar Kesennuma, Miyagi.
Tsunami setinggi setinggi 10 meter dilaporkan melanda pelabuhan Sendai dengan ombak yang merosakkan kawasan pertanian dan menghanyutkan rumah, kenderaan dan segala yang berada di laluannya.
Keadaan itu juga dilaporkan menyebabkan kejadian tanah runtuh dan kebakara, termasuk satu pusat penapisan minyak di Chiba berhampiran Tokyo.

NONESetakat ini bekalan elektrik kepada empat juta penduduk di Tokyo dan kawasan sekitarnya diputuskan.

Kebanyakan laluan di Tohoku yang menyambung ibu negara Jepun itu dengan kawasan utara turut terputus.
Perkhidmatan keretapi ke utara Jepun juga dihentikan manakala lapangan terbang antarabangsa Narita ditutup. Semua penerbangan dihentikan, menyebabkan ribuan penumpang terkandas dan terpaksa dipindahkan.

Lapan pesawat tentera sedang meronda dan memantau kesan tsunami yang memusnahkan negara paling maju di Asia itu.

Perdana Menteri Jepun, Naoto Kan mengarahkan tentera melakukan apa yang terdaya bagi membantu keadaan. Beliau dijangka akan mengadakan mesyuarat jemaah menteri.

NONEMenurut jurucakap kerajaan, lebih banyak tsunami dijangkakan.

Bank pusat Jepun pula memberi jaminan akan memastikan kestabilan pasaran kewangan.

Beberapa pusat tenaga nuklear juga ditutup secara automatik.
Serentak dengan perkembangan itu, beberapa negara seperti Cina dan Taiwan juga mengeluarkan amaran tsunami kepada penduduknya supaya berpindah. 

= disebabkan benda ni, kami sekeluarga HAJI AWANG FAMILY  terpaksa membatalkan hasrat untuk ke MANUKAN ISLAND DI SABAH.... untuk bercuti disana.. Ya ALLAH, jauh2kan lah benda ni dari kami.. sebab, pantai tak jauh dari kampung... harap tak de pa2 yang terjadi... lihat di atas, SABAH dekatkan ??? kami ingatkan percutian ini mengembirakan, tap tidak mengapa, yang penting kami selamatkan... =

♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

08 March 2011

MUTIARA CINTA



Jika kita mencintai seseorang, kita akan senantiasa mendo'akannya walaupun dia tidak berada disisi kita.

Tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita ? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah Cinta ...

Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mau mencoba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi, jika kamu masih tidak dapat melupakannya.

Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan, walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan Kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.

Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterimakasih atas karunia tersebut.

Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh,
penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmat.

Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah
mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.

Seandainya kamu ingin mencintai atau memiliki hati seorang gadis, ibaratkanlah seperti menyunting sekuntum mawar merah. Kadangkala kamu mencium harum mawar tersebut, tetapi kadangkala kamu terasa bisa duri mawar itu menusuk jari.

Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu, hanya untuk menemukan bahwa pada akhirnya menjadi tidak berarti dan kamu harus membiarkannya pergi.

Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehingga kamu kehilangannya.
Pada saat itu, tiada guna penyesalan karena perginya tanpa berkata lagi.

Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya.
Kisah silam tidak perlu diungkit lagi, kiranya kamu benar-benar mencintainya setulus hati.

Hati-hati dengan cinta, karena cinta juga dapat membuat orang sehat menjadi sakit, orang gemuk menjadi kurus, orang normal menjadi gila, orang kaya menjadi miskin, raja menjadi budak, jika cintanya itu disambut oleh para pecinta PALSU.

Kemungkinan apa yang kamu sayangi atau cintai tersimpan keburukan didalamnya dan kemungkinan
apa yang kamu benci tersimpan kebaikan didalamnya.

Cinta kepada harta artinya bakhil, cinta kepada perempuan artinya alam, cinta kepada diri artinya bijaksana,
cinta kepada mati artinya hidup dan cinta kepada Tuhan artinya Takwa.

Lemparkan seorang yang bahagia dalam bercinta kedalam laut, pasti ia akan membawa seekor ikan.
Lemparkan pula seorang yang gagal dalam bercinta ke dalam gudang roti, pasti ia akan mati kelaparan.

Seandainya kamu dapat berbicara dalam semua bahasa manusia dan alam, tetapi tidak mempunyai
perasaan cinta dan kasih, dirimu tak ubah seperti gong yang bergaung atau sekedar canang yang gemericing.

Cinta adalah keabadian ... dan kenangan adalah hal terindah yang pernah dimiliki.

Siapapun pandai menghayati cinta, tapi tak seorangpun pandai menilai cinta karena cinta bukanlah suatu
objek yang bisa dilihat oleh kasat mata, sebaliknya cinta hanya dapat dirasakan melalui hati dan perasaan.

Cinta mampu melunakkan besi, menghancurkan batu, membangkitkan yang mati dan
meniupkan kehidupan padanya serta membuat budak menjadi pemimpin. Inilah dahsyatnya cinta.

Cinta sebenarnya adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri dan tidak merubahnya menjadi
gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan didalam dirinya.

Kamu tidak akan pernah tahu bila kamu akan jatuh cinta. Namun apabila sampai saatnya itu,
raihlah dengan kedua tanganmu dan jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya.

Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut kemulut tetapi cinta adalah
anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.

Bercinta memang mudah, untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai
itulah yang sukar diperoleh.

Jika saja kehadiran cinta sekedar untuk mengecewakan, lebih baik cinta itu tak pernah hadir.


---------------------> CINTA CINTA CINTA CINTA <---------------------------
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

06 March 2011

imbasan masa SEM 3. HAHAHA!!

tibe2 je ase nak post pict ni, cos pict ni taun lepas ambik.. korang tak rindu keerr??? hahahah da gak kenagan kita kuar ramai2 ambik borang bukak niaga kita.. last2 menang gak kita ehh. hahah!! lucu lahh, bula teringat balik masa ni.. rela korang bermepit kat belakang!! tahnks to BAYANI, cos teman kan kita pegi.. and yang gak .. semata2, nak hantar borang L.I untuk EMMA dgn EMEL kan.. hahah !! lucu laaa..... nasib bek tmpat ayah BAYANI masih boleh trima budak PRAKTIKAL. hahahahah memang rezeki kita lah EMMA kan.. hahahah !! =D


<----------------- maseh ingat agik sik dengan foto tok?? wahai member2 kuuuu...??? hahahah foto kat umah BAYANI.. last day SYAWAL, kita ngabis KUIH sidak nak?? hahah!! lucu ehh. kotan lapar, umah bayani jadi santapan tempat untuk makan... tol sik??? hahaha




KURANG HAJAR ada jak upa ku kat sia!!! hahahah !! apa2 pun, pict kita semua adaaaaaaa!! hahahah lawak eh muka ku di sia!! nak ku sik upload syg!! kah kah kah!!!


4 perempuan yang ayu!! <------ AYU KERR??? hahahah!!! apa rasa korang?? hahaha !!




sempat juak hooo... masok cam ku juak keta si BONG tok!! mun sekda BONG, sik begerak kita koh. hahahah !! tol sik?? BONG juak susah.. ayoo, bawa manyak gadis woo !!! FEMES NYA OII!! hahah


BANGUNAN PA BELAKANG TAKORANG ????!!!!! PULLMAN!! puiihh !!! tyme nak g siney tok tek ?? ambik borang untuk RP kita nak ?? ahhahah !! =D sempat juak !!


EMMA!!! mun pat makan , makan jak !! waima jam dah aher!! maka dah nak masok kelas, maseh juak gago kat luar! AKU TAK PAHAM BETOI LAH!!! hahahaha !! makan2 !!!

+ hahahahaha ni je lah yang dapat ku kongsi kat korang!! lau rajin nak komen, komen je lahh.. ahhahaha benda ni tiba2 je ada dlm folder aku.. tu yang aku post terus!! hahaahahha +
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

04 March 2011

N'Sync I Drive Myself Crazy Lyrics



N'Sync I Drive Myself Crazy Lyrics:

Lying in your arms
So close together
Didn't know just what I had
Now I toss and turn
Cause I'm without you
How I'm missing you so bad

Where was my head
Where was my heart
Now I cry alone in the dark

I lie awake
I drive myself crazy
Drive myself crazy
Thinking of you
Made a mistake
When I let you go baby
I drive myself crazy
Wanting you the way that I do
[ Find more Lyrics on http://mp3lyrics.org/bwn ]
(Wanting you the
way that I do)

I was such a fool
I couldn't see it
Just how good you were to me
You confessed your love
Undying devotion
I confessed my need to be free

And now I'm left
With all this pain
I've only got myself to blame

CHORUS

Why didn't I know it
(How much I loved you baby)
Why couldn't I show it
(If I had only told you)
When I had the chance
Oh I had the chance




----> OMG!!! sumpah!! memang HOT GILERRR!!!! hahaha!! tak sangke lah diorang ni kyut gak tyme mudeee!! aku agi kecil la waktu tu.. mana tau sangat .. tau2 pun, lagu doirang!! ahahah !! besttt dooo!!! <----
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

02 March 2011

Lirik Lagu Asbak Band Bukan Yang Pertama




kau bukanlah yang pertama memiliku
dia lebih dulu ada menemaniku
ku akui ku tergoda dengan parasmu
namun hatiku memilih dia untukku

maafkan ku tak bisa buka hati untuk yang kedua
mengertilah keadaannya ku cuma hanya ingin setia
engkaulah yang terindah hadir dalam mimpi yang sempurna
namun tak ingin ku mencoba sedikit saja melukainya

maafkan ku tak bisa buka hati untuk yang kedua
mengertilah keadaannya ku cuma hanya ingin setia
engkaulah yang terindah hadir dalam mimpi yang sempurna
namun tak ingin ku mencoba sedikit saja melukainya


+ ok , terpikat dengan lirik dia jee.. takde makna pun lagu nii. hahaha !! +
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥