My photo
Malaysia
Having a great name is wonderful feelings i ever had. Nurul Emildza Binti Jaya. Born on May 1991. Live at Kuching Sarawak. Borneo blood. Mix bidayuh malay. Having a suck life but still make it wonderful. No one knows what she's feelings until they know her. If they know. If only the knew the truth. But not inside. the best word for describe her " AKU TABAH BERJALAN SEMBUNYIKAN HARAPAN..." - xoxo

08 February 2011

"Pemilik Cintaku Setelah Allah dan Rasul" by Fatimah Syarha Mohd Noordin





Pemilik Cintaku Setelah Allah dan Rasul

Novel ringkas ini mengisahkan Qaniah, seorang wanita yang sangat berhati-hati dalam menetapkan pasangan hidupnya. Keimanan yang tinggi dan kepercayaan yang menyeluruh terhadap Islam membuatkan beliau menggunakan segala pendekatan yang diajar Rasulullah SAW untuk hanya menerima pasangan hidup yang benar-benar dapat mendidik beliau dan keluarga ke jalan rahmat. Berkat kesaba...moreNovel ringkas ini mengisahkan Qaniah, seorang wanita yang sangat berhati-hati dalam menetapkan pasangan hidupnya. Keimanan yang tinggi dan kepercayaan yang menyeluruh terhadap Islam membuatkan beliau menggunakan segala pendekatan yang diajar Rasulullah SAW untuk hanya menerima pasangan hidup yang benar-benar dapat mendidik beliau dan keluarga ke jalan rahmat. Berkat kesabarannya itu, beliau akhirnya berjaya menemui PEMILIK CINTANYA, setelah Allah dan Rasul.
 
<3 aku nak carik buku ni !! ada siapa2 yang punya buku ni tak ??!! aku nak sangat nak baca .. secepat mungkin ok .. aku baca sinopsis buku ni je aku dah rasa nak sgt baca !! cam best jee .. sepupu ku cakap buku ni terbaek lahh !! bagi yang ingin sangat nak carik cinta sejati, selami lah buku ini dulu yee ... barulah di katakan cinta sehidup semati ... <3
 
 
 
<3 wahhhh, lamak dah sik update blog !! bz plus sekda nak k on9 .. ahhaahh !! <3

♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

4 comments:

nor netty said...

cm besh jak mel..

nuru emildza bt jaya said...

yala tek .. beli oii . ahahah !!

nor netty said...

haha.. lak2 la crik.. xpun borrow ngn ktk jak lak.. haha.. =P

nuru emildza bt jaya said...

ahahhha kmk gik pinjam ngn kazen . ahahah =)