My photo
Malaysia
Having a great name is wonderful feelings i ever had. Nurul Emildza Binti Jaya. Born on May 1991. Live at Kuching Sarawak. Borneo blood. Mix bidayuh malay. Having a suck life but still make it wonderful. No one knows what she's feelings until they know her. If they know. If only the knew the truth. But not inside. the best word for describe her " AKU TABAH BERJALAN SEMBUNYIKAN HARAPAN..." - xoxo

20 December 2011

mari bericnta.. =P

Jika ia adalah cinta, ia tidak mendengar…
Namun sentiasa bergetar!Jika ia adalah cinta, ia tidak buta…
Namun sentiasa melihat dan merasa!
Jika ia adalah cinta, ia tidak menyeksa…
Namun sentiasa menguji!
Jika ia adalah cinta, ia tidak memaksa…
Namun sentiasa berusaha!
Jika ia adalah cinta, ia tidak cantik…
Namun sentiasa menarik!
Jika ia adalah cinta, ia tidak datang dengan kata-kata…
Namun sentiasa menghampiri dengan hati!
Jika ia adalah cinta, ia tidak terucap dengan kata-kata…
Namun sentiasa hadir dengan sinar mata!
Jika ia adalah cinta, ia tidak hanya berjanji…
Namun sentiasa cuba memenuhi!
Jika ia adalah cinta, ia mungkin tidak suci…
Namun sentiasa harmoni!
Jika ia adalah cinta, ia tidak hadir kerana permintaan…
Namun hadir kerana ketentuan!
Jika ia adalah cinta, ia tidak hadir dengan kekayaan dan kebendaan…
Namun hadir kerana pengorbanan dan kesetiaan!

[ Masihkah kamu mengharapkan cinta seseorang yang tak pernah cuba dibuktikannya? Apakah itu yang kamu katakan sebagai sebuah penantian atau kesetiaan, atau ia sekadar sebuah kesia-siaan? Tak ada definisi tentang bagaimana cinta itu, tetapi sebahagian dari cinta itu adalah memberi dan menerima. Tanyakan kepada diri kamu; andai kamu sudah memberi, sudahkah kamu menerima? ]



♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

19 December 2011

Belajar bercinta =)


Seseorang yang mencintai kamu, tidak mampu memberikan alasan mengapa dia mencintaimu. Dia hanya tahu, di matanya, kamulah satu-satunya.
Seseorang yang mencintai kamu, sebenarnya selalu membuat kamu marah, gila, sedih atau stress. Tapi dia tidak pernah tahu hal bodoh apa yang sudah dia lakukan, kerana semua yang dia lakukan adalah untuk kebaikan kamu.
Seseorang yang mencintai kamu, jarang memujimu, tetapi di dalam hatinya kamu adalah yang terbaik, hanya dia yang tahu. Seseorang yang mencintai kamu, akan marah-marah atau mengeluh jika kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dia peduli dan dia tidak ingin sesuatu terjadi ke atas diri kamu.
Seseorang yang mencintai kamu, hanya menjatuhkan air matanya di hadapan kamu. Ketika kamu mencuba untuk menghapus air matanya, kamu telah menyentuh hatinya, di mana hatinya selalu berdegup, berdenyut, bergetar untuk kamu.
Seseorang yang mencintai kamu, akan mengingat setiap kata yang kamu ucapkan, bahkan yang tidak sengaja dan dia akan selalu menggunakan kata-kata itu tepat waktunya.
Seseorang yang mencintai kamu, tidak akan memberikan janji apapun dengan mudah, kerana dia tidak mahu mengingkari janjinya. Dia ingin kamu untuk mempercayainya dan dia ingin memberikan hidup yang paling bahagia dan aman selama-lamanya.
Seseorang yang mencintai kamu, selalu memberitahu kamu untuk tidak berfikir terlalu banyak, kerana dia sudah merencanakan semuanya untukmu. Dia ingin memberikan kehidupan yang terbaik di masa mendatang. Dia ingin memberikanmu suatu kejutan, percayalah dia dapat melakukannya.
Seseorang yang mencintai kamu, mungkin tidak mampu mengingat kejadian, kesempatan istimewa, seperti perayaan hari ulang tahun kamu, tapi dia tahu bahawa setiap detik yang dia lalui, dia mencintai kamu, tidak peduli hari apakah hari ini.
Seseorang yang mencintai kamu, tidak mahu berkata ‘aku mencintaimu’ dengan mudah, kerana segalanya yang dia lakukan untuk kamu adalah untuk menunjukkan bahawa dia bersedia mencintai kmu, tetapi hanya dia yang akan mengatakan kata I Love You pada situasi yang istimewa, kerana dia tidak mahu kamu salah mengerti, dia mahu kamu mengetahui bahawa dia benar-benar mencintai dirimu.
Seseorang yang benar-benar mencintai kamu, akan merasa bahawa sesuatu harus dikatakan sekali saja kerana dia berfikir bahawa kamu telah mengerti dirinya. Jika berkata terlalu banyak, dia akan merasa bahawa tidak ada yang akan membuatnya bahagia dan tersenyum.
Seseorang yang mencintai kamu, akan pergi ke lapangan terbang untuk menjemput kamu, dia tidak akan membawa seikat mawar dan memanggilmu sayang seperti yang kamu harapkan. Tetapi, dia akan membawakan beg kamu dan bertanyakan, ‘mengapa kamu menjadi lebih kurus dalam masa dua hari?’ dengan hatinya yang tulus.
Seseorang yang mencintai kamu, tidak tahu apakah dia harus menelefon ketika kamu marah, tetapi dia akan mengirimkan SMS setelah beberapa jam. Jika kamu menanyakan, mengapa dia tidak menelefon, dia akan berkata, ketika kamu marah penjelasan dari dirinya semua hanyalah sampah. Tetapi, ketika kamu sudah tenang, penjelasannya baru akan benar-benar berguna.
Seseorang yang mencintaimu, selalu memanggil kamu dengan sebutan gadis kecil, tapi sewaktu dia menginginkan untuk membuat keputusan besar, dialah orang pertama yang ingin mendengar pandangan dari kamu.
Seseorang yang mencintaimu, akan selalu menyimpan semua benda yang telah kamu berikan, bahkan kertas kecil bertuliskan ‘I LOVE U’ ada di dalam dompetnya.
Seseorang yang mencintai kamu, saat bertengkar, dia akan meminta maaf dengan terus menerus meskipun kamu yang bersalah dan nantinya dia akan mengirimkan SMS kepada kamu – Sayang, sebenarnya itu adalah kesalahan kamu dan kamu sendiri sudah mengetahuinya.
[ Percayakah kamu, bahawa orang yang mencintai kamu akan melakukan perkara seperti di atas?]



♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

18 December 2011

Siapa PEREMPUAN di sisi LELAKI.


Hawa atau perempuan itu tercipta dari tulang rusuk Adam atau lelaki. Tafsirannya, tidak ingin menempatkan kaum perempuan setara dengan lelaki, tapi tetap menginginkan kaum perempuan sebagai pendamping.
Kenapa dari tulang rusuk? Kenapa tidak tulang lain? Jawapannya, kerana kedudukan tulang rusuk berada di tengah-tengah, tidak di atas atau di bawah. Jika dari tulang kaki, ertinya perempuan akan dipijak-pijak oleh lelaki. Kalau tulang kepala, maka perempuan pula akan menguasai lelaki. Itulah sebabnya digunakan tulang rusuk yang letaknya di kawasan dada, antara kepala dan kaki.
Tulang rusuk itu pembentuk rongga dada yang berfungsi sebagai pelindung hati [penjaga hati]. Kamu tahu bahawa hati adalah pengatur perilaku seseorang. Baik buruknya seseorang ditentukan oleh hatinya. Jadi perempuan pengaja hati lelaki.
Jika perempuan itu berasal dari tulang rusuk lelaki, maka bererti ada tulang rusuk lelaki yang hilang. Bermakna lelaki menjadi tidak lengkap. Rongga dada pelindung hatinya tidak kukuh. Hal ini akan membuat hatinya menjadi tidak tenang, resah, dan tidak menentu. Agar hati dapat dilindungi, agar fikiran juga menjadi tenang, dan bersemangat untuk melakukan kerja, maka tulang rusuk yang hilang itu harus dicari!
Dalam mencari tulang rusuk yang hilang itu, bagaimana hendak membuat penilaian? Kamu lihat saja begini, apabila penawaran banyak, permintaan rendah, harga akan turun! Penawaran sedikit, permintaan tinggi, harga akan naik!
Berkaitan dengan ‘harga’ keindahan seorang perempuan dilihat dari caranya berpakaian. Maka bila perempuan berpakaian kurang kain, maka banyaklah ‘barang’ yang ditampilkannya. Semakin banyak yang ditampilkan maka semakin rendah harganya. Yang harganya mahal sesuatu yang yang belum ditampilkannya. Jika terlihat telapak kaki, maka yang berharga mahal adalah betis, jika terlihat betis, maka yang mahal dan adalah paha! Apabila sudah terbuka semua, mungkin tidak ada lagi yang indah!
Namun keindahan seorang perempuan tidak hanya dilihat dari sesuatu yang bersifat luaran, tapi juga dalamannya. Bukan hanya sesuatu yang dapat dilihat, tapi bukan dengan mata kasar. Sesuatu yang dapat dirasa, tapi mungkin tidak dapat diraba.
Setelah pilihan ditemui, ertinya tulang rusuk telah dipasang pada tempatnya, tetapi tetap akan ada persoalan yang datang. Lelaki kadang-kadang bingung bagaimana menghadapi persoalan dengan perempuan. Jika dimarahi tidak sesuai, namun jika didiamkan juga tidak boleh.
Tulang rusuk itu bentuknya bengkok dan jika dibiarkan saja, maka ia semakin lama akan semakin membengkok. Tapi jika dibetulkan dengan keras, maka ia akan langsung patah – begitulah perempuan. Kadang-kadang lelaki memang tidak tahu bagaimana harus menghadapinya. Mungkin ada dari sikap perempuan yang menurut penilaian lelaki tak boleh diterima, yang jika didiamkan saja akan membuat perempuan semakin menjadi-jadi. Namun jika dimarahi, dia akan patah atau rosak. Jadi caranya harus dengan kelembutan dan kesabaran. Namun jika ternyata dengan cara itu juga tidak dapat diatasi, lepaskan saja dia dengan baik-baik…
[ Mengapa kaum perempuan mesti disayangi? Kerana memang mereka diciptakan di dunia ini untuk disayangi.... ]

♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

17 December 2011

INILAH LELAKI!!


Jika kamu melayaninya dengan baik, dia fikir kamu jatuh cinta padanya. Jika tidak, kamu akan katanya sombong.
Jika kamu berpakaian cantik, dia fikir kamu sedang mencuba untuk menggodanya. Jika tidak, dia akan kata kamu out-of-date!
Jika kamu berdebat dengannya, dia kata kamu keras kepala. Jika kamu tetap diam, dia akan kata kamu tak punya otak.
Jika kamu lebih bijak daripada dia, dia akan kehilangan muka. Jika dia yang lebih bijak, dia akan kata dia paling hebat.
Jika kamu tidak cinta kepadanya, dia akan mencuba mendapatkan kamu. Jika kamu mencintainya, dia akan cuba untuk meninggalkanmu.
Jika kamu beritahu dia masalah kamu, katanya kamu menyusahkan. Jika tidak, dia akan kata kamu tidak mempercayai mereka.
Jika kamu cerewet pada dia, katanya kamu seperti seorang pengasuh baginya. Tapi jika dia yang cerewet pada kamu, katanya itu kerana dia prihatin.
Jika kamu melanggar janji kamu, katanya kamu tidak boleh dipercaya. Jika dia yang ingkari janjinya, dia kata dia melakukannya kerana terpaksa.
Jika kamu merokok, katanya kamu adalah gadis liar! Tapi kalau dia yang merokok, katanya dia adalah seorang gentleman, wahhhhh sengalnyer!
Jika kamu menyakitinya, katanya kamu perempuan kejam. Tapi jika dia yang menyakiti kamu, katanya itu kerana kamu terlalu sensitif dan terlalu sulit untuk dibahagiakan.
Jika kamu mengirimkan semua ini kepada lelaki, mereka pasti bersumpah bahawa semua pernyataan ini tidak benar. Tapi jika kamu tidak mengirimkankan pernyataan ini kepada mereka, mereka akan bilang kamu egois.

[ Jadi… kirimkan pernyataan ini kepada semua teman lelaki kamu - yang special mahupun yang biasa-biasa di luar sana dan juga kepada semua teman sekaum kamu untuk berkongsi tawa bersama. ]





♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

16 December 2011

Mencinta?


Bertahun-tahun yang lalu, kamu berdoa kepada Tuhan agar memberi kamu pasangan hidup.
[ “Kamu tidak memiliki pasangan kerana kamu tidak memintanya.” ]
Kamu bukan saja meminta kepada Tuhan, tetapi kamu turut menjelaskan ciri-ciri pasangan yang kamu inginkan. Kamu menginginkan pasangan yang baik hati, lembut, mudah memaafkan, hangat, jujur, penuh dengan damai dan sukacita, murah hati, penuh pengertian, pintar, kelakar, penuh perhatian. Kamu juga tak lupa memberikan ciri-ciri fizikal pasangan idaman kamu tersebut.
Seiring dengan berubahnya waktu, kamu terus menambahkan senarai ciri-ciri yang kamu inginkan tentang pasangan idaman kamu itu.
Suatu malam, di dalam doa, Tuhan berkata dalam hati kamu;
[ “Hamba-KU, AKU tidak dapat memberikan apa yang kamu inginkan.”
Kamu bertanya, “Mengapa Tuhan?”
Dan DIA menjawab, “Kerana AKU adalah Tuhan dan AKU adalah Adil. AKU adalah Kebenaran dan segala yang AKU lakukan adalah benar.”
Kamu bertanya lagi, “Tuhan, aku tidak mengerti mengapa aku tidak memperolehi apa yang aku minta dari-MU?”
Jawab Tuhan, “AKU akan menjelaskannya kepada kamu… adalah satu ketidak-adilan dan ketidak-benaran bagi-KU untuk memenuhi keinginanmu kerana AKU tidak dapat memberikan sesuatu yang bukan seperti kamu. Tidaklah adil bagi-KU untuk memberikan seseorang yang penuh dengan cinta dan kasih kepada kamu jika terkadang kamu masih kasar, atau memberikan seseorang yang pemurah tetapi kamu masih kejam, atau seseorang yang mudah mengampuni tetapi engkau sendiri masih suka menyimpan dendam, seseorang yang sensitif, namun engkau sendiri tidak…”
Kemudian DIA berkata lagi kepada kamu, “Adalah lebih baik jika AKU memberikan kepada kamu seseorang yang AKU tahu dapat menumbuhkan segala kualiti yang kamu cari selama ini daripada membuat kamu membuang waktu mencari seseorang yang sudah mempunyai semua itu. Pasangan kamu akan berasal dari tulang dan daging kamu, dan kamu akan melihat diri kamu sendiri di dalam dirinya dan kalian berdua akan menjadi satu.” ]
Pernikahan itu ibarat institusi pengajian – suatu pendidikan jangka panjang. Pernikahan adalah tempat di mana kamu dan pasangan akan saling menyesuaikan diri dan bukan hanya bertujuan untuk menyenangkan hati antara satu sama lain, tetapi untuk menjadikan kalian manusia yang lebih baik, dan bekerjasama. [ “AKU tidak memberikan pasangan yang sempurna kerana kamu tidak sempurna. AKU memberikan kamu seseorang yang dapat berkembang bersama kamu.” ]



♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

15 December 2011

Hargailah insan yang menyayangimu


Dunia ini tidak selalunya indah, itulah sebuah hakikat di dalam kehidupan ini. Ada kalanya kita berada di dalam kesenangan, ada masanya pula kita akan berasa kesusahan. Yang lebih menyedihkan lagi, kesenangan itu hanyalah dirasa dalam masa yang singkat sahaja dan kesusahan dirasa dalam masa yang agak lama.

Setiap insan di muka bumi pasti ingin disayangi dan dihargai, begitu juga untuk menyayangi dan menghargai. Tetapi sudah menjadi lumrah kehidupan apabila kita disayangi, kita lupa untuk menghargainya buat masa yang panjang ataupun buat selama-lamanya. Bila sudah disayangi, kita berasa senang dan gembira selalu apabila hidup kita diambil berat oleh orang lain. Tetapi benar-benarkah kita menghargainya?

Hargailah insan yang menyayangimu walaupun dia bukan insan yang kamu pilih untuk disayangi, kerana dia juga mempunyai hati dan perasaan untuk dihargai. Walaupun tidak setinggi gunung penghargaan yang kamu beri, cukuplah sekadar mengjaga hati dan perasaannya. Sesungguhnya ia lebih bermakna daripada wang ringgit.

Kehidupan ini hanyalah sementara, setiap yang hidup pasti akan berakhir jua. Setiap pertemuan pasti ada perpisahan. Itulah ungkapan yang sering kita dengar, tetapi adakah kita benar-benar menghayatinya? Tidak jawapanya untuk jangka masa yang lama, ya dalam jangka masa yang singkat. Kita tidak pernah sedar akan hakikat itu, tetapi bersyukurlah jika kita diberi ingatan yang kukuh mengenainya.

Kasih sayang seseorang bukan barang atau objek untuk dimainkan, tetapi ianya adalah satu kurniaan tuhan yang perlu kita hargai dan hormati. Tetapi bukanlah kita perlu berlaku hipokrit, atau berlakon semata-mata untuk menghargai seseorang. Hargailah dan hormatilah dia dengan seikhlas hati kamu. Jangan sesekali menyakiti hatinya, kerana sudah pasti dia rasa tidak dihargai.

Ingatlah selalu bahawa kehidupan ini tidak selalunya mudah untuk kita lalui, tambahan pula dalam membina sebuah perhubungan. Antara dua insan pasti ada yang ketiganya, hargailah dan hormatilah insan yang menyayangimu sentiasa. Jangan sesekali melukakan hatinya, kerana dia insan yang patut kamu hargai.

Entri ini adalah sekadar bingkisan sebuah hati daripada seorang insan, tapi untuk membuka mata insan2 lain agar bisa menghargai insan yang ada sekarang.

sekian.. =)


" mungkinkah hatiku milikmu jua, ku sayang padamu... =) "


♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

KONGSI CERITA JAP!


KORANG FAHAM TAK APA MAKSUD DISEBALIK LAGU KISAH DONGENG YANG STACY BAWA???????

Kalau faham baguslaahhhh....hahaaahha

aku akui, aku takla cantek manapuunnnn....aku takla selawa manapuunnn....takla kurus manapuunnn.....takla menarik sgt punnnn........takla seindah manapunnn...takla sepandai manapuunnn.....TAPI!!AKU TETAP MANUSIA, YANG PUNYA PERASAAN UNTUK DISAYANGI!UNTUK DICINTAIII!!!ALA MACAM LAGU STACY TUU,




"Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja "



Bagi dia, hal itu takkan berlaku, hanya sekadar kisah dongeng..ya betull!!itu aku rasakan sebelum aku jumpa seseorang yang amat beerti dlm hidup aku.

lagu ni dulu mencerminkan siapa aku sebelum aku kenal dia.tapi sekarang,tiada lagi KISAH DONGENG untuk aku.
Aku bersyukur aku dihadir kan insan yang sanggup menerima aku seadanya.
COBA LETAKKAN DIRI KAMU DALAM DIRI AKU!!HANYA AIRMATA JADI PENEMAN SEPANJANG HIDUP!
Tapi sekarang?aku bahagia.INSHALLAH.tak lihat ker kegembiraan di wajah aku??aku kecapi kebahagiaan itu, aku hargai apa yang ALLAH telah bagi kepadaku.Allah beri peluang untuk aku merasa kebahagiaan yang tak pernah aku merasa sebelum ni, maksud aku, bercinta..Hanya Allah yang bisa pisah kan kami!!!Selagi ku bernyawa, dia tetap milikiku hingga akhir hayat.MENGERTILAHH!!!!AMIN... :')

DOA UNTUK KEKASIH

Ya Allah,…Seandainya telah Engkau catatkan..
Dia milikku tercipta buatku,Satukanlah hatinya dengan hatiku.
Titipkanlah kebahagian antara kami, agar kemesraan itu abadi.

Dan Ya Allah…ya tuhanku yang maha mengasihi…
seiringkanlah kami melayari hidup ini ketepian yang sejahtera dan abadi.
Tetapi ya Allah, sekiranya engkau telah takdirkan dia bukan milikku, bawalah ia jauh dari pandanganku,.
Luputkanlah ia dari ingatanku. Dan peliharalah aku dari kekecewaan.

Serta ya Allah ya Tuhanku Yang Maha Mengerti, berikanlah aku kekuatan.
Melontar bayangannya jauh ke dada langit.
Hilang bersama senja nan merah,agar aku bahagia, walaupun tanpa bersama dengannya.
Dan ya Allah yang tercinta, gantilah yang telah hilang.
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah.
Walaupun tidak sama dengan dirinya.

Ya Allah ya Tuhanku….
pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu..sesungguhnya apa yang telah
Engkau takdirkan adalah yang terbaik buatku kerana
Engkau Maha Mengetahui segala yang terbaik buat hamba Mu ini..

Ya Allah…
cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku di dunia dan diakhirat.
Dengarlah rintihan dari hamba-Mu yang daif ini…
Jangan Engkau biar kan aku sendirian…
Di dunia ini mahupun di akhirat..
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran..
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman,
supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup ke jalan yang engkau redhai.
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh.

Amin…….Ya Rabbal A’lamin..



JANGAN ADA YANG DENGKI KERANA KAMI.KAMI HANYA LAH PASANGAN YANG BIASA.SAMA MACAM KAMU SEMUA.AKU SEDAR AKU BUKAN SIAPA.TAPI AKU JUGA MANUSIA YANG SAMA MACAM KALIAN JUGA.INI KEBAHAGIAANKU, DOAKANLAH YANG TERBAIK.RESTU DARI KALIAN KAMI HARAPKAN..AMIN.. :')


♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

14 December 2011

saya happyyyy kaa????????

ini yang saya rasa sekarangggg.hahahhhaha


SAYA HAPPYYY, MCM NI LAH WAJAH SAYAAA.HAHAAHHAHAAH

KALAU BOLEH SAYA NAK GELAKKKKKKK!!!

MACAM NIIIII....


TAPI KAANNNNNNN????????? SAYA RIIINNNDUUUUUUUU DDIIIAAAA!!!!!! =(


SAYA RINDU AWAK SANGAT2 LAAAAAA SAYANNGGG.... :')
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

12 December 2011

kecewa!!!


I'M A FRUSTRATED LADY RITE NOWWWWWW!!!!!




can i cry?????????? EVERY MINUTE, EVERY SECOND AND EVERY HOURRRRRRRRRRRRRR!!!!
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

10 December 2011

ini yang saya rasa sekarang ='(




kesedihan mengelam hancurkan semua sendi jiwa.
sejauh memandang hanya airmata
hilang sudah segala teori ketabahan

kepengecutanku berharap ini mimpi
tapi gigitan sang malam bisa nyata kudengar
tak ada yang bisa kulakukan,
hanya berdoa...
TUHAN...KUATKAN AKU!





♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

09 December 2011

biarlah rahsia......................





[Verse 1]
Pernahkah Kau Bermimpi Seketika
Berada Di Tempatku
Membayangkan Pahit Manis Berlaku
Entah Siapa Yang Tahu

[Verse 2]
Mungkin Nanti Kau Jua Merasakan
Berdepan Dengan Kata Menyesakkan
Takkan Tugumu Kebal
Tiada Pertimbangan

[Chorus]
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/s/siti_nurhaliza/biarlah_rahsia.html ]
Keheningan Malam Membangunkan
Kepayahan Jiwa Meluahkan
Andai Kau Jujur Memahami
Tiadaku Menjauhi

Dan Kisahku Yang Masih Panjang
Menambahkan Berat Yang Memandang
Lantas Ku Pendam
Ku Putuskan Biarlah Rahsia

[Bridge]
Semakin Aku Hidup Dalam Cinta
Tiada Kuasa Mampu Menghalangnya
Hentikan Kata Kata
Bertulangkan Dusta

[Ulang chorus]

Pernahkah Kau Bermimpi Seketika
Berada Di Tempatku

*lagu ni bukan untuk yang saya cinta.tapi untuk yang saya sayang selamanya.tiada ganti dlm hidup saya.yang menjaga saya sejak dari kecil hingga saya sekarang.Kadang2 kehidupna yang bahagia saya impikan.Kenapa perlu jadi begini?biarlah rahsia...sesuai untuk saya ungkapkan dengan cara begini*

DAN PERNAH KAH KAU BERMIMPI SEKETIKA BERADA DI TEMPAT KU :')

P/S luahan hati seorang teman kepada saya.apa pendapat anda semua?
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

07 December 2011

Bertunang Tanpa Ibu Bapa

Jika seorang lelaki menyatakan hasrat kepada seorang perempuan untuk dijadikan isteri dan wanita itu bersetuju, adakah ia dikira bertunang walaupun ibu bapa perempuan itu belum tahu atau tidak kenal pihak lelaki?

Jawapan

Makna pinang dari segi syarak adalah pihak lelaki menyatakan hasrat berkahwin kepada pihak perempuan. Apabila pihak perempuan berkata setuju, maka perempuan itu sudah dikira menjadi tunang kepada lelaki tersebut.

Contohnya apabila seorang lelaki berkata kepada seorang perempuan, "Aku ingin jadikan kamu sebagai isteriku."

"Kahwin la dengan kita bila-bila," jawab perempuan tersebut.

Maka dari segi hukum syarak, tatkala pihak perempuan itu bersetuju, dia telah menjadi tunang kepada lelaki tersebut; walaupun ia disebut dalam telefon.

Jadi, haram bagi lelaki lain untuk masuk meminang jika hal itu diketahui. Namun jika pihak lelaki lain yang ingin masuk meminang itu tidak tahu, maka ia tidak haram.

Bagaimana dengan kebiasaan orang Melayu yang menghantar rombongan meminang untuk lelaki meminang perempuan?

Ia hanyalah adat Melayu, dan tiada kena mengena dengan hukum Islam. Antara hukum Islam dan hukum adat, mana satu lebih penting?

Namun tiada masalah dengan adat Melayu itu, cuma dari segi hukum Islam, bertunang itu adalah apabila seorang perempuan itu bersetuju dengan hasrat pihak lelaki untuk menjadikannya seorang isteri.

Bagaimana Jika Perempuan Itu Ketiadaan Ibu Dan Ayah?

Mengikut hukum syarak, jika perempuan itu persetujuannya sudah diizinkan oleh syarak seperti perempuan yang cerdik, yang sudah baligh dan sebagainya, ia sudah dianggap bertunang jika dia bersetuju dengan pelawaan lelaki yang menyatakan hasrat mengahwininya.

Apabila perempuan itu persetujuannya tidak menepati hukum syarak seperti belum baligh, gila dan lain-lain, maka wali diperlukan untuk menjawab 'pinangan' tersebut

Kesimpulannya, kita perlu berhati-hati kerana kita boleh menjadi tunang orang tanpa kita sedar. Pastinya ramai yang tidak tahu dan perasan akan hakikat ini.






♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

04 December 2011

The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1


synopsis

The highly anticipated fourth installment of The Twilight Saga, directed by Academy Award® winner Bill Condon, "The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1" reveals the mysteries of this romantic epic that has entranced millions.

In "The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1," Bella (Kristen Stewart) and Edward (Robert Pattinson), plus those they love, must deal with the chain of consequences brought on by a marriage, honeymoon, and the tumultuous birth of a child… which brings an unforeseen and shocking development for Jacob Black (Taylor Lautner).

With more of the romance, passion, intrigue and action that made "Twilight," "The Twilight Saga: New Moon" and "The Twilight Saga: Eclipse" worldwide blockbusters, "The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1," based on Stephenie Meyer’s bestselling book series, begins the conclusion of the tale of vampire love, boundless friendship, acceptance, and finding your true self.

Stephenie Meyer is a worldwide publishing phenomenon. The translation rights for her four "Twilight" novels have been sold in nearly 50 countries and 116 million copies have been sold worldwide. Her books have been on the bestseller list for over 142 weeks, and counting.

The first of a two-part adaptation, "The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1" is directed by Bill Condon ("Dreamgirls," "Gods and Monsters") from a screenplay by Melissa Rosenberg, based on the novel "Breaking Dawn" by Stephenie Meyer.


if you want more, and wanna know more about it, just watch this movei!SUPERBB!!!OKEY ;)
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

01 December 2011

kegiatan menyihat kan di rumah SHAHIOCHAE

Boleh ker saya tidur tak sedar?


pastu saya makan makan makan makan makan dan terus makan!


dan saya minum minum minum minum minum dan terus minum!!


bila semua kegiatan tu saya dah buat, akhirnya saya onlineee....!!HAHAHHAH!


boring laaa cerita kat tv!tah pa2..dgn wajah blur saya tonton jugaaaaaakkk!!!waaaaaaaaaarrr!!



dan akhir kata aku memblogging jugaaakkk!!!


jum ketawa sepuas2 hatii!!!untuk hilangkan BORING!!!


♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

27 November 2011

Ku Pilih Hatimu - Ussy ft. Andhika Pratama (Official Video Klip)



ku pilih hatimu tak ada ku ragu
mencintamu adalah hal yang terindah
dalam hidupku oh sayang
kau detak jantung hatiku

setiap nafasku hembuskan namamu
sumpah mati hati ingin memilihmu
dalam hidupku oh sayang
kau segalanya untukku

janganlah jangan kau sakiti cinta ini
sampai nanti di saat ragaku
sudah tidak bernyawa lagi
dan menutup mata ini untuk yang terakhir

setiap nafasku (setiap nafasku)
hembuskan namamu (hembuskan namamu)
sumpah mati (sumpah mati)
hati ingin memilihmu (ku milikmu)
dalam hidupku oh sayang
kau segalanya untukku ooh

janganlah jangan kau sakiti cinta ini
sampai nanti di saat ragaku
sudah tidak bernyawa lagi
dan menutup mata ini untuk yang terakhir

oh tolonglah jangan kau sakiti hati ini
sampai nanti di saat nafasku
sudah tidak berhembus lagi
karena sungguh cinta ini cinta sampai mati
tolonglah jangan kau sakiti cinta ini
sampai nanti aku tidak bernyawa lagi
dan menutup mata ini untuk yang terakhir

oh tolonglah jangan kau sakiti hati ini
sampai nanti di saat nafasku
sudah tidak berhembus lagi
karena sungguh cinta ini cinta sampai mati
cinta sampai mati



♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

19 November 2011

TIPS HUBUNGAN CINTA JARAK JAUH

Jika Kita Mencintai Seseorang

Bukanlah akhir dari segalanya jika kekasih Anda pindah atau bekerja di tempat yang jauh. Ini artinya Anda harus melakukan segala sesuatu yang sedikit berbeda sehingga jarak tidak lagi menjadi masalah.

Berikut lima tips untuk mempertahankan hubungan ketika Anda berdua terpisahkan oleh jarak:

Tetap berhubungan setiap saat
Kunci mempertahankan hubungan cinta jarak jauh adalah tetap mengadakan hubungan terus menerus. Chatting, saling SMS, telepon atau email secara teratur adalah langkah yang dapat dilakukan sekalipun hanya untuk menceritakan hari-hari yang membosankan. Ini akan membuat Anda merasa seperti Anda bagian dari hidup masing-masing sekalipun Anda terpisah bermil-mil.

Tunjukkan padanya Anda perhatian
Jangan Tunjukkan padanya Anda perhatian biarkan jarak mencegah Anda menujukkan padanya Anda meberikan perhatian. Kirimi dia e-card yang lucu , hangat dan menyentuh atau kirim dia buku yang selalu dia inginkan membacanya. Ini akan menyentuhnya dan membiarkan dia tahu bahwa Anda tengah memikirkannya.

Jangan biarkan perselisihan hidup
Selalu cari solusi segera mungkin ketika Anda berselisih karena semakin lama dibiarkan, masalahnya akan semakin rumit. Jangan pernah menggantungkan pada masing-masing atau mengabaikan e-mailnya. Ketika Anda jauh, telepon dan e-mail menjadi jembatan buat Anda.

Bersemangat dan lakukan sesuatu milik Anda
Jangan menyia-nyiakan hidup hanya karena dia jauh. Tetaplah pada rutinitas biasa atau mungkin lebih baik. Untuk semua kesempatan yang Anda batalkan atau ketika memutuskan tidak punya waktu karena dia, sekarang saatnya untuk melakukan semua itu.

Realistis
Jangan harap dunia akan pindah ketika Anda akhirnya bersatu kembali. Ada banyak hal yang perlu dipahami. Ia telah berada di lingkungan yang berbeda sehingga pahamilah ia perlu waktu untuk beradapatasi kembali hidup di rumah bersama-sama. Sisihkan waktu dan saling bicara apa yang tengah terjadi. Walaupun ini adalah cara sensitif untuk memahami kehidupan masing-masing.


♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

12 November 2011

wanita solehah

wanita hiasan dunia..seindah hiasan adalah wanita solehah..
Perempuan Yang Disayangi
Adalah pencinta TuhanNya....
Yang mengalir cinta,takut dan harap...
Yang menguasai perjalanan penghidupannya...
Dari waktu ke waktu....
Dari hari ke hari....
Sehingga perjalanan di antara....
Jasad dan nyawanya berakhir......

PEREMPUAN YANG DIRINDUI.........
Adalah perempuan yang dimata dan wajahnya....
terpancar sinar Nur Ilahi...
Lidahnya basah dengan zikrullah...
Di sudut hati kecilnya.....
Sentiasa membesarkan Allah....

PEREMPUAN YANG DICINTAI...
Yang menutup auratnya....
Dari pandangan mata ajnabi...
Kehormatan dirinya menjadi mahal nilainya....
Di sanjung tinggi......
Penduduk langit dan bumi....

PEREMPUAN YANG DIIMPIKAN...
Adalah yang mendekatkan...
Hatinya yang telah jauh...
Kepada AR-Rahman,AR-Rahim...
Di saat orang lain dilamar kebendaan....

PEREMPUAN YANG DIKASIHI...
Yang bersyukur dengan apa yang ada...
Yang bersabar pada yang tiada....
Cinta pada hidup yang sederhana....
Yang tidak bermata benda.....

PEREMPUAN YANG DISUKAI...
Menjadi dian pada dirinya sendiri....
Menjadi pelita untuk putera-puterinya....
Yang bakal dilahirkan......
untuk menyambung perjuangannya di belakang hari....

* adakah aku sudah terlambat untuk menjadi mereka?teringin memang, tapi?ermm...


♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

11 November 2011

Mengapa Wanita Memerlukan Lelaki?

Wanita tidak semestinya memerlukan lelaki, tetapi wanita dan lelaki saling memerlukan, cinta itu anugerah.

Mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidupnya? Untuk beberapa waktu dahulu, ia begitu memukul-mukul kepala.

Ya, apa perlu seorang wanita yang bebas mempertaruhkan sebahagian besar hidupnya kepada tangan seorang lelaki?

Bukankah lebih hebat jalan dihujung minggu bersama kawan rapat, berkenyit-kenyitan mata kepada lelaki kacak yang saling tidak putus dan tidak lokek senyum tanda salam perkenalan.

Cinta tidak datang dipaksa-paksa. Cinta tidak juga datang kala kita mahukannya. Jika kita mahukan ia menjadi air, ia datang seperti api.

Tetapi, jika kita bersabar dan menerima ketentuan Tuhan, seorang lelaki yang baik akan didatangkan kepada kita juga. Lelaki yang baik itu tidak turun dari langit.

Lelaki yang baik itu juga tidak semestinya datang dengan kepala berketayap, janggut selambak atau harta membuak-buak.


Tetapi lelaki yang baik, jika Tuhan mahukan dia menemani kita sepanjang hayat, membimbing kelakuan kita, menjaga kemurnian kalbu bersama-sama, mendidik, membuka jalan agar kita dapat memperdalam selok belok agama yang barangkali selama ini hanya menjadi pakaian dan lencana, dan memberikan kita zuriat yang halal lagi dirahmatiNya.

Dia akan datang apabila tiba masanya. Lambat atau cepat, maafkan saya, kerana Allah itu yang lebih mengetahui.

Kawan, kedatangan seorang lelaki dalam kehidupan seorang wanita seperti manusia kudung yang diberikan semula sebelah kakinya. Dia menyempurnakan kita.

Namun, tidak kira semasyhuk mana sekalipun perkasihan dua jantina, selain perkara yang cantik-cantik dan molek-molek, kita, wanita, harus bersedia menerima kehodohan-kehodohan perhubungan.

Kerana apabila kita mempersilakan seorang lelaki duduk di samping kita untuk sepanjang hayat, bererti kita harus langsung juga mempersilakan sekian masalahnya berbaring di bahu kita.

Kerana itu tidak hairan jika kita mendengar ada di kalangan kita, gadis, yang merungut-rungut kerana tanggungjawabnya terhadap keperluan hidup lelaki tidak juga berkurangan walaupun belum lagi berkahwin.

Ya, lelaki memang mendatangkan bahagia.

Tetapi lelaki juga mendatangkan sengsara. Namun jika kita bijak menatangnya, semuanya pasti baik-baik sahaja. Itulah adat dalam perhubungan. Yang buruk-buruk pasti ada.

Barangkali daripada si dia, barangkali juga daripada kita, tetapi kita harus cermat mengimbangkannya agar jodoh berkekalan ke hari tua.

Bagi yang sedang galak bercinta dengan lelaki permata jiwa tetapi menerima tentangan keluarga dua pihak, jika anda fikir anda tidak mungkin mampu hidup bahagia tanpa restu ibu bapa, maka ada baiknya anda menyerah kalah saja.

Walaupun tidak saling memiliki, dan cinta tidak juga diwali dan dinikahi, anda dan dia tetap pengantin di dalam jiwa.

Barangkali sudah sampai masanya anda mencari sahaja lelaki lain untuk dibawa pulang menemui ibu bapa.

Dan semoga lelaki yang dipilih, melaksanakan tanggungjawab dan melunaskan hak suami isteri.

Wanita, kita dicipta dengan kemuliaan syahadah. Kerana benih seorang lelaki, kita ini tersenyawa, dikurnia tenaga sehingga kita mampu menyibak jalan keluar dari rahim ibu untuk melihat dunia.

Kerana benih seorang lelaki, kita ini ditiupkan jiwa, menjadi manusia, dan mencari seorang lelaki untuk dicintai, sebagaimana ibu diilhamkan Tuhan untuk berkasih sayang dengan bapa.

Dan kerana Tuhan yang Maha Kuasa dan Maha Pencipta, kita wanita, kita ini diciptakan daripada lengkungan rusuk kiri lelaki, tidak terlalu gagah sehingga mengenepi kudrat lelaki, tidak juga terlalu lemah sehingga jatuh menyembah kaki.

Tetapi kerana ciptaan Tuhan itu indah, kita terbit daripada rusuk lelaki, bukan dekat kepala untuk dijunjungi, bukan dekat bahu untuk membebani, bukan dekat lengan untuk dijulangi, bukan dekat jari untuk disakiti, bukan dekat pinggul untuk dihenyaki, bukan dekat lutut untuk ditindihi, bukan dekat kaki untuk ditunggangi, tetapi dekat pelusuk hati untuk dimulia, disayangi dan dicintai.

Andai lelaki itu burung yang terbang, kita adalah angin lembut yang bersisir-sisiran sepanjang perjalanannya.

Tetapi kerana fitrah kejadian Tuhan wanita itu kebergantungan hidupnya harus saja diserahkan kepada seorang lelaki yang boleh melindungi, maka kita pun tidak selamanya mahu menjadi angin semata-mata.

Kita mahu menjadi bunga, menghias sayapnya. Kita mahu terus bersama-sama, terbang dari rendah perkebunan bunga sehingga ke sayup langit terbuka, sehingga jalannya yang paling hujung, sehingga kita tua, rapuh dan mati.

Tetapi kita bahagia dalam dakapannya, semoga kita semua diketemukan dengan jodoh yang baik. InsyaAllah...


♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

07 September 2011

6 Perkataan dan Kenyataan Tentang Cinta

— Disadari atau tidak, berbagai anggapan tentang cinta seringkali memengaruhi pandangan Anda tentang cinta. Padahal, dalam praktiknya tak semua sesuai. Setidaknya ada 6 kenyataan cinta yang perlu Anda ketahui.


1. Love At First Sight

Katanya : Bila kita merasakan love at first sight, atau cinta pada pandangan pertama, berarti si dia akan menjadi jodoh Anda.

Kenyataannya : Ketika pertama kali bertemu si dia, tentu yang pertama kali dilihat adalah fisiknya. Wajahnya yang tampan, tubuhnya yang wangi atau tatapan matanya yang bikin meleleh. Dari pertemuan beberapa detik itu, siapa yang bisa menjamin kalau hatinya akan semanis wajahnya. Jangan bilang Anda bakal cocok dengannya hanya karena dia mengenakan baju yang sama dengan Anda.

Meski getaran pertama itu penting, tapi untuk menjalin hubungan yang sehat tetap dibutuhkan proses perkenalan satu sama lain. Setidaknya, cari tahu informasi mendasar tentang dirinya, seperti pekerjaan, status, hobi, apa yang ia suka dan tidak. Karena ini akan membantu Anda mengenal lebih dekat siapa si dia sebenarnya. Selain itu, dari proses perkenalan ini, Anda bisa memutuskan apakah Anda dan si dia cocok menjadi pasangan. Karena, keindahan fisik saja tak cukup membuat Anda bertahan dalam sebuah hubungan.

2. Cinta Adalah Segalanya

Katanya : Selama Anda dan si dia saling mencintai, hidup akan selamanya indah.

Kenyataannya : Tak ada cinta tanpa syarat, kecuali cinta seorang ibu pada anaknya. Modal cinta saja tak kan cukup untuk menciptakan hubungan yang bahagia selama-lamanya. Dibutuhkan berbagai hal pendukung untuk mempertahankan hubungan, di antaranya komitmen, kedewasaan, rasa saling menghargai, dan menghormati. Penting juga adanya kesamaan intelektual, finansial yang terjamin, hingga selera humor yang bisa memberikan warna pada hubungan Anda.

3. Tak Bertengkar Berarti Aman


Katanya : Bila Anda dan si dia tak pernah bertengkar, berarti hubungan Anda ada di titik aman dan akan bertahan lama.

Kenyataannya : Hubungan yang terlalu sepi bagai nasi tanpa garam. Hambar. Tidak ada greget. Tidak ada yang salah dengan pertengkaran, asal dalam batas yang wajar dan sehat. Artinya tidak ada yang saling mendominasi dan menyakiti. Pertengkaran malah membuat hubungan lebih sehat dan berkembang. Anda dihadapkan paad satu persoalan yang membutuhkan solusi.

Hati-hati, bila tak pernah ada pertengkaran dalam hubungan, karena jangan-jangan Anda dan pasangan adalah tipe orang yang menghindari konflik. Bila setiap masalah selalu ditumpuk tentu akan menjadi bom waktu yang bisa "meledak" kapan saja.

4. Cocok 100 Persen

Katanya : Untuk menjadi pasangan yang serasi, Anda dan si dia harus memiliki kesamaan minat dan kepribadian.

Kenyataannya : Tak ada dua manusia yang benar-benar sama dan cocok. Anak kembar saja pasti ada perbedaannya, kan? Nah, perbedaan yang ada dalam diri dua manusia inilah yang nantinya bisa saling melengkapi kelebihan dan kekurangan satu sama lain dalam sebuah hubungan. Karena itu, kita tak perlu memaksakan si dia untuk punya hobi yang sama dengan kita. Daripada menimbulkan konflik, lebih baik berkompromi dan saling menghargai perbedaan.

5. Harus Selalu Bersama

Katanya : Semakin sering Anda melakukan kegiatan bersama, hubungan Anda dan si dia akan semakin erat dan betahan lama.

Kenyataannya : Pernahkah Anda merasa ketika punya pacar, teman-teman sepertinya menjadi jauh? Inilah mengapa, tipe hubungan seperti ini bisa dibilang tak sehat. Pasalnya, seluruh waktu Anda seakan hanya untuk si dia. Padahal, Anda dan dia kan tetap harus bersosialisasi dan membagi waktu antara pekerjaan, keluarga, teman, kekasih, dan diri sendiri. So, pandai-pandailah membagi waktu.

Selama bisa mempertahankan kualitas hubungan dengan menjaga intensitas komunikasi dan saling percaya, hubungan akan tetap berjalan lancar.

6. Married is a Happy Ending Story

Katanya : Ketika si dia akhirnya meminta Anda untuk menjadi pendamping hidupnya, ini akan menjadi cerita cinta yang berakhir bahagia.

Kenyataannya : Menikah dengan seseorang yang kita cintai memang membahagiakan. Tapi, ini bukan berarti akhir cerita cinta. Menikah adalah langkah menuju kehidupan baru yang lebih bertanggung jawab. Dalam pernikahan, akan ada masalah-masalah baru yang harus dihadapi bersama. Dan dalam pernikahan tak bisa lagi sembarang memutuskan hubungan bila Anda tak suka. Karena itu, dibutuhkan pemikiran matang sebelum Anda dan si dia memutuskan akan melanjutkan ke jenjang pernikahan.


♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

29 July 2011

Nera AF9 - Hatimu Milikku




HATIMU MILIKKU - NERA

Pernahkah engkau hargai
Cintaku yang sejati
Pernahkah engkau mengerti
Akan diriku ini

Betapa hebatnya cintamu
Memberiku sejuta pilu
Betapa agungnya asmaramu
Membuatku terpaku

Di sisimu aku terdiam seribu bahasa
Di hatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan
Ku cinta padamu

Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa batas degupan jantungku
Mungkinkah hatimu milikku jua
Ku sayang padamu

Kan kuabadikan dikau
Suatu kenangan yang manis
Yang tak mungkin aku lupa
Untuk selamanya

Kan kucoretkan kenanganmu
Dalam sanubariku ini
Dapat jadi yang terindah
Di dalam hidupku ini


Bagai bahtera yang dilanda badai
Gelora cintamu
Mengoncang jiwaku
Berombak mencari
Daratan yang damai
Ohhh cintaku


Aku coretkan kenanganmu
Dalam sanubariku ini
Agar jadi yang terindah
Dalam hidupku ini

* lagu ni kan.. :'( mendalam sangat.... aku bagi kat dia je lah... lagu ni je ku boleh luah semua.. I MISS HIM YOU SO MUCH B... :') *
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

10 July 2011

Stacy - Kisah Dongeng





Kisah Dongeng - Stacy

Ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka
Yang jauh lebih megah dari diri ini

Apa yang mampu ku berhias
Hanyalah hati yang ikhlas
Terpendam simpan untuk dia yang sudi

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

Belum pernah ku merasakan
Dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh ini

Sanubariku memerlukan
Kehadiran seorang teman
Tulus mencurah kasih sepenuh hati

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

bila aku dgr lagi ni, aku tersentuh... aku mencari insan yang boleh menerima aku seperti amna lagu ini merintih.. dengan nasibnya... lagu ni amat bermakna untuk ku.. setiap bibit lagu2 ni aku dengar satu persatu.. aku hayati satu persatu.. amat terkilan.. aku menanti insan yan g bisa menerima ku dengan seadanya... aku mohon, ku berdoa, aku ditemu kan dengan dia.. si dia yang bisa menerima ku.. :')

* aku terluka di saat ini, aku menangis disaat ini.. aku pendam apa yang aku rasakan.. aku merintih kesedihan di dalam kegelapan. tiada siapa mengerti.. dia tidak mengerti.. aku mengeluh dengan apa yang terjadi.. aku bersabar dengan apa yang terjadi.. aku tau, dengan kesabaran aku ni, pasti ada kebehagiaan nanti.. andai lah ENGKAU merasa apaa yang aku rasa.. menjadi diriku yang tak sesempurna ALLAH ciptakan.. hanya kesediahan yang menyebulugi hari2 mu... keceriaan di mata?? tidak ada guna nya... aku merintih kesedihan keseorangan.. :'( *
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

02 July 2011

nikita willy-kutetap menanti[HD]videoclip





Nikita Willy Kutetap Menanti Lyrics

Meski dirimu bukan milikku
Namun hatiku tetap untukmu
Berjuta pilihan disisiku
Takkan bisa mengantikanmu

Walau badai menerpa
Cintaku takkan ku lepas
Berikan kesempatan untuk membuktikan
Ku mampu menjadi yang terbaik
Dan masih menjadi yang terbaik

Ku akan menanti
Meski harus penantian panjang
Ku akan tetap setia menunggumu
Ku tahu kau hanya untukku

Biarkan waktuku
Habis oleh penantian ini
Hingga kau percaya betapa besar
Cintaku padamu ku tetap menanti

Walau badai menerpa
Cintaku takkan ku lepas
Berikan kesempatan untuk membuktikan
Ku mampu jadi yang terbaik
Dan masih jadi yang terbaik

Ku akan menanti
Meski harus penantian panjang
Ku akan tetap setia menunggumu
Ku tahu kau hanya untukku

Biarkan waktuku
Habis oleh penantian ini
Hingga kau percaya betapa besar
Cintaku padamu ku tetap menanti

Penantian panjang

Ku akan menanti
Meski harus penantian panjang
Ku akan tetap setia menunggumu
Ku tahu kau hanya hanya untukku

Biarkan waktuku
Habis oleh penantian ini
Hingga kau percaya betapa besar
Cintaku padamu ku tetap menanti

Cintaku padamu..
Ku tetap menanti

Meski dirimu bukan milikku
Namun hatiku tetap untukmu

* seriously!! lepas je ku dgr lagu ni, aku terharu sgt dengar lirik dia... memang menyentuh perasaan... ya! aku akui, dulu aku masih menanti seseorang.. seseorang yang begitu bermakna dalam hidup 7 tahun dulu... tapi cinta aku tak pernah di balas!!! sampai terjadi satu pergaduhan yang memang aku tak tau sapa yang mulakan dulu... alahai si KHOCEZKHO!!! hati aku bukan untuk mu lagi... hati ku sudah dimiliki.. aku bersyukur sangat2.. even aku tau, satu hari nanti dia yang aku cinta, aku sayang akan tinggalkan aku.. KHOCEZKHO?? satu nama yang jarang orang guna.. seacrh je FB tau jmpa.. hahaha!! wah!! jual FB orang nampaknya... ala, santai2 baaa.. jgn risau, aku tak ganggu hidup kau lagi.. minta kau muncul dlm hidup aku lagi aku dah tak nak!!! yela, kita tengok dan tunggu.. apa akan jadi nanti.... peaceee!!! =)
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥

Cara mudah muhasabah diri



Untuk itu sebaiknya kita tahu bagaimana kita mahu muhasabah diri. Mulakannya dengan cara yang lebih mudah supaya sedikit demi sedikit diri kita lebih menyayangi Allah, Nabi Muhammad SAW, kitab al-quran dan agama kita.

Ingat Allah

Perkara pertama yang kita wajib buat sebagai orang islam selepas mengangkat tauhid kita dalam ucapan syahadah dalam rukun islam dan yang pertama dalam ketertiban rukun iman.

Perbanyakkan zikir sama ada zikir lisan mahu pun zikir hati – tasbih, tahmid, tahlil dan takbir.

Aku akui sejak mengamalkannya dan memakai, segala urusan harian menjadi semakin mudah mahu pun didalam perniagaan aku. Yang paling mudah untuk aku amalkan ialah sentiasa melakukan zikir hati.

Lakukannya dalam melakukan apa sekali pun. Boleh lakukan ketika bersembang, boleh lakukan ketika mandi dan juga boleh lakukan ketika masak daging kebab.

Solat

Sesiapa sahaja yang mengaku umat islam boleh melakukan solat tetapi adakah solat kita dapat menghalang kejadian keji dan mungkar?

Sabda Rasulullah SAW bermaksud,

Solat itu adalah tiang agama. Maka sesiapa yang mendirikannya, sesungguhnya ia menegakkan agamanya dan sesiapa yang meninggalkannya ia telah merobohkan agamanya.

Renungkan sabda tersebut dan bandingkan apa yang berlaku disekeliling kita pada hari ini. Bukankah apa yang berlaku pada masa ini ada sangkut paut dengan apa yang kita lakukan setiap hari? Tepuk dada tanya iman.

Dan dirikanlah solat untuk menyebut dan mengingati-Ku – Thoha: 14.

Solat juga merupakan titik tolak atau penanda aras sama ada kita mengingati Allah atau tidak. Solat 5 waktu adalah wajib jika kita melakukan banyak solat-solat sunat, maka kita semakin mengingati Allah.

Insya allah, kita semakin dekat dengan Allah sehingga apabila ada yang menyebut perkataan Allah atau mendengarnya sudah meremang satu badan!

Selawat

Sesiapa yang rajin berselawat ke atas Nabi Muhammad SAW, dia dianggap kekasih kepada kekasih Allah.

Menurut petua mencuci hati dari Datuk Dr Haji Fadzillah Kamsah,

Selawatlah ke atas nabi sekurang-kurangnya 100 kali sebelum tidur. Ia merupakan pelaburan yang mudah dan murah. Disamping dosa-dosa diampunkan, otak tenang, murah rezeki dan orang akan sayangkan kita.

Tip mudah yang aku tulis disini adalah dari rujukan pembacaan buku-buku ilmiah dan dari pengalaman diri ketika mengamalkannya. Bergantung kepada setiap hati masing-masing.

Tarikat Allah ada banyak, jika dapat salah satu jalannya sudah cukup untuk memahami antara pro dan kontra ilmu ketuhanan. Tapi dalam masa yang sama jangan menidakkan ilmu-ilmu sedia ada selagi ia tidak lari dari landasannya yakni dari rujukan al-quran dan sunnah nabi.

Amalkan ilmu tersebut supaya mendapat hidayah seterusnya yang lebih seronok untuk kita jelajahi. Semakin kita ingat Allah, semakin banyak rahsia Allah yang kita ketahui. Insya allah, aku akan kongsikan ilmu-ilmu berguna untuk kita amalkan demi kebaikan menuju ke jalan Allah pada masa akan datang.

Bagaimana cara kamu bermuhasabah diri?
♥ hidup ini indah tapi tak seindah surga. ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Amin :') ♥