My photo
Malaysia
Having a great name is wonderful feelings i ever had. Nurul Emildza Binti Jaya. Born on May 1991. Live at Kuching Sarawak. Borneo blood. Mix bidayuh malay. Having a suck life but still make it wonderful. No one knows what she's feelings until they know her. If they know. If only the knew the truth. But not inside. the best word for describe her " AKU TABAH BERJALAN SEMBUNYIKAN HARAPAN..." - xoxo

28 February 2011

ini ada kisah... aku tak tau apa.. ku post jeee!! haha



Kisah Pertama:

Sewaktu aku berada di Jelutung. Ja lan tu kan penuh sesak. Pada hari tu aku menumpang seorang kawan pergi ke Komtar naik motor kapcai Honda 70. Dia pun kaki cilok jugak, selit sana selit sini, aku duduk belakang punye le kecut perut. Sampai satu tempat di mencelah antara dua kereta, motor lepas, dia lepas, dua2 lutut aku tak lepas, kedebuk aku terduduk tengah ja lan sambil terkangkang, Semua orang tengok aku, cina bing, macam sami budda duduk orang sorang tengah jalan yang penuh sesak dengan kenderaan lepas tu kawan aku patah balik sambil gelak bagai nak giler.


Kisah Kedua.

Aku menumpang member jugak naik motor pergi town. Sampai kat trafic light dia pun berhenti. Aku pun teringat pulak nak hisap rokok. Aku pun turunkan kedua-dua kaki dan berdiri sikit selok poket nak ambil lighter dalam poket seluar. Waktu tu lah lampu bertukar menjadi hijau, kawan aku terus ja lan meninggalkan aku berdiri sambil berjingkit nak ambil lighter di trafic light. Satu bandar orang yang nampak aku berdiri terkangkang sorang sorang dilampu isyarat,macam ape entah..gelak pulak tu dia orang.

Kisah ketiga.

Waktu sekolah tingkatan tiga. Lepas sekolah cepat2 aku balik ambil motor buruk ayah aku, ker ana nak pergi pekan. Waktu tu kalau boleh bawak motor dah kire grand la tu. Tujuan aku bukan nak beli barang sangat. Waktu tu leh awek2 sekolah tengah berlonggok tunggu bas nak balik rumah.
Waktu tu ler aku nak menayang betapa machonye aku, jejaka idaman mereka, ader motor le katakan. Tapi pada hari tu kejadiaan yang sangat memalukan telah berlaku. Masa betul2 sampai depan awek2 tu, aku boleh tak perasan ader lubang, motor aku pun ter lan ggar lubang tu, nasib baik tak jatuh, Aku memang ler tak jatuh, tapi ekzoz motor ayah aku tu terjatuh, maka dengan itu bunyinye mengalahkan helikopter, satu malaysia dengar, aku rase macam nak mas uk lubang jamban je waktu tu, nak ditinggalkan ekzoz tu takut ayah aku marah, nak ambil malu tak boleh nak cakap depan awek2
tapi aku rupenya lagi takut kat ayah aku, terpaksa aku cari kertas surat khabar dan ambil ekzoz tu. Pas tu tolak ler motor sampai rumah. Lepas tu tak mau ngurat lagi


Pengalaman Pertama:

Pada suatu hari pernah aku melihat seorang perempuan susah sungguh nak naik tangga bas, pasal skirt dia ketat sangat, aku beratur kat belakang dia. Sekali dia cuba angkat kaki nak pijak tangga pertama bas, bila tak boleh dia akan longgarkan zip skirtnye yang terletak kat belakang. Sekali lagi cuba tak boleh, dia bukak lagi sedikit zip skirt kat belakang, bila aku dah tengok tiga empat kali dia gagal nak pijak tangga pertama bas tu, mas ih tak boleh ker ana skirt dia ketat sangat, aku pun cuba tolong angkat dia terus ketangga pertama. Tapi ma lan g dia pusing kebelakang dan terus lempang aku, dia kata aku gatal ker ana pegang pinggangnye. Dia tanya kenapa berani pegang pinggang dia dan angkat dia, sedangkan dia tak kenal aku. Aku pun jawab "Mula2 saya pun rase tak kenal, tapi cik ni dah tiga kali bukak zip seluar saya, dah nak terkeluar awang kat dalam tuh" Cepat2 dia mintak maaf kat aku.

Pengalaman Kedua

Seorang pakcik tengak duduk dalam bas, waktu tu dalam bas dah penuh sesak, ramai yang tak dapat duduk, sampai satu tempat ada sorang amoi naik bas, pakai sikit punya seksi, dan dia pulak diri sebelah pakcik tu, aku tengok pakcik tu tak selesa, tak tau pasal apa, lepas tu aku dengar dia berzikir, kuat gak, sampai aku pun boleh dengar, "Aztaghfirullah" banyak kali dan cuba elakkan tengok si amoi yang seksi dan menggiurkan tu, ape taknye, skirt dia aje punye pendek dah nak nampak seluar dalam, pening pakcik tu, Tiba2 bas membelok, dan amoi tu secara tak sengaja terjatuh kat riba pakcik tu....pakcik tu tengah baca "Aztagafirullah" kuat2 dan
laju2, tapi bila amoi tu terjatuh, terus cakap "Alhamdullihlah" ....tak gune punya pakcik.....

Pengalaman Ketiga

Aku pernah tengok sorang tua, mas a nak turun bas dia berdiri aje kat tangga bas, tak turun2, bila dah lama sangat, driver tu tanya napa pakcik tak turun lagi, kami nak ja lan nih. Pakcik tu jawap " mas a naik tadi pakcik tinggalkan selipar kat luar, tapi dah tak der sekarang, ramai betul pencuri selipar sekarang nih"


+ benda aku post ni, hanya gurauan semata2, jika ada sama sikit, maaf yee.. hahah!! harap maklum.. BYE! +
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

25 February 2011

ada lagii..... lucu kerrr ?? hahahah



Beruk

Dalam sebuah tadika, 2 kanak-kanak sedang bergaduh.

Sam : kau memang beruk la?
Dol : kau la beruk..!
Sam : kau la beruk..kata aku plak?

Kemudian datanglah cikgu tadika untuk meleraikan pertengkaran tersebut.

Cikgu : Apa pasal gaduh-gaduh nie. Tak baik tau?
Dol : Beruk nie kata saya beruk cikgu?
Cikgu : Sam, Dol mari sini. Cuba tengok tangan kamu? Sama kan?
Sam & Dol : Sama cikgu!!
Cikgu : Cuba tengok mata, hidung dan telinga kamu.. Sama jugak kan?
Sam & Dol : Sama jugak cikgu!!
Cikgu : Kalau dah semuanya sama, kalu Dol BERUK kamu pun BERUK jugak lah Sam.! Paham?
Sam & Dol : Paham cikgu!
Sam : Tapi mengapa tangan, mata, hidung dan telinga cikgu sama macam kami? Cikgu pun BERUK jugak ker??
Cikgu : Sabar jer laaa.!! (dalam ati)




Cantik

Cantik: Bahagian Atas Atau Bawah?

Seorang lelaki telah pergi ke sebuah kedai kek untuk memesan sebiji kek sempena hari jadi isterinya. "Apa yang hendak ditulis pada kek ulang tahun ini, encik?" tanya si gadis manis yang bertugas di kaunter kepada lelaki itu.

"Mmmm, tulis saja "Sayang tidak bertambah tua" di bahagian atas, kemudian sambung dengan "Sayang cuma bertambah cantik" di bahagian bawah," kata lelaki itu.

Esoknya, lelaki itu datang mengambil kek yang ditempahnya itu dan terus membawa pulang ke rumah untuk dipersembahkan kepada isterinya yang tersayang di hadapan tetamu-tetamu yang lain. Dan ketika kek itu dibuka di depan isteri dan tetamu undangan yang lain, lelaki itu setengah pengsan ketika membaca tulisan yang tertera di kek itu:

"SAYANG TIDAK BERTAMBAH TUA DI BAHAGIAN ATAS. SAYANG CUMA BERTAMBAH CANTIK DI BAHAGIAN BAWAH."




Kentut

Orang Amerika kentut, depa kata"EXCUSE ME".

Orang Inggris kentut, depa kata "PARDON ME".

Orang Singapore kentut, depa kata "I'M SORRY".

Kalo Orang Malaysia kentut, mesti kata "NOT ME!! NOT ME!!"
hehehehe.....




Kemalangan

Setelah mendapat khabar kemalangan jalanraya yang menimpa suaminya, Tipah terus berkejar ke Hospital.

Tipah : Doktor, bagaimana keadaan suami saya?

Doktor : Siapa nama suami Puan?

Tipah : Err...Jiman Bin Seman, Doktor...

Doktor : Sebentar ye. Saya periksa fail pesakit nie. Hmmm, lukanya tak parah. Cuma calar-balar sikit di tubuhnya.

Tipah : Syukurlah...lukanya tak parah. Saya risau betul. Err...di mana suami saya, Doktor?

Doktor : Ada di bilik Mayat!

Tipah terus pengsan...
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

24 February 2011

kisah lucu yang tak lah lucu sangat kan . ahahah !!!


Ujian Darah

Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik, Shan terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekati Amin.

Shan : Kenapa menangis?
Amin : Saya datang untuk ujian darah.
Shan : Awak takut ke?
Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah terpotong jari saya.
Mendengarkan penjelasan Amin, Shan pula menangis.
Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?
Shan : Saya datang untuk ujian air kencing...

tersalah potong habis






Anak yang baik

Dua orang wanita yang sudah lama tidak berhubung akhirnya bertemu di sebuah pasar.. Mereka masing-masing bercerita tentang keluarganya....

Wanita 1: "Aku ada seorang anak lelaki yang kelakuannya sangat sempurna"

Wanita 2: "Apakah dia merokok?"

Wanita 1: "Oh, tidak!...tidak sama sekali!"

Wanita 2: "Dia kekadang minum bir?"

Wanita 1: "Oh, tidak! Dia anak yang baik-baik"

Wanita 2: "Dia kuat bersosial... dan selalu pulang larut malam ke rumah?"

Wanita 1: "Tidak pernah sama sekali! Namanya juga anak terbaik dalam keluarga"

Wanita 2: "Wah, nampaknya dia betul-betul anak lelaki yang sempurna, berapa usianya?"

Wanita 1: "Minggu depan akan genap usianya enam bulan!"





Bijirin

Udin disiapkan sarapan pagi bijirin dengan susu oleh ibunya. Mmg setiap hari ibunya akan menyediakan bijirin sebagai sarapan Udin.
Udin yang mempunyai aquarium, berjalan ke arah aquarium dengan segenggam bijirin di tangan, dia berniat memberikan bijirin tersebut untuk makanan ikan-ikan di dalam aquarium.
ketika Udin nak berikan bijirin, ibunya masuk ke ruang makan.

Si ibu: "Udin, jangan kamu berikan bijirin itu kepada ikan. Nanti ikan semuanya akan mati".

Dengan wajah pucat Udin menjawab, "Habis tue, kenapa Ibu bagi bijirin ini kepada saya?ibu nak bunuh sy ker?".

Si ibu: Bertuah punya anak!!
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

23 February 2011

kisah lucu lagi ~~~



Kopi Masin

SAM: Apasal kopi yang kau buat ni rasa masin?

DOL: Gula dah habis!

SAM: Yang kau pergi campur garam apasal?

DOL: Kan aku kata, sebab gula dah habislah!




Hantu Terkejut

SAM: Semalam aku nampak hantu!

DOL: Uih! kau terkejut tak?

SAM: Taklah.... hantu tu yang terkejut tengok aku.

DOL: Mana kau tahu?

SAM: Aku tengok muka dia pucat semacam jer....




Cara Menjawab Telefon Untuk Yang Betul

Sebenarnye cara menjawab tepon yang kite amalkan adelah salah... dan kebanyakannye sama..terpikir kah anda untuk menjawab dengan jawapan yang betul. Jadi disini kite akan cube untuk menukarkan jawapannye (tak le boring sangat lebih² lg kalu yg kejenye mmg jawab tepon).


1. Soalan: haloo, may i speak to bedah please?
Jawapan: maap.sini bukan balai polis.

2. Soalan: haloo, siapa disana?
Jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane..

3. Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?
Jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya.

4. Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
Jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.

5. Soalan: haloo, mak ade rumah?
Jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.

7. Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?
Jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye... time kacih.

8. Soalan: haloo, tolong panggilkan samad. saya nak bercakap dengannye.
Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap

9. Soalan: halloo... ...
Jawapan: haloo. pusat sakit mental disini. anda ingin mendaftar?

10. Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya...
Jawapan: maap. ini bukan kaunter pertanyaan.

11. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu.

12. Soalan: assalammualaikum...
Jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite wajib
jawab)





RAHSIA MENANGKAP IKAN

Ada seorang nelayan yang selalu dapat banyak ikan bila dia ke laut...
so crew TV4 interview dia untuk rahsia dia tangkap ikan.

Crew TV4 : "Apa rahsia pakcik tangkap ikan?"

Nelayan : "Oh, pakcik guna firasat. Pakcik tengok cara isteri
pakcik tidur bila pakcik bangun pagi Kalau dia mengereng ke kiri,.
pakcik tebar jala ke kiri. Kalau dia mengereng ke kanan, pakcik tebar ke kanan."

CrewTV4 : "Kalau isteri pakcik tidur terlentang?"

Nelayan : "Itu tandanya rezeki depan mata,
pakcik tak turun ke laut pagi tu... "

CrewTV4 : "O, ye ke... "


+ yang terbaik punyerr aku pilih ni .. ehehhe KOMEN LAH YEE LAU SUKA >> AKU POST AGII ~~~~ +
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

22 February 2011

kisah-kisah melucukan.. pasti tergelak bahh !!! hahaha

PASAL SHIN CHAN


Sin Chan Lambat Ke Sekolah

Guru : Kenapa awak lambat?

Sin Chan: Kerana sebuah papan tanda.

Guru: Papan tanda mana ?

Sin Chan: Yang ada tulisan, "Sekolah di hadapan, jalan perlahan."



PASAL Orang Paling Malas




Pada masa dahulu, ada sebuah kampung dimana semua rakyatnya amat RAJIN

belaka tidak ada yang malas.
Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari
seorang yang malas. Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki
mengaku

Katanya : "saya adalah yang paling malas"

Raja pun bertanya : "apa tahap malas awak?"

Lalu jawab lelaki tersebut :"kalau saya hendak makan,ada orang yang
menyuapkan saya".

Tiba-tiba datang seorang lelaki lagi : "Saya lebih malas lagi dari
dia tuanku".

Tuanku pun bertanya kepadanya : "sampai mana pulak tahap malas awak?"

maka jawabnya : "Kalau saya makanpun, sampai ada orang tolong
kunyahkan".

Maka raja pun terdiam.....
Tanpa disangka2 datang seorang budak lelaki datang kepadanya sambil
berkata:

"saya adalah yang paling malas tuanku".

Raja pun bertanya: "bagaimana pula tahap kemalasan awak?"

budak itu pun menjawab : "Nak cite pun malas"....




PASAL Temubual Bersama Pakcik Gembala Kambing Biri-Biri



Pemuda : Baguslah ternakan biri-biri pakcik. Boleh saya tanya beberapa soalan tak?
Pakcik : Boleh aje...
Pemuda : Berapa jauh biri-biri ni berjalan setiap hari?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih.
Pakcik : Kalau yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap hari.
Pemuda : Yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Berapa banyak plak rumput biri-biri ni makan setiap hari?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih?
Pakcik : Ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo rumput setiap hari.
Pemuda : Dan yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih?
Pakcik : Aaa...yang putih menghasilkan sekitar enam kilo bulu setiap tahun.
Pemuda : Dan yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Kenapa pakcik membezakan biri-biri pakcik yg putih dgn yg hitam, padahal jawapan semuanya sama aje?
Pakcik : Mestilah...sebab biri-biri yang putih itu pakcik yang punye.
Pemuda : Ooo, gitu ke...abis tu yang hitam tu sapa punye?
Pakcik : Yang hitam pun sama....
Pemuda : Arghhh... tensionyaaa..




HAHAHAH SETAKAT NI JE AKU DAPAT SHARE, LAU ADA AGI, AKU POST AGILAH.. AHHAAHHA !! ENJOY YAHHH .... =p
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

20 February 2011



Eren feat. Romi Ternyata Kamu

memang ku akui aku yang bersalah
tiada kata yang mesti terucap
jangan lah takut pada kenyataan
yang kau pikirkan adalah salah

ternyata hanya kamu kasih
yang bisa membuatku hidup
yang bisa mengerti diriku saat ini

so you are my best thing in my life
everytime i miss you oh baby
please don't go away from me baby
tonight i'm here without you

memang ku akui aku yang bersalah
tiada kata yang mesti terucap
janganlah takut pada kenyataan
yang kau pikirkan adalah salah

= bleh tahan lagu nih.. hahaha ade kawan yang syor kan lagu ni.. tringin lak nak dgr.. oklah gakk.. tapi tak pat lawan la lagu dia takkan pisah tu.. bes agi. hahahah !! layan jee lau rajin nak dengar.. sbb susah nak jmpa awek2, mamat2 zaman sekarang minat lagu slow macam ni.ahahah!! =
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

18 February 2011

Ainul Mardhiah - Kisah Bidadari


Ainul Mardhiah - Kisah Bidadari
Tarikh: Khamis, 24 April 2003 @ 8:51:38
Topik: Umum
________________________________________

Bidadari merupakan salah satu anugerah Allah kepada seorang lelaki yang memasuki syurga. Bagi seorang wanita yang solehah maka bidadari bagi suaminya adalah dikalangan bidadari2 kurniaan Allah dan dia (isteri solehah merupakan ketua akan segala bidadari-bidadari tsb).

Berjihad pada agama Allah merupakan satu amalan yang menjadi kesukaan Allah swt dan ini merupakan sunnah besar nabi SAW dan kalangan sahabat-sahabat. Setiap manusia yang mati walaupun berapa umurnya maka akan ditanya dimanakah masa mudanya dihabiskan.

'Ainul Mardhiah merupakan seorang bidadari yang paling cantik dikalangan bidadari-bidadari yang lain (nama puteri bongsu saya - bermaksud mata yang di redhai). Suatu pagi (dalam bulan puasa) ketika nabi memberi targhib (berita-berita semangat di kalangan sahabat untuk berjihad pada agama Allah) katanya siapa-siapa yang keluar di jalan Allah tiba-tiba ia shahid, maka dia akan dianugerahkan seorang bidadari yang paling cantik dikalangan bidadari2 syurga. Mendengar berita itu seorang sahabat yang usianya sangat muda teringin sangat nak tahu bagaimana cantiknya bidadari tersebut.... tetapi dia malu nak bertanyakan kepada nabi kerana malu pada sahabat-sahabat yang lain.

Namun dia tetap beri nama sebagai salah seorang yang akan keluar/pergi. Sebelum Zohor sunnah nabi akan tidur sebentar(dipanggil khailulah, maka sahabat yang muda tadi juga turut bersama jemaah tadi... tidur bersama-sama....

Dalam tidur tersebut dia bermimpi berada di satu tempat yang sungguh indah, dia bertemu dengan seorang yang berpakaian yang bersih lagi cantik dan muka yang berseri2 lalu ditanyanya dimanakah dia... lalu lelaki itu menjawab inilah syurga. Lalu dia menyatakan hasrat untuk berjumpa dengan 'Ainul Mardhiah... lalu ditunjuknya di suatu arah maka berjalan dia... di suatu pepohon beliau mendapati ada seorang wanita yang tak pernah dia lihat kecantikan begitu... tak pernah dilihat didunia ini... lalu diberi salam dan dia bertanya andakah ainul mardhiah... wanita itu menjawab ehh tidakk... saya khadamnya ainul mardhiah ada di dalam singgahsana sana.

Lalu dia berjalan dan memasuki satu mahligai yang cukup indah dan mendapati ada seorang lagi wanita yang kecantikannya berganda-ganda dari yang pertama tadi sedang mengelap permata-mata perhiasan di dalam mahligai.... lalu diberi salam dan di tanya lagi adakah dia ainul mardiah lalu wanita itu menjawab...eh tidakkk saya hanya khadamnya di dalam mahligai ini... ainul mardiah ada di atas mahligai sana,..... lalu dinaikinya anak-anak tangga mahligai permata itu kecantikkannya sungguh mengkagumkan... lalu dia sampai ke satu mahligai dan mendapati seorang wanita yang berganda-ganda cantik dari yang pertama dan berganda-ganda catiknya dari yang kedua.... dan tak pernah dia lihat di dunia.... lalu wanita itu berkata...akulah ainul mardhiah. Aku diciptakan untuk kamu dan kamu diciptakan untuk aku.... bila lelaki itu mendekatinya wanita itu menjawab... nantiii kamu belum syahid lagiiii......tersentak itu pemuda itu pun terjaga dari tidurnya lalu dia menceritakan segala-galanya kepada satu sahabat lain, namun begitu dia memesan agar jangan menceritakan cerita ini kepada nabi SAW... tapisekiranya dia shahid barulah ceritakan kepada nabi.

Petang itu pemuda itu bersama-sama dengan jemaah yang terdapat Nabi di dalamnya telah keluar berperang lalu ditakdirkan pemuda tadi telah shahid. Petang tersebut ketika semua jemaah telah pulang ke masjid, di waktu hendak berbuka puasa maka mereka telah menunggu makanan untuk berbuka (tunggu makanan adalah satu sunnah nabi). Maka kawan sahabat yang shahid tadi telah bangun dan merapati nabi SAW dan menceritakan perihal sahabat nabi yang sahaid tadi... dalam menceritakan itu nabi menjawab benar...benar...benar... dalam sepanjang cerita tersebut.

Akhirnya nabi SAW berkata memang benar cerita sahabat kamu tadi dan sekarang ini dia sedang menunggu untuk berbuka puasa di syurga....



= hehehe untuk tatapan umum jee.. aku dapat kisah ni dari staf tempat ku kerja gak.. tau kan lagu ni, in team yang bawak.. memang bestt... kalau lah aku dpt jd mcm ainul, alngakah nya bahagia aku.. tapi tu lah, hati masih penuh dgn kenakalan !! ermm.. takpe, ku tau, 1daypasti terbuka pasaan tu... =) =
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

17 February 2011

TUHAN TOLONG DIRIKU



ASBAK BAND

Lirik Lagu Asbak Band Tuhan Tolong Diriku

dapatkah ku bicara tentang apa yang ada
dalam hatiku ini mengungkapkan semua
tetapi ku terdiam tak mampu mengatakan
segala perasaan kepadamu sekarang (sekarang)
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
bagaimana caranya agar engkau mengerti
ku ingin kau menjadi teman hatiku ini
Tuhan tolong diriku jadikan dia milikku
kan ku jaga selalu di sepanjang hidupku

bagaimana caranya agar engkau mengerti
ku ingin kau menjadi teman hatiku ini
Tuhan tolong diriku jadikan dia milikku
kan ku jaga selalu dalam hidupku


= IF NAK DGR, CARI JEE.. MEMANG BEST !! GUA JAMIN SIHH . AHAHAHH !! =
+ suka lah lagu ni.. bermakna sangat2 !! memang best !! =D +
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

16 February 2011

Denyut Kasih Medik


Denyut Kasih Medik .............



Denyut Kasih Medik merupakan sabuah novel yang ditulis oleh seorang doktor perubatan yang bernama Dr Farhan Hadi iaitu suami kepada Fatimah Syarha Mohd Noordin iaitu seorang novelis dan juga pensyarah universiti malaya. Didalam buku ini mengandungi 6 bab yang terdiri daripada Langkah Bermula, Cabaran Ortopedik, Sepak Terajang Jabatan Perubatan Am, Merempuh Badai Obstetrik, Gynecology, Surgery, Wanita dan Si Dia dan diakhiri dengan selembar fitrah di pediatrik, N.I.C.U dan Maternity.


Menurut sinopsis novel ini, ia merupakan kisah perjuangan seorang doktor muda mengaplikasikan syariat di hospital ketika bergelar doktor pelatih(houseman). Ia juga kisah masyarakat kerana menyentuh isu-isu perubatan dalam kehidupan masyarakat. Bukan itu saja, ia kisah seorang pemuda yang hidupnya sarat impian dan cita-cita. Lebih menarik, ia bukan hanya menyentuh fiqh perubatan bahkan turut menyelitkan fiqh wanita dan cinta. Nikmatilah satu kisah indah yang sungguh membina, Denyut Kasih Medik.


Komen salah seorang yang baca novel ni:

Bagi aku tentang novel nie, ada banyak unsur nasihat ada juga panduan terutamanya untuk para doktor, para wanita dan juga lelaki. Terdapat juga penerangan hukum dan soal jawab dalam buku ini, doa-doa untuk diamalkan. Buku ini banyak menceritakan pengalaman sebagai seorang bakal doktor. Rupanya memang susah dalam menjadi seorang doktor pelatih, bila baca novel nie aku dapat rasakan macam aku berada dalam situasi dia. Perlukan banyak kesabaran dalam melayan kerenah pesakit, doktor, kawan dan orang atasan. Plot buku ini mendatar kerana banyak diceritakan pengalaman dan tiada plot yang suspend tapi walaupun mendatar kisahnya menarik untuk dikongsi. Apayang aku dapat dari novel ini adalah:

1)ilmu/istilah perubatan
2)doa amalan
3)redha dengan pemberian ALLAH s.w.t
4)Hukum-hakam

dan banyak lagi. Walaupun tajuknya kasih medik, ianya bukannya terlalu banyak menyentuh isu percintaan lelaki dengan perempuan, bagi aku mungkin kasih medik itu bermaksud kecintaan terhadap kerjaya sebagai seorang doktor. Aku suggest korang patut beli novel nie. Selamat membaca.
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

15 February 2011

jangan gunakan perkataan "SALAM"

JANGAN GUNAKAN PERKATAAN "SALAM"




by De'Syifah E-store on Wednesday, February 9, 2011 at 4:21pm
بِسْــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

SIAPA YANG MENGGUNAKAN PERKATAAN "SALAM"? apakah maksud disebaliknya??

Maka berpalinglah (hai Muhammad) dari mereka dan katakanlah:"Salam (selamat tinggal)".
Kelak mereka akan mengetahui (nasib mereka yangburuk). (QS. 43:89)

baik gunakan,,,ASSALAMUALAIKUM atau ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAH HIWABARAKATUH...

Ilmu utk dikongsi bersama. Sekadar peringatan untuk semua rakan-rakan muslim yang lain.

Pagi semalam saya dengar radio ikim (91.50 fm). Ustaz Zawawi ada cerita tentang sunnah Rasulallah s.a.w. Antara yang dibincangkannya ialah tentang bab cara memberi salam.

Menurut ustaz Zawawi Yusof, Baginda SAW memberi salam dengan lafaz“Assalamualaikum” dan menjawab salam dari para sahabat baginda dengan salam yang lengkap iaitu “Waalaikumussalam warahmatulallahhi wabarakatuh”

Ringkasnya, baginda SAW akan ;Beri salam dengan ucapan - “Assalamualaikum”

dan…Jawab salam - “Waalaikumussalam warahmatulallahi wabarakatuh”

Lagi satu, perlu diingatkan juga semasa menjawab salam,
saya dengar ramai orang jawab salam dengan ucapan yang tidak tepat.

Jawab salam yang betul ialah ;

“WAALAI KUMUS SALAM”dan bukannya yang selalu saya dengar iaitu ;

“WAALAI KUM SALAM”

Apabila kita ingin berkirim salam pada orang lain, hendaklah kita berkata
“Kirim salam, assalamualaikum pada ASHREE ye” contoh lerr…
Dan bukannya : “Kirim salam kat ASHREE yer”
Dan jangan pula memandai-mandai tambah perkataan seperti ” Ko tolong kirim salam maut kat dia yer“.

Statement ini walaupun dalam nada bergurau, tapi ia adalah menyalahi syariat dan berdosa, walaupun sekadar gurauan!
Selain itu, janganlah kita menggantikan perkataan “Assalamualaikum” dengan“A’kum” dalam sms atau apa sekalipun melalui tulisan.

Jika perkataan “Assalamualaikum” itu panjang, maka hendaklah kita ganti dengan perkataan “As Salam” yang membawa maksud sama dengan “Assalamualaikum”.

Sesama lah kita memberitahu member-member yang selalu sangat guna shortform“A’kum” dalam sms ataupun email. Perkataan ‘AKUM‘ adalah gelaran untuk orang-orang Yahudi untuk orang-orang bukan yahudi yang bermaksud‘BINATANG‘ dalam Bahasa Ibrani.

Ia singkatan daripada perkataan ‘Avde Kokhavim U Mazzalot’ yang bermaksud ‘HAMBA-HAMBA BINATANG DAN ORANG-ORANG SESAT‘.
Jadi, mulai sekarang jika ada orang hantar shortform “A’kum“, kita ingatkan dia guna “As Salam” kerana salam ialah dari perkataan “Assalamualaikum“.

* Jangan guna “Bye” kerana“Bye” adalah jarum sulit Kristian yang bermaksud “Di Bawah Naungan Pope.”
* Jangan guna “A’kum” kerana“A’kum” bermaksud “Binatang” dalam bahasa Yahudi.
* Jangan guna “Semekom” kerana“Semekom”bermaksud “Celaka Kamu.”Gunakan perkataan “ As Salam” sebagai singkatan bagi“Assalammualaikum.”

Tolong forward kepada umat Islam yang lain , untuk elakkan diri daripada membuat dosa..

Sekian, semoga ada manfaatnya...
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

64 ways to SAY " I LOVE YOU"

=Don't compare them to anyone.
=Be courteous at all times.
=Embrace the present moments without fear or guilt.
=Live by the Golden Rule (Do unto others as you would have them do unto you).
=Say "I love you" by giving your full attention when talking.
=Become their biggest fan and cheerleader!
=Toast each other over breakfast or dinner to say I love you.
=Tell them how they bring love to your life.
=Laugh about kids quotes on love or events.
=Talk about your dayduring mealtimes.
=Read books aloud together.
=Say you're sorry.
=Recall good and bad memories.
=Let go of the past to say "I love you."
=Do nothing together.
=Encourage health in all its forms.
=Trust your partner enough to cry together.
=Act silly together.
=Be lavish in praise.
=Ask questions about opinions, feelings, thoughts.
=To say I love you, forget about labels.
=Encourage adventures and risks!
=Remember: there is one best way to say "I love you"!
=Show your joy when they come home.
=Bake cookies.
=Leave stress at work to say "I love you."
=Use flannel sheets in the winter.
=Solve problems together - such as crosswords or Suduku.
=Show your gratitude for them.
=Be a good sounding board.
=To say I love you, take pride in them -- and show it.
=Compliment them in front of others.
=Spend time with them.
=Listen.
=Ask for hugs and kisses.
=Take vacations together.
=Tell the truth to say I love you.
=Use pet names to say "I love you."
=Practice self-acceptance.
=Hunt for treasure together.
=Be interested in their interests.
=To say I love you, let go of jealousy.
=Accept their weaknesses and flaws.
=Ditch work or responsibilities to play with them.
=Be yourself.
=Share chocolates, ice cream sundaes, milkshakes.
=To say "I love you", ignore slights.
=Pray or meditate together.
=Practice forgiveness.
=Watch classic movies together.
=Leave notes or send letters.
=To say I love you, buy a "for no reason at all" gift.
=Don't gossip or judge.
=Give the benefit of the doubt to say I love you.
=Give space when they're in a bad or sad mood.
=Learn something new together.
=Go dancing.
=Keep your promises to say I love you.
=Make them laugh.
=Consider their feelings.
=Learn ways to rekindle the romance.
=Hide a treat in their lunch.
=To say "I love you," make home a fun place to be.
=Let them make their own decisions.
=Say what you mean when you say I love you. Say why.==


Saying I love you takes work. It's hard to be honest, and it's hard to accept the consequences of your honesty and authenticity. It takes time, energy, and commitment to stay connected through all the problems that life and people bring. It can be painful, aggravating, and scary to stick it out through all the ups and downs....but the alternative is worse.
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

14 February 2011

ada cerita pasal ZIZAN and JULIANA EVANS !!! =D





=pict kat atas.. aku ambik guna cam aku.. ahahah !! biar jelahh, sennag sikit orang tau, aku ambik dari majalah tu sendiri.. kan2 ??!!! ahahhahaha=

Petikan dari majalah magga februari 2011..

+ semenjak akhir2 ini wajah pelakon dan pelawak poular ZIZAN sedang hangat digosipkan bercinta dgn pelakon cun JULIANA EVANS. kalau betul bercinta apa salah nya kan... dua-dua sama sama cantik dan sama padan... =D

CERITA ZIZAN :
" lelaki mana tak tertarik dengan JULIANA. saya akui saya asayang padanya. tapi perasaan sayang sebagai sorang kawan dan tidak lebih dari itu.
" ramai yang mengaitkan saya dan JULIANA bercinta tapi kami lebih selesa sebagai teman rapat. kami mula rapat selepas sama2 berlakon dalam filem HANTU BONCENG arahan AHMAD IDHAM.
" saya selesa dan seronok berkawan dengan JULIANA. dia seorang teman yang baik, tidak hipokrit dan penyayang. selain itu dia juga seorang yang jujur dan ikhlas. rasa best sangat dapat berkawan dengan nya.
" saya rasa sangat dihargai bila bersamanya. dia selalu ketawa setiap kali saya membuat lawak dan sering memberi ilham untuk saya berkarya.
" tentang kerjaya, saya kini muncul dengan program 'talk show' saya sendiri berjudul ZIZAN SHOW di Astro. ini adalah percubaan pertama saya mengendalikan 'talk show' bersendirian.
" saya perlu bersungguh-sungguh untuk menajayakan program ini walaupun mempunyai pengalaman sebagai pengacara untuk RAJA LAWAK ASTRO dan JOOZAN SHOW bersama JOHAN sebelum ini.
" tuga suntuk mengacarakan rancangan seperti ini bukannya mudah. saya memang mengaharapkan teguran kerana saya masih lemah dalam bidang ini"

demikian cerita ZIZAN yang semakin popular dan murah rezeki ini. semoga tahun 2011 akan membawa lebih banyak krjaya dan kehidupan ZIZAN..... =D



+ aku sokong diorang... !! sebab dua-dua aku SUKA MAAA !!!! haahahhhaa sayang korang !!!! hope ada jodoh yee .. =D +

+ hakikat nya hati aku frustt !! cewahhh.. apadaaaa !!!! elek laahhh mel.. +
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

gemini....................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



apa yang saya baca dalam majalah mangga bulan 2 ni, dia cakap pasal gemini.. hahaha

gemini : si gemini bulan ini nampaknya begitu aman, maklumlah ramai yang buka mata pada anda sekarang. sebenarnya anda jadi macam ni pun atas sebab keyakinan diri yang berjaya ditunjukkan. buangkan segala sifat memandang rendah pada orang lain. kena ingat beb, tak semestinya kita selalu berada atas, nanti bila giliran kita di bawah pula macam mana ?? jangan mudah terpengaruh dengan orang lain yang sering menawarkan kebaikan pada anda.

kesihatan gemini : nampaknya begitu baik bulan ini, maklumlah tahap stress menurun.

cinta gemini :cuba buang sikap ego dalam diri. kadang2 kita perlu mengalah untuk mencantikkan hubungan yang panas selama ini.

+ tak sama apa yang lalu bulan ni.. mungkin agi mula2 bulan 2 kot. hahaha !! tgu je lah tengah bulan kan.. sabar mel .. =) +
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

13 February 2011

Dadali - Disaat Aku Mencintaimu

DADALI - DISAAT AKU MENCINTAIMU



Lirik Dadali Band : Disaat Aku Mencintaimu

Mengapa kau pergi, Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu,
berharap engkau jadi kekasih hatiku,
Malah kau pergi jauh dari hidupku,

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Semoga engkau kan mengerti,, tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta
Maaf sungguhku tak bisa, untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta......


= aku layan lagi nii !! serously memang layan.. lebih agi aku dapat problem yang memang aku tak nak terjdi !! tapi nak buat mcm ner kann .. aku mapu bersabar jee.. dah tak dpt BUAT APA... =

+ orang bersabar di sayang ALLAH... inshALLAH... ada yang terbaik untuk aku.. aku akan bersabar...+

♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

starlight tears english lyrics Boys Over Flowers OST



feeling really sad rite now... btw, thanks boy.. you open my eyes.. i know i'm wrong.. my mistake!! make your gf hurt !! i do this just to remember you!! not for hurt her!! sorryy!! you happy, i'm happy.. =)

just smile EMEL... sabar dalam kehidupan.. apa berlaku ada hikmah nya.. this is the last...

♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

11 February 2011

LAGENDA BUDAK SETAN

+ even crita ni main tahun lepas, tapi ku tetap suka !! ahahahahahahh cerita paling menyentuh perasaan ! sampaia sekarang ku carik novel buki ni, tak jumpa .. tak pe lah .. lain kali jee ... ahhahahahah +

Sinopsis Lagenda Budak Setan
Kasyah bersama rakan sekumpulannya, Sapi, Man dan Cin Cai merupakan pelajar nakal yang sering membuat onar dan terkenal kerana sering dikenakan tindakan disiplin. Mereka juga melabelkan kumpulan mereka sebagai anti perempuan. Namun, sikap dan kenakalan Kasyah berubah dengan kemunculan pelajar baru, Ayu. Ayu telah benar – benar menambat hati dan perasaan Kasyah, membuat dia jatuh cinta. Ayu mencabar Kasyah untuk berubah dan sebagai syarat untuk dia menerima Kasyah. Episod baru hidup Kasyah pun bermula.



Tiba masanya Kasyah perlu melakukan tugasan kajian tesisnya ke pedalaman. Kasyah berpisah sementara dengan Ayu. Azmi yang pernah mengecewakan Ayu, kini muncul kembali menagih cinta dari Ayu. Azmi hampa bilamana Ayu menolak permintaannya itu. Melalui ibu Ayu, Mak Leha, Azmi merencanakan sesuatu untuk membolehkannya bernikah dengan Ayu. Melalui perancangan Azmi, Mak Leha berpura sakit jantung dan tidak boleh kerisauan. Ayu yang serba salah terpaksa menerima Azmi dalam hidupnya, kerana bimbangkan keadaan ibunya. Ayu berkahwin dengan Azmi. Kasyah kecewa. Kebahagian yang diharapkan tidak menjelma.



Azmi kembali kepada tabiat lamanya yang pemabuk, panas baran, kaki perempuan dan sering membelasah Ayu. Suatu malam, mereka berdua bergaduh besar. Ayu yang dipukul bertindak melarikan diri dengan kereta. Ketika memandu dalam keadaan trauma dan emosi, Ayu hilang kawalan lalu kemalangan. Ayu cedera parah. Mukanya hancur. Azmi menuntut maaf tapi Ayu sebaliknya menuntu cerai dan minta wajah yang baru. Episod baru hidup Ayu pun bermula. Ayu yang kini berwajah baru tampil sebagai Emilia. Ayu ingin memulakan hidup baru dan melupakan episod dukanya.



Ayu / Emilia, menubuhkan syarikat melalui wang simpanan dan pampas an dari Azmi. Melalui kawannya, Suzana, Kasyah dijejaki dan dipelawa untuk bekerja dengan syarikat Emilia. Kasyah yang pada mulanya tidak menyangka apa – apa, mula mengesyaki sesuatu setelah baru bekerja. Melalui Suzana juga Kasyah mengetahui segalanya tentang Ayu / Emilia. Hubungan mereka kembali bertaut. Azmi yang sakit hati cuba mengagalkan hubungan itu kembali. Azmi sekali lagi meminta bantuan Mak Leha untuk memujuk Ayu / Emilia. Semasa di rumah Emilia, Azmi telah memukul Emilia dihadapan Mak Leha sehingga milia terjatuh dan tidak sedarkan diri. Emilia cedera parah di kepala dan hilang ingatan. Berbagai cara dilakukan oleh Kasyah dan Mak Leha untuk memulihakn ingatan namun belum berhasil. Emilia yang senakin pulih, akhirnya mengahwini Kasyah. Kebahagian yang diharapkan Kasyah tidak kekal lama. Ayu / Emilia meninggal dunia ketika melahirkan anak



Lakonan: Farid Kamil, Lisa Surihani, Que Haidar, Raja Farah, Sheila Mambo

Pengarah : Sharad Sharan

Syarikat Penerbit : Astro Shaw Sdn. Bhd.
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

10 February 2011

mengimbas kenangan sem 1 !! POLI BRIGED... 2009

poliku tanggungjawabku ....
memang prinsip poli ya .. hahahahaha
 
KAMI RAKYAT POLI, BERKHIDMAT UNTUK POLI BRIGED !!
Masa ni agi sem 1 .. semua agi ada ... hahaha yang takde kat situ NETTY sorg jeee . hahahha !! =)


 


WAAAHHHH !!! rindu masa ni .. walaupun korang main2 .. tapi semangat tu adaaaaaa !!!!!!!! hahaahah 



alahai, semakin hilang di pandangan member2 kitaorg ni ... =)



walau jaoh dimata, tapi di hati tetap kenang ... persahabatan kita takkan putus sampai bila2 ... DPM1/S3 !!!!! love you all .. !!! sekarang kita dah melangkah ke dunia masing2 .. iaitu alam LATIHAN INDUSTRI .. hahahaha =D  


MUKA WANTED !! setiap picture kat atas, takde terus muka dia !! di mana dia ????????? ....................................



♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

09 February 2011

cinta terlarang by the virgin

View Image

The Virgin-Cinta Terlarang



Cinta Terlarang

by The Virgin



Kau kan slalu tersimpan di hatiku

Meski ragamu tak dapat ku miliki

Jiwaku kan slalu bersamamu

Meski kau tercipta bukan untukku



Tuhan berikan aku cinta satu kali lagi

Hanya untuk barsamanya

Ku mencintainya sungguh mencintainya



Rasa ini sungguh tak wajar

Namun ku ingin tetap bersama dia

Untuk selamanya



Mengapa cinta ini terlarang

Saat ku yakini kaulah milikku

Mengapa cinta kita tak bisa bersatu

Saat ku yakin tak ada cinta selain dirimu



Tuhan berikan aku hidup satu kali lagi

Hanya untuk barsamanya

Ku mencintainya sungguh mencintainya



Rasa ini sungguh tak wajar

Namun ku ingin tetap bersama dia

Untuk selamanya


<3 miss this song !! cos aku buat video ttg aku dan khocez !! guna lgu ni lah .. heheh sampai sekarang tak dpt dia, nak buat mcm mana kan .. berdoa je lah untuk dia dan awek dia ... kau happy, aku happy gak .. eheheh =P <3



♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

08 February 2011

"Pemilik Cintaku Setelah Allah dan Rasul" by Fatimah Syarha Mohd Noordin





Pemilik Cintaku Setelah Allah dan Rasul

Novel ringkas ini mengisahkan Qaniah, seorang wanita yang sangat berhati-hati dalam menetapkan pasangan hidupnya. Keimanan yang tinggi dan kepercayaan yang menyeluruh terhadap Islam membuatkan beliau menggunakan segala pendekatan yang diajar Rasulullah SAW untuk hanya menerima pasangan hidup yang benar-benar dapat mendidik beliau dan keluarga ke jalan rahmat. Berkat kesaba...moreNovel ringkas ini mengisahkan Qaniah, seorang wanita yang sangat berhati-hati dalam menetapkan pasangan hidupnya. Keimanan yang tinggi dan kepercayaan yang menyeluruh terhadap Islam membuatkan beliau menggunakan segala pendekatan yang diajar Rasulullah SAW untuk hanya menerima pasangan hidup yang benar-benar dapat mendidik beliau dan keluarga ke jalan rahmat. Berkat kesabarannya itu, beliau akhirnya berjaya menemui PEMILIK CINTANYA, setelah Allah dan Rasul.
 
<3 aku nak carik buku ni !! ada siapa2 yang punya buku ni tak ??!! aku nak sangat nak baca .. secepat mungkin ok .. aku baca sinopsis buku ni je aku dah rasa nak sgt baca !! cam best jee .. sepupu ku cakap buku ni terbaek lahh !! bagi yang ingin sangat nak carik cinta sejati, selami lah buku ini dulu yee ... barulah di katakan cinta sehidup semati ... <3
 
 
 
<3 wahhhh, lamak dah sik update blog !! bz plus sekda nak k on9 .. ahhaahh !! <3

♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥